eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaKsięgowość / Finanse › Zakup mebli. Czy to środek trwały?


2013-08-09 09:16 autor: konto usunięte

24 101 odsłon

Zakup mebli. Czy to środek trwały?

Kupiłam meble biurowe i mam na to fakturę VAT. Jest tam 5 pozycji (biurko, regał itp.). Każda z nich nie przekracza 1200 zł i każda jest opodatkowana 23% ale w sumie ogół zakupów z tej faktury jest powyżej 3500 zł. Czy wówczas jest to już środek trwały?

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2013-08-09 09:18 autor odpowiedzi: wfirma.pl - księgowość online

    Nie, jeżeli to są oddzielnie funkcjonujące rzeczy to stanowią zwykły wydatek księgowany do kolumny 13 kpir (Pozostałe wydatki). Nie ma znaczenia że suma powyżej 3500 zł.

    Ekspert w dziedzinie prawa gospodarczego i księgowości w serwisie wfirma.pl

    Oceń odpowiedź 0 2

    skomentuj | odpowiedz

  • 2013-08-09 09:23 autor odpowiedzi: Biuro Rachunkowe TAX-NET Jacek Adamczak

    Dokładniej ujmując, podatnik może zaliczyć wymienione skłądniki majątku do środków trwałych lub nie.

    Jeżeli wartość nie przekracza 3500 można:

    niezaliczać do śr.trw. - wtedy w koszty j.w.

    zaliczyć do śr.trw. - amortyzować jednorazowo

    zaliczyć do śr.trw. - amortyzować wg wybranej metody

    Księgowa obsługa internetowa - cała Polska. Ceny już od 39,90/mc. www.taxnetto.pl

    Oceń odpowiedź 1 1

    skomentuj | odpowiedz

  • 2013-08-10 11:12 autor odpowiedzi: konto usunięte

    Natomiast gdyby na fakturze nie były meble wyszczególnione, a napisanoby: komplet mebli, to wtedy (gdy wartość kosztu przekracza 3500 zł) należałoby je traktować jako środek trwały.

    Zatem kupując droższe meble możecie jedną swoją decyzją wpłynąć na poziom Waszych kosztów.

    Oceń odpowiedź 0 1

    skomentuj | odpowiedz

  • 2013-08-12 09:31 autor odpowiedzi: Biuro Rachunkowe TAX-NET Jacek Adamczak

    NIezupełnie - nawet przy tak wystawionej fakturze, można zastosować amortyzację jednorazową metodą de minimis (przy spełnieniu określonych warunków).

    Księgowa obsługa internetowa - cała Polska. Ceny już od 39,90/mc. www.taxnetto.pl

    Oceń odpowiedź 1 1

    skomentuj | odpowiedz

  • 2013-08-12 11:57 autor odpowiedzi: konto usunięte

    "NIezupełnie - nawet przy tak wystawionej fakturze, można zastosować amortyzację jednorazową metodą de minimis (przy spełnieniu określonych warunków)."

    Nie wiem czemu takie zastrzeżenie?

    Jeśli coś traktujemy jako środki trwałe (a tak właśnie napisałem), to również możemy zastosować metodę de minimis.

    Jednak sporo podmiotów nie może tego zrobić i dlatego moja odpowiedź była bardziej uniwersalna. 

    Wiadomo było, że ta odpowiedź nie dotyczy duelli, która ma fakturę wielopozycyjną. Ale zależało mi na tym, aby każdy czytający znalazł coś dla siebie.

    Oceń odpowiedź 0 2

    skomentuj | odpowiedz

  • 2013-08-12 13:27 autor odpowiedzi: Biuro Rachunkowe TAX-NET Jacek Adamczak

    Chodziło mi o to zdanie:

    "Zatem kupując droższe meble możecie jedną swoją decyzją wpłynąć na poziom Waszych kosztów".

    Księgowa obsługa internetowa - cała Polska. Ceny już od 39,90/mc. www.taxnetto.pl

    Oceń odpowiedź 1 1

    skomentuj | odpowiedz

  • 2013-08-12 17:55 autor odpowiedzi: konto usunięte

    Bo gdy nie możemy skorzystać z pomocy de minimis, to mamy wybór: możemy albo poprosić o fakturę z kompletem mebli albo też poprosić o fakturę z wyszczególnionymi meblami.

    Oceń odpowiedź 0 2

    skomentuj | odpowiedz

  • 2013-08-13 11:33 autor odpowiedzi: Biuro Rachunkowe TAX-NET Jacek Adamczak

    Teraz rozumiem, ale z cytowanego zdanie nie wynikało to bezpośrednio.

    Księgowa obsługa internetowa - cała Polska. Ceny już od 39,90/mc. www.taxnetto.pl

    Oceń odpowiedź 1 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2013-08-13 17:51 autor odpowiedzi: krpaulinka

    czyli jak prawidłowo zaksięgować fakture w PKPIR wystawioną na 4000 netto z jedną pozycją MEBLE BIUROWE

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2013-08-14 08:31 autor odpowiedzi: Biuro Rachunkowe TAX-NET Jacek Adamczak

    Jeśli jedna pozycja to należy ująć w ewidencji środków trwałych. Amortyzacja wg wybranej metody, w tym również de minimis czyli jednorazowo w koszty, o ile jednostka posiada status małego podatnika (1.200.000 euro obrotu) i nie przekroczyła w tym roku limitu dla tej pomocy (50.000 euro).

    Księgowa obsługa internetowa - cała Polska. Ceny już od 39,90/mc. www.taxnetto.pl

    Oceń odpowiedź 0 5

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • emilia21

    Dodano 2013-04-28 12:36 przez emilia21

    Butik z używaną odzieżą, ryczałt 3% bez VAT i kasy fiskalnej

    Witam,
    Od 14 maja rozpoczynam swoją działalność - butik z odzieżą używaną. Zdecydowałam się na ryczałt 3% bez VAT i bez kasy fiskalnej. Jednak mam wiele pytań odnośnie tego opodatkowania.
    1. Czy z dniem rozpoczęcia działalności gospodarczej muszę zrobić remanent początkowy i czy muszę w nim uwzględn...

  • konto usunięte

    Dodano 2013-02-25 13:41 przez konto usunięte

    Wprowadzanie środków trwałych a koszty w firmie

    Witam,
    Chciałbym wprowadzić kilka środków trwałych, które wcześniej były zakupione i wykorzystywane przeze mnie, jako osobę fizyczną, na zasadzie oświadczenia. Do środków trwałych chciałbym włączyć komputer stacjonarny z monitorem i oprogramowaniem, komputer typu laptop, kserokopiarkę oraz tablicę s...

  • konto usunięte

    Dodano 2014-02-11 10:11 przez konto usunięte

    Faktura za zakup środka trwałego a zapisy w KPiR

    Czy w KPiR wpisuje się faktury za zakup środka trwałego w rubryce wydatki, czy w osobnym dokumencie wykaz środków trwałych, a do książki dowodem wewnętrznym kwotę amortyzacji?
    I jeszcze jeden dylemat: środek trwały aparat fotograficzny na wartość 6000 zł zakupiłam w styczniu a akumulatorek do niego ...

  • basia333b

    Dodano 2013-11-03 15:26 przez basia333b

    Montaż instalacji gazowej w samochodzie

    Witam,
    posiadam samochód na firmę i w chwili obecnej jest on amortyzowany. Założyłam istalację gazową i mam pytanie: czy fakturę VAT za montaż instalacji mogę w całości ująć w koszty KPiR oraz do rejestru VAT, czy muszę doliczyć do wartości samochodu (środka trwałego)?

  • ajass

    Dodano 2013-03-12 17:46 przez ajass

    Dotacja z Urzędu Pracy a zapisy w PKPiR i rozliczenie roczne PIT

    WitamOtrzymałam dotacje na rozpoczęcie działalności gospodarczej z PUP. Zgodnie z umową nie występowałam o zwrot VAT tak, aby nie zwracać go do PUP. Jestem VAT-owcem, prowadzę działalność na zasadach ogólnych. Wyczytałam, że dotacja stanowi przychód klasyfikowany jako przychód z innych źródeł, które...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

  • Jak księgować faktury za faktoring?

    Jak księgować faktury za faktoring?

    Na pierwszy rzut okaz rozliczenie usługi faktoringu może wydawać się banalnie proste. Fakturę od firmy faktoringowej wrzucamy w koszty i po sprawie. W rzeczywistości sprawa jest bardziej skomplikowana, a jej rozwiązanie zależy w ...

  • Ujęcie duplikatu faktury kosztowej w kosztach podatkowych firmy

    Ujęcie duplikatu faktury kosztowej w kosztach podatkowych firmy

    Koszty podatkowe ujmuje się na podstawie dowodów potwierdzających ich poniesienie. Tymi są m.in. faktury wystawione przez dostawców i towarów i usług. Co w sytuacji, gdy przedsiębiorca dysponuje jedynie duplikatem takiego dokumentu? Kiedy go ...

  • Oszustwa podatkowe nie pozbawiają prawa do korygowania VAT

    Oszustwa podatkowe nie pozbawiają prawa do korygowania VAT

    Oskarżona o udział w 2013 r. w procederze obrotu pustymi fakturami spółka w tym samym roku, w ramach innej transakcji, zwróciła kontrahentowi otrzymaną od niego w 2012 r. zaliczkę na zakup nieruchomości, której sprzedaż nie doszła do ...

  • Likwidacja ewidencji wyposażenia: jak ująć zakup w księdze podatkowej?

    Likwidacja ewidencji wyposażenia: jak ująć zakup w księdze podatkowej?

    Z początkiem 2020 r. został zniesiony obowiązek prowadzenia ewidencji wyposażenia przez podatników prowadzących podatkową księgę przychodów i rozchodów. Czy brak tego obowiązku wpływa na sposób ujmowania dokonanych zakupów ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Księgowość / Finanse

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania