eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaKsięgowość / Finanse › Czy w koszty firmy można wrzucić odsetki od kredytu?


2013-02-18 11:53 autor: konto usunięte

3 388 odsłon

Czy w koszty firmy można wrzucić odsetki od kredytu?

Chcę wprowadzić lokal do środków trwałych firmy. Czy mogę wrzucić odsetki od kredytu w koszty firmy?

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2013-02-18 11:56 autor odpowiedzi: wfirma.pl - księgowość online

    Tak, ma Pan do tego prawo. Odsetki zapłacone do momentu wprowadzenia lokalu do ewidencji środków trwałych będą powiększać wartość początkową tego lokalu.

    Kolejne odsetki, opłacone już po wprowadzeniu lokalu do ewidencji ŚT, należy księgować bezpośrednio w koszty firmy.

    Ekspert w dziedzinie prawa gospodarczego i księgowości w serwisie wfirma.pl

    Oceń odpowiedź 0 1

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • konto usunięte

    Dodano 2013-03-19 20:21 przez konto usunięte

    Zakup opon a środki trwałe

    Czy zakup nowych opon letnich do samochodu, który jest środkiem trwałym ma powiększać jego wartość?

  • konto usunięte

    Dodano 2013-02-19 13:00 przez konto usunięte

    Jak ująć zakup opon?

    Kupiłem opony do samochodu firmowego, który mam od prawie roku na stanie środków trwałych. Czy zakup ma zwiększać wartość początkową środka trwałego?

  • konto usunięte

    Dodano 2012-11-02 12:28 przez konto usunięte

    KPiR - rozpoczęcie działalności (dotacja i inne)

    Witam,
    mąż założył działalność gospodarczą na początku października. Rozliczenie firmy przypadło mi w udziale, i chociaż bardzo się staram ogarnąć temat i sięgać do źródła, to czas mnie nagli a ja pewnych rzeczy nadal nie wiem.
    Może rozgraniczę, aby to co napisze było czytelne.
    1. Samochód przechodz...

  • konto usunięte

    Dodano 2013-04-09 10:24 przez konto usunięte

    Jak ująć opłatę za rejestrację?

    Witam,
    Jak ująć opłatę za rejestrację samochodu, który kupiłem na firmę i chcę wprowadzić na środki trwałe?
    Do wartości początkowej środka czy mogę bezpośrednio wrzucić to w koszty?

  • ajass

    Dodano 2013-03-12 17:46 przez ajass

    Dotacja z Urzędu Pracy a zapisy w PKPiR i rozliczenie roczne PIT

    WitamOtrzymałam dotacje na rozpoczęcie działalności gospodarczej z PUP. Zgodnie z umową nie występowałam o zwrot VAT tak, aby nie zwracać go do PUP. Jestem VAT-owcem, prowadzę działalność na zasadach ogólnych. Wyczytałam, że dotacja stanowi przychód klasyfikowany jako przychód z innych źródeł, które...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Księgowość / Finanse

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania