Prowadzę działalność i do tej pory nie byłem na VAT, ale chcę się niedługo zarejestrować. Mam pytanie, bowiem planuję zakup maszyny o dużej wartości i będzie ona środkiem trwałym, amortyzowanym w firmie. Pytanie: co z VAT? Czy jego też trzeba rozliczać w miesięcznym ratach jak amortyzację, czy można od razu w calości?
2013-09-09 12:20 autor odpowiedzi: wfirma.pl - księgowość online
Podatek VAT w takim przypadku można odliczyć jednorazowo, w miesiącu otrzymania faktury zakupu. Amortyzacja sprzętu w czasie nie ma wpływu na rozliczenie podatku VAT.
Ekspert w dziedzinie prawa gospodarczego i księgowości w serwisie wfirma.pl
2013-09-10 15:25 autor odpowiedzi: Biuro Rachunkowe TAX-NET Jacek Adamczak
Księgowa obsługa internetowa - cała Polska. Ceny już od 39,90/mc. www.taxnetto.pl
Dodano 2013-08-31 12:59 przez mariar
Prowadzę działalność gospodarczą. Przed ok. 4 laty wykupiłam z leasingu operacyjnego samochód ciężarowy. VAT został odliczany od rat leasigowych i potem od kwoty wykupu z leasingu. Samochód jest całkowicie zamortyzowany. Nadal stanowi środek trwały firmy. Jak powinnam go sprzedać (z VAT-em 23% czy Z...
Dodano 2013-05-29 19:53 przez andrzej151
Kupiłem samochód ciężarowy na swoje nazwisko w Niemczech w 1996 r. Nie miałem wtedy zarejestrowanej firmy, więc nie moglem odliczyć podatku VAT. Po założeniu firmy transportowej samochód wprowadziłem do składników środków trwałych. Jest zamortyzowany, a teraz chcę go sprzedać. Czy dzisiaj wystawiam ...
Dodano 2018-01-29 09:00 przez konto usunięte
Posiadam swój własny lokal użytkowy nabyty od gminy w 1999 r. W lokalu tym prowadzę działalność gospodarczą tj., handel detaliczny artykułami spożywczymi od 1999 r.
Lokal ten został wprowadzony do ewidencji środków trwałym i został w pełni zamortyzowany. Zamierzam sprzedać lokal. Czy muszę odprowadz...
Dodano 2013-08-21 11:39 przez konto usunięte
Chcę wziąć sprzęt na firmę w leasing. Jak rozmawiałam, to będzie leasing finansowy. Czytałam, że w takim wypadku muszę wprowadzić sprzęt do środków trwałych i amortyzować, ale nie wiem w jakiej kwocie. Tylko sprzętu czy całości? Jaką w sumie jestem zobowiązana zapłacić? Jestem na PKPiR.
Dodano 2013-07-07 11:33 przez lukasz82
Witam serdecznie,
Czy przesunięcie środków handlowych na środki trwałe wiąże się z podatkiem dochodowym?
Czy jeżeli w danym miesiącu nie mam kosztów, a przesuwam towar o wartości 100000 zł, to muszę zapłacić 19000 zł podatku? Dodam, że jestem na podatku liniowym.
Bardzo proszę o odpowiedź.
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Budynek na cudzym gruncie jako inwestycja w obcym środku trwałym?
Budynki czy budowle, gdy te są nowe, amortyzuje się bardzo długo. Co innego nieruchomości tzw. używane czy też inwestycje w obcych środkach trwałych. Niestety podatnik nie ma tutaj dowolności w zakresie klasyfikacji. Musi też pamiętać ...
Nieodpłatne użyczenie części budynku a jego amortyzacja i VAT
Przedsiębiorca który bezinteresownie (nieodpłatnie) udostępnia swoje firmowe składniki majątku zewnętrznym podmiotom, musi z tego tytułu zapłacić ... podatki. W przypadku VAT czynność taką traktuje się jak świadczenie usługi, zaś w ...
Budynek wybudowany na cudzym gruncie amortyzujemy liniowo
Budynki i budowle wybudowane na cudzym gruncie stanowią odrębny środek trwały a nie inwestycje w obcych środkach trwałych. Dlatego też nie można dla nich zastosować 10% stawki amortyzacji przewidzianej dla tych ostatnich - uznał Dyrektor ...
Stawka amortyzacji budynku na cudzym gruncie
Najemca tudzież dzierżawca gruntu, a nawet jego nieodpłatny użytkownik (np. na podstawie umowy użyczenia) za zgodą właściciela, może na nim wybudować budynek. Podatkowo działanie takie będzie rozliczane w sposób identyczny do tego ...
12 dni temu, 08:07
2024-02-23 12:44