Dzień Dobry, jest pracownikiem samorządowym. Pracuję w pełnym wymiarze czasu pracy. Mam ustalony indywidualny czas pracy w godzinach 6:30 - 14:30. W moim zakładzie pracy funkcjonuje elektroniczny system ewidencjonowania wejść i wyjść pracowników ale pracodawca utrzymuje stały rozkład czasu pracy w godz. 7-15 i nie mamy ustalonego ruchomego czasu pracy /brak zgody/.
We środę musiałam wyjść wcześniej z pracy z uwagi na uczestnictwo w pogrzebie. Odbiłam się kartą wychodząc z pracy o godz. 13:30, zatem 1 godzinę wcześniej niż przewiduje mój indywidualny czas pracy. Chciałam odpracować tą godzinę nazajutrz przychodząc do pracy pół godziny wcześniej, czyli od 6-6:30 oraz wychodząc pół godziny później 14:30-15:00.
Ku mojemu zaskoczeniu pracodawca nie wyraził zgody na taką formę odpracowania wcześniejszego wyjścia. Tłumacząc swą decyzję DOBĄ PRACOWNICZĄ polecono mi odpracowanie wcześniejszego wyjścia PO godzinach mojego czasu pracy /czyli jedynie po 14:30/ a NIE PRZED /czyli przed 6:30/.
Proszę uprzejmie o wytłumaczenie z czego to wynika? I czym się różni odpracowanie PRZED od odpracowania PO. Nadmieniam, że i tak odbijam się kartą ewidencjonując swoje przyjście do pracy znacząco wcześniej niż przewiduje to mój czas pracy /miedzy godz. 6 a 6:30/.
Będę bardzo wdzięczna za wyjaśnienie tej kwestii.
Dodano 2018-06-19 08:42 przez KasiaBarska
Jestem zatrudniona na umowę o pracę na czas nieokreślony. Pracuję jako nauczyciel akademicki 18 godzin w tygodniu. Dodatkowo prowadzę zajęcia sportowe z sekcją AZS oraz zajęcia sobotnio-niedzielne ze studentami studiów zaocznych. Moje pensum to 18 godzin w tygodniu, moje ponad pensum to 4 godziny w ...
Dodano 2017-11-07 13:46 przez lewy-10
Pracuję i się uczę, pani dyrektor każe mi odpracować godziny piątkowe, kiedy wychodzę wcześniej do szkoły.Wcześniej o tym nie wspominała. Powiedziała, że dzień wolny, który mi przysługuje za 11 listopada zabiera mi na poczet odpracowania za wychodzenie na zajęcia szkolne. Ma rację? Pozdrawiam
Dodano 2020-08-28 12:30 przez zuzia1818
Bardzo proszę o pomoc. Od 1.09 wracam do pracy. Kobieta, która mnie zastępowała, zostaje również w pracy. Przydzielono nam nowe obowiązki, ale co najgorsze nowe godziny pracy...
Wcześniej pracowałam od 8-16, teraz kazano nam się dogadać między sobą od której będziemy pracować 6.30-14.30 lub 10-18. N...
Dodano 2020-08-23 22:27 przez majonez
Hej, Pracuje w trybie pierwszozmianowym (7-15) i są takie przypadki, że pracodawca wysyła część ludzi w tym mnie na drugą zmianę średnio 1 lub 2 razy na miesiąc, aby zrobić szybko zamówienie. Następnego dnia stawiamy się z powrotem na pierwszą zmianę.
W chwili rozpoczęcia drugiej zmiany (14-22) moj...
Dodano 2018-10-18 20:19 przez siarasoft1
Witam!Pracuję w spółce, w której to czas pracy nie może przekraczać 8 godzin na dobę i przeciętnie 40 godzin w przeciętnie 5-dniowym tygodniu pracy, w 12-miesięcznym okresie rozliczeniowym. Zarząd spółki podjął decyzję o zamknięciu firmy w dniach 27, 28 oraz 31 grudnia 2018. W zamian domagają się od...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Jak rozliczyć prywatne wyjścia pracowników?
Prywatne wyjścia pracowników mogą być rozliczane w dwojaki sposób - poprzez odpowiednie zmniejszenie wynagrodzenia lub ich odpracowanie, a temat ten powinien być uregulowany w regulaminie pracy.
Wyjścia prywatne w godzinach pracy
Prawie każdemu pracownikowi zdarzyło się zwolnić na krótki czas z pracy. Takie wyjścia w trakcie dnia roboczego podyktowane są na ogół koniecznością załatwienia różnych spraw prywatnych. Powszechnie obowiązujące prawo pracy nie ...
Jak uregulować prywatne wyjście z pracy?
Wątpliwości czytelników wzbudza kwestia ujęcia z punktu widzenia czasu pracy i wynagrodzenia wyjść prywatnych, które pracownik później odpracowuje. W szczególności trudność sprawia odpowiedz na pytanie co się dzieje, gdy niewypracowane ...
Częste nieobecności w pracy. Czy i jak prowadzić rozmowy poabsencyjne?
Powtarzające się, nieplanowane i częste nieobecności pracowników, to problem niejednego zakładu pracy. Rekordziści w ciągu roku pracują często nawet mniej, niż połowę obowiązującego ich wymiaru czasu pracy. Działy HR decydują się ...
2023-07-17 15:22
2023-02-20 11:37