Witam,
żona założyłą firmę. Otrzymała na ten cel 23 k dofinansowania z urzędu pracy, kupiła za to
1. Derkę magnetyczną za 17500 zł
2. Derkę elektryczną za 2000 zł
3. Telefon służbowy za 2800 zł
4. Pozostałe drobne sprzęty, w tym umowa o dzieło z osobą fizyczną
Moje pytanie brzmi: czy obowiązkiem jest wrzucanie tych przedmiotów w środki trwałe i wyposażenie skoro są sfinansowane z UP wydanego na osobę, nie na firmę? Wiadomo, że nie można przychodu wykazać, nie można także wykazać z tego tytułu kosztów. Żona rozlicza się na zasadach ogólnych.
Jeżeli nie trzeba wykazywać, to czy są jakieś praktyczne przesłanki by to zrobić? Jeżeli trzeba to:
1. Derkę za 17500 jako środek trwały bez wykazywania w KPiR?
2. Derkę i telefon za 2000 i 2800 jako wyposażenie bez wykazywania w KPiR?
3. Pozostały sprzęt poniżej kwoty 1500 jak rozumiem w ogóle nie trzeba wykazywać?
Z góry dziękuję.
2017-09-08 09:00 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.
Dodano 2016-07-05 18:18 przez pbanan
Witam,dostałem niedawno dotację z Urzędu Pracy na założenie działalności gospodarczej. Według umowy z urzędem pracy dotacja ta to dotacja z Funduszu Pracy stanowiąca pomoc de minimis, która jest refundowana z Europejskiego Funduszu Społecznego (w ramach regionalnego programu operacyjnego województwa...
Dodano 2015-01-05 10:45 przez bonkanaj
Czy z otrzymanej z PUP dotacji na utworzenie nowego stanowiska pracy zakupu stanowią koszt i powinny być ujęte w KPiR? Chodzi mi o rzeczy typu wyposażenie poniżej 1500 zł, bo wiem, że środki trwałe nie podlegają ujęciu.
Dodano 2021-12-09 11:49 przez magdallena02
Witam. Moja klientka otrzymała z Urzędu Pracy dotacje na rozpoczęcie działalności na podstawie art. 46 ust. 1 pkt 2 z dnia 20 kwietnia 2004 o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy. Jest ona fryzjerką i prowadzi książkę przychodów i rozchodów. Jest również zwolniona z VAT. Chciałabym się u...
Dodano 2014-07-03 12:07 przez syta
Witam,
od czerwca 2014 prowadzę DG na zasadach ogólnych, jestem VAT-owcem. Na rozpoczęcie działalności otrzymałam dotację z programu 6.1.3 z urzędu pracy w wysokości 20000 zł brutto.
Za dotacje kupiłam towar do sklepu na 10000 i za 10 000 wyposażyłam sklep. Nie chcę ubiegać się o zwrot VAT, ale zupe...
Dodano 2014-04-29 18:53 przez konto usunięte
Witam,
bardzo proszę o odpowiedź na moje pytanie: być może banalne, ale budzące moje wątpliwości.
Jako osoba bezrobotna otrzymałam dotację z Urzędu Pracy na działalność gospodarczą tj. otwarcie sklepu ubuwniczego, którego zamierzam powiększać o dodatkową działalność gospodarczą. Jestem zwolniona z ...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Z początkiem 2020 r. został zniesiony obowiązek prowadzenia ewidencji wyposażenia przez podatników prowadzących podatkową księgę przychodów i rozchodów. Czy brak tego obowiązku wpływa na sposób ujmowania dokonanych zakupów ...
Z początkiem 2020 r. możesz zaprzestać prowadzenia ewidencji wyposażenia. Nie oznacza to jednak, że tę dodatkową dokumentację z lat wcześniejszych można zniszczyć.
W przypadku pośrednictwa handlowego przychodem z działalności gospodarczej jest prowizja uzyskana z tego tytułu, czyli różnica pomiędzy kwotą przelaną od klienta na rachunek bankowy pośrednika, a kwotą przekazaną następnie do dostawcy - ...
Wydruk wygenerowany z systemu bankowego, który potwierdza wpłaty dokonane od kupującego oraz kwoty przekazane dostawcy, nie czyni za dość wymaganiom stawianym dla prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów w zakresie dokumentowania ...
2024-05-16 12:20
2024-05-16 12:17