eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaKsięgowość / Finanse › Przesunięcie środków handlowych na środki trwałe a podatek dochodowy


2013-07-07 11:33 autor: lukasz82

3 219 odsłon

Przesunięcie środków handlowych na środki trwałe a podatek dochodowy

Witam serdecznie,

Czy przesunięcie środków handlowych na środki trwałe wiąże się z podatkiem dochodowym?

Czy jeżeli w danym miesiącu nie mam kosztów, a przesuwam towar o wartości 100000 zł, to muszę zapłacić 19000 zł podatku? Dodam, że jestem na podatku liniowym. 

Bardzo proszę o odpowiedź.

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2013-07-08 09:36 autor odpowiedzi: Biuro Rachunkowe TAX-NET Jacek Adamczak

    Taki przesunięcie należy wystornować z kol 10 KPiR i ująć w ewidencji środków trwałych oraz rozpocząć odliczanie amortyzacji. Podstawę do opodatkowania w podadku dochodowym rozlicza się narastająco w ciągu roku więc trudno stwierdzić poprawnpśc obliczenia z przykładu w zadany pytaniu.

    Księgowa obsługa internetowa - cała Polska. Ceny już od 39,90/mc. www.taxnetto.pl

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • skaczaca

    Dodano 2013-06-28 17:46 przez skaczaca

    Założyłem działalność gospodarczą. Czy wymagany jest dokument OT?

    Rozpoczynam działalność gospodarczą z dotacji z PUP. Środki trwałe, jakie będą wprowadzone do firmy zakupiłam przed rozpoczęciem działalności. Czy w takim razie muszę mieć na rozpoczęcie działalności wystawiony na nie dokument OT, czy po prostu ujmuję je na podstawie faktury VAT w ewidencji środków ...

  • lukasz82

    Dodano 2013-06-14 05:27 przez lukasz82

    Przeniesienie towaru handlowego do środków trwałych. Jakie są opłaty?

    Witam serdecznie,
    Chcę zmienić profil działalności z handlowej na wynajem maszyn m.in. budowlanych. Czy jest możliwe przeniesienie towaru handlowego (maszyny) do środków trwałych w celu wynajmu tych urządzeń? Czy jest to jakaś skomplikowana procedura objęta różnymi koniecznymi kontrolami z US itp.? ...

  • konto usunięte

    Dodano 2013-05-24 13:09 przez konto usunięte

    Czy zakupione automaty sprzedające to środki trwałe?

    Zakupiłem ostatnio niewielkie automaty sprzedające. Cena jednego wyniosła około 300 zł netto. Pewnie będę ich używał dłużej niż przez okres jednego roku. Czy w związku z tym muszę wpisać je jako środek trwały w mojej firmie? Jeżeli tak to jaki numer środka trwałego muszę podać?

  • konto usunięte

    Dodano 2013-09-09 12:16 przez konto usunięte

    Rozliczenie zakupu maszyny

    Prowadzę działalność i do tej pory nie byłem na VAT, ale chcę się niedługo zarejestrować. Mam pytanie, bowiem planuję zakup maszyny o dużej wartości i będzie ona środkiem trwałym, amortyzowanym w firmie. Pytanie: co z VAT? Czy jego też trzeba rozliczać w miesięcznym ratach jak amortyzację, czy można...

  • Margar

    Dodano 2013-08-15 13:50 przez Margar

    Założyłam działalność. Jak obliczyć podatek dochodowy?

    Witam,
    Niedawno założyłam działalność gospodarczą: KPiR, zasady ogólne, podatek wg skali, bez VAT. Jestem w tym temacie dość zielona i nie do końca rozumiem, jak należy prawidłowo obliczyć zaliczkę na podatek dochodowy, dlatego chciałabym się poradzić.
    Powiedzmy, że za miesiąc sierpień:
    - dochód: 50...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Księgowość / Finanse

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania