eGospodarka.pl

eGospodarka.plPoradyPrawoPrawo cywilne › Wadliwy towar sprzedany do dalszej odsprzedaży


2013-04-03 21:49 autor: cyprian

3 041 odsłon

Wadliwy towar sprzedany do dalszej odsprzedaży

Witam i proszę o pomoc. Jako firma zakupiłem od producenta Kubki z nadrukiem w celu odsprzedania go firmie zamawiającej. Po jakimś czasie okazało się, że nadruk na tych kubkach schodzi - nawet bez używania tych kubków.

Przedstawiciel firmy, u którego zamawiałem kubki, najpierw w ogóle nie odpowiadał na moje maile pisane w sprawie reklamowanych przedmiotów ani też nie chciał przekazać sprawy właścicielowi firmy. Po jakimś czasie udało się mi ustalić kontakt z właścicielem, który w mailu poinformował mnie, że w ich firmie nastąpił błąd podczas wydawania farby do produkcji i omyłkowo wydano farbę do szkła zamiast do ceramiki, co spowodowało że farba na kubkach schodzi.

Ponownie skierował mnie do swojego pracownika, który jednakże poinformował mnie że reklamacja zostanie  ROZPATRZONA pod warunkiem odesłania im wszystkich wadliwych kubków. Nadmieniam, że większa część kubków (wszystkich było ok 500) została rozdana w akcji promocyjnej - 25-cio lecie tej firmy, a to właśnie odbiorcy-kontrahenci zamawiającego poinformowali go i on sam zauważył, że nawet z kubków które mu pozostały - ok 80 sztuk schodzi farba pomimo ich nie używania.

Proszę o pomoc jak dochodzić roszczeń wobec producenta kubków i w jakim zakresie.

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2013-04-05 17:10 autor odpowiedzi: konto usunięte

    Można spróbować dochodzić roszczeń od producenta kubków na podstawie tzw. rękojmi za wady ficzyne rzeczy uregulowanej w art. 556 i n. kodeksu cywilnego. 

    "Odklejanie się" czy też "zmywanie się" nadruku z kubków można zakwalifikwować jako wadę fizyczną kubka. 

    W takim wypadku mogą Panu przysługiwać roszczenia o odstąpienie od umowy lub o obniżenie ceny, w przypadku gdy we właściwym czasie zgłosił Pan wadę producentowi kubków. 

    Łączę wyrazy szacunku, 

    Aneta Walewska-Borsuk, adwokat

    Oceń odpowiedź 0 1

    skomentuj | odpowiedz

  • 2013-04-07 18:37 autor odpowiedzi: cyprian

    dziekuję za odpowiedż będe próbował właśnie w tym, a jeśli można jescze jedno pytanie dot tego zdzrzenia czy producent tych nadruków może reklanmację warunkować tymże ile kubków oddam tyle zrobi na nowo???? wszystkie 500 kubków było przekazane w jednej partii dostawy i prawie wszystkie rozdane w akcji promocyjnej(zostało 80) z których farba zaczeła schodzic nawet gdy stały w magazynie a pozostałe rozdane kubki nie są praktycznie do odzyskania gdyż jakjuz napisałem są rozdane...

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2013-04-07 22:27 autor odpowiedzi: konto usunięte

    Witam, 

    Zgodnie z art. 560 par. 1 Kodeksu cywilnego kupujący nie może od umowy odstąpić, jeżeli sprzedawca niezwłocznie wymieni rzecz wadliwą na rzecz wolną od wad albo niezwłocznie wady usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona przez sprzedawcę lub naprawiana, chyba że wady są nieistotne.

    W świetle powyższego, nie może Pan odstąpić od umowy w przypadku, gdy producent niezwłocznie wymieni wszystkie kubki na wolne od wad fizycznych (z prawidłowo przyklejoną naklejką). Jeśli producent wymieni tylko część kubków na wolne od wad, może Pan spróbować odstąpić od części umowy w zakresie kubków, które nie zostały wymienione na wolne od wad. 

    Łączę wyrazy szacunku, 

    Aneta Walewska-Borsuk, adwokat

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • mail_leo_45

    Dodano 2013-09-23 00:19 przez mail_leo_45

    Kolejna reklamacja roweru

    20 lutego 2012 r. kupiłam w sklepie internetowym rower magnetyczny. Rower miał służyć jako sprzęt rehabilitacyjny przy schorzeniu kęgosłupa. Już po miesiącu dały się słyszeć w czasie jego użytkowania nienaturalne dźwięki z mechanizmu napędowego, o czym zawiadomiłam sprzedawcę (mam na to dowód w kore...

  • zodiak

    Dodano 2013-06-05 20:01 przez zodiak

    Reklamacja zabawki. Co mogę zrobić, gdy sklep nie chce jej przyjąć?

    Witam,
    Spotkała mnie przykra sytuacja związana z zakupem zabawki i próbą jej reklamacji. Kupiłam tzw. "kota w worku", czyli nie kazałam wyciągnąć zabawki z opakowania sugerując się opisem i zapewnieniem, że działa. Wygląd opakowania - lekko zużyty - skłonił mnie do zapytania o rabat, bezskutecznie. ...

  • asts1

    Dodano 2013-10-08 10:20 przez asts1

    Wady ukryte

    Witam,
    kupiłem używane urządzenie kosmetyczne od firmy z fakturą VAT. Już podczas montażu urządzenia w gabinecie okazało się, że obudowa jest w kolorze innym niż uzgodniony, a do tego kilka elementów jest uszkodzonych. W związku z tym umowiliśmy się że te elementy niezgodne z umową i uszkodone zosta...

  • eXtreme9

    Dodano 2013-08-05 23:10 przez eXtreme9

    Wymiana produktu na wolny od wad. Od czego zacząć?

    Zakupiłem domek drewniany (ogrodowy). Od początku były problemy z jego budową,(krzywy dach, źle przybity gont, kolor), domek stoi niecałe 4 miesiące a już ma mnóstwo wypaczeń, szczelin między deskami, a sprzedawca zapewniał mnie, że drewno jest maksymalnie wysuszone. Gwarancje mam na 12 miesięcy od ...

  • beciafive

    Dodano 2013-07-08 12:26 przez beciafive

    Niezgodność towaru z umową. Do kiedy mam czas ją zgłosić?

    W jakim nieprzekraczalnym terminie trzeba zgłosić niezgodność towaru z umową?

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

  • Reklamacja: jaki termin na jej rozpatrzenie?

    Reklamacja: jaki termin na jej rozpatrzenie?

    Prawo do złożenia reklamacji w związku z wystąpieniem w towarze wady jest jednym z fundamentalnych praw każdego konsumenta. W stosunku do umów sprzedaży zawartych od 25 grudnia 2014 r. wszystkim konsumentom przysługują cztery niezależne ...

  • Święte prawa konsumenta: reklamacja

    Święte prawa konsumenta: reklamacja

    Kupującym przez internet przysługują dwa fundamentalne uprawnienia: prawo odstąpienia od umowy oraz możliwość reklamacji wadliwego towaru. Są one również kluczowe dla e-sklepów i mają fundamentalne znaczenie dla posprzedażowej obsługi ...

  • Reklamacja wadliwego towaru według nowych zasad

    Reklamacja wadliwego towaru według nowych zasad

    Możliwość żądania już przy pierwszej reklamacji obniżenia ceny lub – jeżeli wada jest istotna – odstąpienia od umowy, brak możliwości nieustannych napraw przez przedsiębiorcę tego samego towaru, czy też przedłużony okres ...

  • Prawa konsumenta: zdjęcia i nagrania pomocne w dochodzeniu roszczeń

    Prawa konsumenta: zdjęcia i nagrania pomocne w dochodzeniu roszczeń

    Zaczęły się wakacje, na które wielu z nas poleci samolotem, także z biurem podróży. Będziemy wynajmować hotele i korzystać z usług wypożyczalni samochodów. Niestety nie zawsze wszystko przebiegnie zgodnie z planem. Zaginiony bagaż czy ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Prawo cywilne

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania