Z dniem 31.12.2012 r chciałabym zamknąć działalność gospodarczą (w tej chwili jest zawieszona) jestem płatnikiem VAT. Moje pytania są takie:
1. Czy zamykając z dniem 31.12.2012 muszę powiadomić US, że chcę przeprowadzić remanent likwidacyjny?
2. Jak ująć materiały, które przed zawieszeniem działalności były na stanie, a w tej chwili uległy przeterminowaniu lub też niektóre zniszczeniu.
3. czy wyposażenie mam ująć w remanencie?
4. Czy przy zamknięciu DG płaci się podatek dochodowy lub podatek VAT?
Pozdrawiam!
2013-03-20 07:12 autor odpowiedzi: Biuro Rachunkowe TAX-NET Jacek Adamczak
AlkaRED skomentował/a odpowiedź 2017-02-22 10:56
Witam, 20.02.2017 zamknęłam jednoosobową działalonśc gosp. Rozliczm się KPiR i jestem VATowcem. W grudniu kupiłam komputer o wartości przekraczjącej 1500 zł, a mniejszej niz 3500 zł netto. Nie ujęłam go w ewidencji wyposażenia, ponieważ przewidywałam że okres jego użytkowanie w firmie wyniesie więcej niż rok. Czy powinnam wpisac ten komputer do ewidencji wyposażenia i wykazac go w renamentach i spisie z natury ? Czy przed sporządzeniem tych spisów bardziej będzie mi się opłacało przekazanie komputera na cele osobiste i niewykazanie go w renamentach ? Czy muszę w jakikolwiek sposób wykazywac ten komputer, jeśli był zaliczony po prostu w koszty ( VAT był odliczony) ? Ewentualnie jaką wartosc komputera powinnam wykazac? Druga sprawa - przekazałam na cele osobiste samochód , który został w pełni zamortyzowany i był wprowadzony do środków trwałych firmy w 2009 roku. Czy w przypadku sprzedaży tego samochodu muszę zapłacic podatek dochodowy z działalności?
Księgowa obsługa internetowa - cała Polska. Ceny już od 39,90/mc. www.taxnetto.pl
Dodano 2013-07-12 13:45 przez Szejker877
Witam serdecznie,
W niedługim czasie planuję zamknięcie firmy, która od pewnego czasu jest zawieszona. Starałem się doczytać w internecie jak wygląda procedura zamykania działalności w przypadku vatowców. Nie mam już środków trwałych (samochód sprzedany). Pozostał mi tylko sprzęt elektroniczny, któr...
Dodano 2012-11-30 18:47 przez konto usunięte
Z dniem 31.12.2012 r chciałabym zamknąć działalność gospodarczą (w tej chwili jest zawieszona) jestem płatnikiem VAT. Moje pytania są takie:
1. Czy zamykając z dniem 31.12.2012 muszę powiadomić US, że chcę przeprowadzić remanent likwidacyjny?
2. Jak ująć materiały, które przed zawieszeniem działalno...
Dodano 2013-04-08 08:30 przez konto usunięte
Czy jak zamykam działalność i zrobiłam remanent, to czy oprócz tej informacji do US gdzieś jeszcze to wpisuję?
Dodano 2014-01-17 10:29 przez Gabriela76
Od 1 kwietnia 2011 roku miałam zawieszoną działalność gospodarczą. Byłam płatnikiem podatku VAT. Minęły ponad dwa lata. Ostatnio otrzymałam z US zawiadomienie o wykreśleniu mnie z rejestru VAT. W dniu 16.01.2014 r. działalność została wykreślona z ewidencji działalności gospodarczej. Jakie mam teraz...
Dodano 2014-08-20 12:07 przez Jolka5755
Prowadziłam 1-osobową działalność gospodarczą. W 2008 r. zakupiłam samochód osobowy na firmę (odliczenie VAT w ramach przepisów VAT). 30.07.2014 r. jako współwłaściciela samochodu wpisałam męża (nie mamy rozdzielności majątkowej). Z dniem 31.07.2014 r. zamknęłam działalność (likwidacja). Dnia 31.07....
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Kasa fiskalna w remanencie likwidacyjnym firmy
Przedsiębiorca, który likwiduje firmę, a był czynnym podatnikiem VAT, musi pamiętać o sporządzeniu spisu z natury na dzień likwidacji na potrzeby tego właśnie podatku. Wykazuje się w nim wszystkie te towary, od których odliczył VAT, a ...
Zapłata podatku od sprzedaży środków trwałych po likwidacji firmy
Po likwidacji działalności majątek firmowy staje się majątkiem prywatnym. Mimo tego, jeśli nadarzy się okazja jego sprzedaży, powstanie opodatkowany dochód z działalności. PIT-u nie zapłacimy dopiero wtedy, gdy od momentu likwidacji ...
Likwidacja firmy i otwarcie nowej. A co ze starą?
Część przedsiębiorców próbując dostosować się do nowej rzeczywistości podatkowej usankcjonowanej Polskim Ładem podjęło decyzję o zmianie formy prowadzenia działalności gospodarczej. Jak wobec tego zamknąć dotychczasową firmę, tak ...
Likwidacja działalności gospodarczej krok po kroku
W poniższym dokumencie dowiesz się jak dokonać likwidacji działalności gospodarczej. Krok po kroku zapoznasz się z dokumentacją jaką będziesz musiał wypełnić i złożyć, by działalność została zlikwidowana zgodnie z obowiązującymi ...
17 dni temu, 06:47
18 dni temu, 12:31