eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyPodatkiPIT › Amortyzacja lokalu użytkowego w najmie prywatnym, wycofanego z działalności gospodarczej


2013-04-02 19:03 autor: konto usunięte

4 478 odsłon

Amortyzacja lokalu użytkowego w najmie prywatnym, wycofanego z działalności gospodarczej

Lokal użytkowy będący współwłasnością małżonków (akt notarialny kupna z 2000 roku), był wprowadzony i amortyzowany w działalności gospodarczej przez 10 lat przez jednego z małżonków w jego indywidualnej działalności gospodarczej. Działalność ta została zlikwidowana 31.12.2011 r., a nieruchomość wycofana z ewidencji na cele osobiste.

Obecnie oboje małżonkowie wynajęli ten lokal (najem prywatny bez działalności) na sklep i są opodatkowani na zasadach ogólnych po 50% udziału w przychodach i kosztach.

Czy ten lokal można amortyzować, a jeżeli tak to od jakiej wartości (był już amortyzowany w działalności gospodarczej, ale oczywiście nie zamortyzował się do końca). Czy będzie to wartość z aktu notarialnego, czy można ustalić wartością uproszczoną? I czy można zastosować 10% stawkę?

[ porady z tej kategorii ]


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • ms7192

    Dodano 2013-11-03 15:41 przez ms7192

    Wynajem prywatny a amortyzacja mieszkania

    W różnych miejscach są podawane róźne wartości amortyzacji mieszkania w przypadku wynajmu prywatnego: w niektórych 1,5% w przypadku własności, a w innych 10%. Proszę o info, jaka to powinna być stawka i na ile lat rozłożona?

  • Voltigo

    Dodano 2020-11-26 06:41 przez Voltigo

    Rozliczenie podatkowe mikroapartamentu

    Zakupiłem mikroapartament, który zgodnie z aktem notarialnym jest określony jako "inny samodzielny lokal o przeznaczeniu innym niż mieszkalny (w budynku zamieszkania zbiorowego). Lokal ten będzie przeznaczony do wynajęcia osobom prywatnym na cele mieszkaniowe.
    Cena tego lokalu zgodnie z aktem oraz z...

  • Niepewna

    Dodano 2014-08-11 11:18 przez Niepewna

    Wynajem lokalu biurowego a rozliczenie na fakturze

    Jestem osobą fizyczną nie będącą płatnikiem VAT. Będę wynajmowała lokal biurowy na Kancelarię Adwokacką. Kancelaria będzie płaciła czynsz najmu i opłaty administracyjne do zarządcy na moje konto.
    Jak to ująć na fakturze, aby opłaty administracyjne nie wchodziły do mojego przychodu? Ewentualnie jak K...

  • szklarz

    Dodano 2014-08-09 12:39 przez szklarz

    Czy przy wynajmie mogę skorzystać z amortyzacji indywidualnej 10%

    Witam
    W 1962 r. ojciec otrzymał mieszkanie zakładowe 48 m2. Mieszkał w nim żoną, córką i dwoma synami. W 1994 r. zamienił  to mieszkanie zakładowe na inne mieszkanie w tym samym bloku - większe 65 m2, też zakładowe tylko innej firmy.
    W 1997 r. można było wykupić mieszkanie zakładowe taty i ojciec zr...

  • konto usunięte

    Dodano 2013-02-18 11:53 przez konto usunięte

    Czy w koszty firmy można wrzucić odsetki od kredytu?

    Chcę wprowadzić lokal do środków trwałych firmy. Czy mogę wrzucić odsetki od kredytu w koszty firmy?

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii PIT

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania