eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyPrawoPrawo cywilne › Uszkodzona paczka


2013-10-22 11:56 autor: Witek78

3 324 odsłon

Uszkodzona paczka

Kurier przywiózł mi paczkę z zamówieniem, ale wiadomo jak to bywa - zawsze się śpieszy i zostawił mi ją praktycznie pod drzwiami. Niestety nie udało mi się sprawdzić przy nim, czy to co zamówiłem nie jest uszkodzone. Czy kurier mógł odmówić mi sprawdzenia paczki?

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2013-10-22 12:56 autor odpowiedzi: Tosia1977

    Jak wiadomo kurier zawsze się śpieszy, ma Pan możliwość sprawdzenia paczki przy kurierze jesli jest pobraniowa kwituje Pan odbiór takiej paczki podpisem na deliverze opłaca ją Pan a nastepnie otwiera i sprawdza, jesli paczka jest uszkodzona spisuje sie protokuł, który dołącza do ewnetualnej rekalmacjii. Jeśli paczka była uszkodzona a nie sprawdził Pan tego przy kurierze dzwoni Pan do firmy kurierskiej i wówczas kurier musi podjechac na spisanie takiego protokołu...

    Oceń odpowiedź 0 1

    skomentuj | odpowiedz

  • 2013-10-22 13:13 autor odpowiedzi: Brykczyńscy i Partnerzy Adwokacka Spółka Partnerska

    Z reguły odpowiedzialność kuriera za uszkodzenie paczki podczas transportu zostaje wyłączona, gdy nie sprawdzimy jej stanu przy kurierze. Często bywa tak, że kurierzy po prostu nie chcą czekać. Kurier jednak powinien poczekać, aż adresat sprawdzi paczkę, dopiero wówczas kurier może odejść (chyba, że sami wcześniej pozwolimy mu odejść). 

    Tak jak napisano powyżej, jeżeli przesyłka okaże się uszkodzona, powinniśmy sporządzić protokół, w którym zostanie określone co tak naprawdę stało się z zamówioną przez nas paczką.

    Jakub Brykczyński tel. 606 101 482 || Anna Brykczyńska tel. 606 717 929

    Oceń odpowiedź 0 1

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • AR

    Dodano 2013-01-11 17:00 przez AR

    Problemy z reklamacją w firmie kurierskiej

    Dzień dobry. Mam pytanie, które może dotyczyć większej ilości przedsiębiorców sprzedających produkty przez internet i myślę, że wielu zainteresuje.
    Sprzedaję lampy i wysyłam je do Klientów firmą kurierską. Korzystałam z usług UPS. Przesyłki zawsze były ubezpieczone, ale raz zdarzyło się, że lampy zo...

  • enowakowski

    Dodano 2013-08-28 12:50 przez enowakowski

    Reklamacja na biuro podróży

    Jak chronić się przed nieuczciwymi biurami podróży? Chodzi dokładnie o sytuację, kiedy chcę złożyć reklamację. Hotel nie spełniał wymagań, które były podane w ofercie. Złożyłem reklamację pisemnie. Czy oprócz tego też można dołączyć zdjęcia itp.?

  • mikiwaw58

    Dodano 2013-07-12 11:04 przez mikiwaw58

    Wymiana towaru czy naprawa?

    Czy sprzedawca może narzucić sposób rozwiązania reklamacji np. że dokona naprawy, a np. nie zgodzi się na wymianę towaru?

  • jolkajola

    Dodano 2014-08-13 14:31 przez jolkajola

    Sprzedaż nieoryginalnej kurtki jako oryginalna. Czy sprzedawca może być bezkarny?

    Dzień dobry,
    W zeszłym roku zakupiłam w Cent Hand w Gdyni kurtkę zimową. Sprzedawca wprowadził mnie w błąd, ponieważ zapewnił, że jest to oryginalna kurtka Elisabetty Franch i sprzedał mi ją za 950 zł.
    Po przyjeździe do Holandii, gdzie przebywam w chwili obecnej, obejrzałam kurtkę dokładnie i porówn...

  • serotoninee

    Dodano 2014-04-27 00:35 przez serotoninee

    Nieoryginalne buty

    Moja sytuacja wygląda tak, że zamówiłam zza granicy buty Jordany przez Allegro, które gdy przyszły do mnie, okazały się nieoryginalne. Chodziłam w butach, może z godzinę, po czym stwierdziłam, że nie nadają się do chodzenia, ponieważ są źle wykonane, co skłoniło mnie, do dokładnych oględzin butów. O...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

  • Reklamacja towaru: konsumencie uważaj

    Reklamacja towaru: konsumencie uważaj

    - Po odejściu od kasy reklamacji nie uwzględnia się - brzmi znajomo? Ograniczanie odpowiedzialności sprzedawcy i naruszanie terminów dotyczących zgłaszania zastrzeżeń odnośnie zakupionego towaru - to przykłady niezgodnych z prawem praktyk ...

  • Nowe obowiązki sklepów on-line: dyrektywa cyfrowa

    Nowe obowiązki sklepów on-line: dyrektywa cyfrowa

    W dzisiejszym artykule cyklu nowych obowiązków sprzedawców branży e – commerce chcemy omówić największe zmiany, jakie na polskim rynku wprowadziła implementacja dyrektywy cyfrowej, która obok omówionych w poprzednich artykułach ...

  • Nowe obowiązki sklepów on-line. Jaki jest stan implementacji dyrektywy towarowej?

    Nowe obowiązki sklepów on-line. Jaki jest stan implementacji dyrektywy towarowej?

    W dzisiejszym artykule cyklu nowych obowiązków sprzedawców branży e-commerce będziemy omawiać stan implementacji oraz największe zmiany, jakie na polskim rynku wprowadziła implementacja dyrektywy towarowej, która obok dyrektywy cyfrowej i ...

  • Dzień Konsumenta 2023. Czy zwrot towaru zawsze jest możliwy?

    Dzień Konsumenta 2023. Czy zwrot towaru zawsze jest możliwy?

    Dziś Światowy Dzień Konsumenta. Z tej okazji eksperci Intrum postanowili przyjrzeć się jednemu z najważniejszych praw konsumenta, czyli uprawnienia do zwrotu zakupionego towaru. Czy w każdej sytuacji jest to możliwe? Jak zwrócić towar ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Prawo cywilne

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania