eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaKsięgowość / Finanse › Czy koszty związane z uzyskaniem odszkodowania za pożar w zakładzie mogę wrzucić w PKPiR?


2017-09-04 11:50 autor: aniao1989

1 638 odsłon

Czy koszty związane z uzyskaniem odszkodowania za pożar w zakładzie mogę wrzucić w PKPiR?

Witam,

mieliśmy pożar w zakładzie, dostaliśmy odszkodowanie jednak niewystarczająco duże. Teraz oddaliśmy sprawę do sądu by dalej walczyć z PZU. Jest wyznaczony termin rozprawy i w związku z tym dostaliśmy pismo, że mamy opłacić jakies zaliczki na koszty dopuszczenia dowodu z przesłuchiwania świadka, opłaty od pozwu, opłaty skarbowe od pełnomocnictwa itd. Czy mogę to wrzucić w koszty w KPiR? 

Proszę o szybką odpowiedź.
Z góry dziękuję!
A.

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2017-09-05 14:05 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    Jeżeli tylko wydatki takie spełniają ogólną definicję kosztów (poniesienie w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów) - tak.

    aniao1989 skomentował/a odpowiedź 2017-09-06 10:49

    gdzie mogę znależć ten artykuł?

    aniao1989 skomentował/a odpowiedź 2017-09-06 10:54

    wydatki te są poniesione w celu otrzymania dalszego odszkodowania od pzu... Odszkodowanie dotyczy działalności gospodarczej? To chyba się kwalifikuje do kpir w koszty?

    Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2017-09-07 07:21 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych a także wyroki i interpretacje podatkowe tego przepisu. Pamiętajmy, że nie wszystkie wydatki związane z dg są podatkowym kosztem. Z jednej strony mamy katalog wydatków wprost wyłączonych z kosztów, z drugiej zaś wyjaśnienia fiskusa co do racjonalności jego ponoszenia, staranności, braku winy itd.
    W tym przypadku jednakże wydaje się, że koszty można rozpoznać, a gdy odszkodowanie faktycznie zostanie uzyskane, organ na 99% nie będzie kwestionował ponoszonych opłat sądowych.

    Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.

    Oceń odpowiedź 0 1

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • ter24

    Dodano 2013-08-02 16:00 przez ter24

    Zakup na allegro jako dowód księgowy w spółce z o.o.

    Wiem, że nie można zaksięgować zakupu na allegro (od osób fizycznych) plus potwierdzenia przelewu w KPiR. Jak ma się ta sytuacja w spółce z o.o.? Znalazłem w sieci coś takiego:
    Pełna księgowość
    Okazuje się, że podmioty prowadzące pełne księgi handlowe mają paradoksalnie łatwiej. Piotr Zając wyjaśnia...

  • konto usunięte

    Dodano 2013-06-10 10:15 przez konto usunięte

    Wydatki prywatne a zapisy w PKPiR

    Oprócz pozycji będących kosztem uzyskania przychodów na fakturze jest pozycja takim kosztem nie bedąca - wydatek prywatny. Czy prawidłowo powinno się wprowadzać w całości do KPiR a potem czerwonym wpisem tę wartość prywatnego wydatku?

  • Lfinda

    Dodano 2017-07-13 17:42 przez Lfinda

    Telefon kupiony na raty. Jak rozliczyć w KPiR?

    Witam,prowadzę KPiR. Kupiłam wraz z abonamentem telefony. Otrzymałam fakturę za telefony w wysokości 2000 zł netto. Czy wartość faktury za telefony mogę wliczyć do KUP w dniu otrzymania tejże faktury (jest to również dzień oddania telefonów do użytkowania) oraz odliczyć VAT?Co w przypadku faktur mie...

  • ewitkaa

    Dodano 2013-12-29 19:27 przez ewitkaa

    Z jaką datą mam zaksięgować fakturę VAT zakupu?

    Z jaką datą mam zaksięgować fakturę VAT zakupu w KPiR oraz ewidencji sprzedaży VAT, która została wystawiona z datą sprzedaży 1.12.2013 r., a opłacona przelewem dnia 09.12.2013 r. z datą wystawienia, sprzedaży czy zapłaty?

  • becool8812

    Dodano 2022-08-22 16:41 przez becool8812

    Księgowanie kosztów w okresie zawieszenia

    Dzień dobry, Jak w KPiR księgować koszt najmu lokalu podczas zawieszenia działalności?
    Np. mam w lipcu zawieszoną działalność, to mimo to w KPiR księguję ten koszt w lipcu czy księguję w pierwszym miesiącu wznowienia działalności? Jeśli tak, to jak się ma to, że data na fakturze jest z lipca a księg...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Księgowość / Finanse

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania