eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaKsięgowość / FinanseSzkolenie dla pracodawcy a koszty firmy


2013-04-05 14:44 autor: XYZ243

3 864 odsłon

Szkolenie dla pracodawcy a koszty firmy

Czy fakturę na szkolenie okresowe pracodawcy można ująć w koszty?

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2013-04-05 15:25 autor odpowiedzi: wfirma.pl - księgowość online

    Wszystko tak naprawdę zależy od tego czy szkolenie miało związek z prowadzoną działalnością i czy ma związek z osiaganymi z działalności przychodami. Szkolenia specjalistyczne samego przedsiebiorcy, które pokrywają się z profilem działalności i które mają służyć osiąganiu z niej przychodów zwykle nie budzą wątpliwości i mogą stanowić koszt.

    Ekspert w dziedzinie prawa gospodarczego i księgowości w serwisie wfirma.pl

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • monakols

    Dodano 2015-03-14 21:58 przez monakols

    Koszty w trakcie zawieszenia działalności

    W trakcie aktywnej, jak i zawieszonej działalności, ponoszę często koszty związane z wyjazdami na szkolenia związane z prowadzoną działalnością. Czy mogę wpisac w koszty zarówno koszt samego szkolenia jak i transportu i zakwaterowania? Czy mogę to zrobic zarówno w trakcie zawieszonej jak i aktywnej ...

  • sancza1

    Dodano 2013-04-04 23:09 przez sancza1

    Odliczenie kosztów poniesionych przed rozpoczęciem działalności

    Proszę o pomoc w następującej kwestii: właśnie rozpoczęłam działalność gospodarczą. Od 2,5 roku uczestniczę w szkoleniu ściśle z nią związanym. Szkolenie to potrwa jeszcze 1,5 roku. Zastanawiam się czy mogę ująć jako koszty uzyskania przychodu całość wydatków poniesionych na to szkolenie czy dopiero...

  • Kalite

    Dodano 2013-06-20 11:20 przez Kalite

    Refaktury. Jak je opisać, co do nich dołączyć?

    Refakturujemy raz w miesiącu koszty wysyłek i transportów na drugą firmę. Czy wystarczy w tytule napisać refaktura wysyłek lub usług transportowych w okresie np. 01.01-31.01.2013, czy muszą być jeszcze jakieś załączniki lub inne wykazy do tego typu faktur? Czy do KPiR wpisuję to w kolumnę 7 (sprzeda...

  • annabolen

    Dodano 2014-01-12 17:45 przez annabolen

    Czy jednostka powiatowa może zlecić księgowość firmie rachunkowej?

    Czy jednostka powiatowa może zlecić księgowość firmie rachunkowej? Jednostka zatrudnia 6 pracowników. Zatrudnienie księgowej to ogromny koszt. Czy można zlecić księgowość firmie? Proszę ewentualnie o podstawę prawną.
    Dziękuję.

  • wojtex

    Dodano 2013-11-19 08:01 przez wojtex

    Jednoosobowa działalność. Czy można wrzucić w koszty mój kurs operatora pilarek?

    Witam
    w październiku robiłem kurs na operatora pilarek. Za ten kurs dostałem fakturę. Czy mogę jako jednoosobowa firma wrzucić go w koszt? Czytałem, że nie jeśli nie posiadam pracowników. Czy to prawda?

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Na polskim rynku działają setki firm szkoleniowych, które mają w swoich ofertach tysiące wykładów i warsztatów. Duży wybór zwiększa szanse, aby wybrać najbardziej odpowiednie szkolenie dla siebie i firmy. Od nadmiaru może też jednak ...

Zdaniem PKPP Lewiatan interpretacje podatkowe, których konsekwencją jest opodatkowanie wartości szkoleń organizowanych przez ośrodki nieposiadające akredytacji oświatowej powodują, że zamiast likwidować bariery zniechęcające do ...

W praktyce rachunkowej i podatkowej przedsiębiorcy często napotykają na wydatki, które - mimo że wpływają na wynik finansowy jednostki - nie mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów (tzw. NKUP) - zauważa Beata Tęgowska ...

Oskarżona o udział w 2013 r. w procederze obrotu pustymi fakturami spółka w tym samym roku, w ramach innej transakcji, zwróciła kontrahentowi otrzymaną od niego w 2012 r. zaliczkę na zakup nieruchomości, której sprzedaż nie doszła do ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Księgowość / Finanse

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania