2014-04-29 18:53 autor: konto usunięte
4 982 odsłon
Witam,
bardzo proszę o odpowiedź na moje pytanie: być może banalne, ale budzące moje wątpliwości.
Jako osoba bezrobotna otrzymałam dotację z Urzędu Pracy na działalność gospodarczą tj. otwarcie sklepu ubuwniczego, którego zamierzam powiększać o dodatkową działalność gospodarczą. Jestem zwolniona z VAT-u i przyjęłam zasady rozliczania na zasadach ogólnych PKPiR.
I tu mam problem i wątpliwości jak poprawnie i czy w ogóle księgować środki otrzymane z tej dotacji w PKPiR i czy ja poprawnie to robię, a więc:
- Czy część środków dotacji przeznaczona na zakup towarów handlowych, które są przeznaczone do odsprzedaży nie może być ujęta w rubryce PRZYCHÓD (7,8,9) a ewentualnie w rubryce 16; -
- Czy środki z dotacji Urzędu Pracy przeznaczone na zakup wyposażenia sklepu tj. półki, zawieszki, baner reklamowy, kurtyna cieplna a także laptop, fotel, biurko mogą być ujęte w kosztach PKPiR (rubryka 13) - wszystkie sprzęty są zakupione na kwoty poniżej 1500 zł, na które o ile dobrze myślę nie trzeba prowadzić ewidencji wyposażenia?
Natomiast dotacji na zakup samochodu dostawczego nie można odliczać w amortyzacji.
Nie wiem też co ze środkami z dotacji przyznanymi na remont lokalu, które przeznaczyłam na zakup płytek i malowanie, czy je gdzieś odliczam? Nadmieniam, że lokal na działalność jest własnością moich rodziców, a mnie został udostępnony.
Bardzo serdecznie proszę o odpowiedź!
Dziękuję!
Dodano 2014-07-03 12:07 przez syta
Witam,
od czerwca 2014 prowadzę DG na zasadach ogólnych, jestem VAT-owcem. Na rozpoczęcie działalności otrzymałam dotację z programu 6.1.3 z urzędu pracy w wysokości 20000 zł brutto.
Za dotacje kupiłam towar do sklepu na 10000 i za 10 000 wyposażyłam sklep. Nie chcę ubiegać się o zwrot VAT, ale zupe...
Dodano 2017-09-07 12:54 przez Verhlase
Witam,żona założyłą firmę. Otrzymała na ten cel 23 k dofinansowania z urzędu pracy, kupiła za to1. Derkę magnetyczną za 17500 zł2. Derkę elektryczną za 2000 zł3. Telefon służbowy za 2800 zł4. Pozostałe drobne sprzęty, w tym umowa o dzieło z osobą fizycznąMoje pytanie brzmi: czy obowiązkiem jest wrzu...
Dodano 2013-12-18 11:10 przez DO
Mam pytanie:
mam działalność rozpoczętą 1 września i jest związana z naprawą samochodów. Jak ma wyglądać spis natury? Co tam wpisać, jeśli na początek prowadzenia KPiR nic nie było (zasady ogólne). Miesiąc wcześniej przed rozpoczęciem działalności, zostały zakupione maszyny z całości finansowane z U...
Dodano 2013-10-15 16:23 przez dadzik
Dzień dobry,
otworzyłam DG z dotacji z PUP. Nie jestem VAT-owcem i rozliczam się na zasadach ogólnych. Chciałam zapytać, czy zakupy z dotacji powinnam wpisać w KUP? Gdzie wpisać wyposażenie, które nie przekracza 3500 zł netto, a gdzie uwzględnić wyposażenie poniżej 1500 zł? Czy nie będąc VAT-owcem m...
Dodano 2014-03-01 13:20 przez konto usunięte
Witam,właśnie jestem w trakcie składania wniosku o dotację do PUP o dofinansowanie. W związku z tym mam dwa pytania. Pierwsze dotyczy, czy wybrane przeze mnie PKD są wystarczające do prowadzenia działalności w zakresie:
- pozycjonowanie stron, Wpisy na forach/blogach (związane z pozycjonowaniem)- sp...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Ujęcie duplikatu faktury kosztowej w kosztach podatkowych firmy
Koszty podatkowe ujmuje się na podstawie dowodów potwierdzających ich poniesienie. Tymi są m.in. faktury wystawione przez dostawców i towarów i usług. Co w sytuacji, gdy przedsiębiorca dysponuje jedynie duplikatem takiego dokumentu? Kiedy go ...
Likwidacja ewidencji wyposażenia: jak ująć zakup w księdze podatkowej?
Z początkiem 2020 r. został zniesiony obowiązek prowadzenia ewidencji wyposażenia przez podatników prowadzących podatkową księgę przychodów i rozchodów. Czy brak tego obowiązku wpływa na sposób ujmowania dokonanych zakupów ...
Ewidencja wyposażenia - od 2020 r. zlikwidowana
Z początkiem 2020 r. możesz zaprzestać prowadzenia ewidencji wyposażenia. Nie oznacza to jednak, że tę dodatkową dokumentację z lat wcześniejszych można zniszczyć.
Wymiana opon to nie ich sprzedaż - może być zwolniona z VAT
Jeżeli podatnik będzie wykonywał w ramach prowadzonej działalności gospodarczej wyłącznie czynności w zakresie w zakresie wymiany opon (w tym na zakupione przez niego), może korzystać ze zwolnienia z podatku VAT - uznał Dyrektor Krajowej ...
18 dni temu, 08:07
2024-02-23 12:44