eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaKadry / Wynagrodzenia / BHP › rotacja pracowników


2010-12-07 19:34 autor: konto usunięte

2 015 odsłon

rotacja pracowników

Hej! Jakie konsekwencje dla funkcjonowania firmy przyniesie ze sobą takie zjawisko? Czy firma jest wtedy narażona na jakies dodatkowe koszty?

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2010-12-08 19:55 autor odpowiedzi: mia70

    tak :) zła sława na , pozdrawiam

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2010-12-31 02:08 autor odpowiedzi: alerty

    Niestety, z tym zjawiskiem są związane dodatkowe koszty.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2011-01-01 14:28 autor odpowiedzi: mia70

    Witam, dodatkowe koszty? tak, jeśli pracodawca zapłaci kolezance lub koledze, który zastępuje zwolnionego pracownika, bo sam uścisk dłoni prezesa trudno wycenic:), pozdrawiam

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2011-05-27 16:03 autor odpowiedzi: dan.por

    Ja dla odmiany potraktuję twoje pytanie poważnie :-) Kosztem, który czasami może być trudno wycenić może być np. osierocenie dotychczasowych klientów, jeśli pracownik był handlowcem i miał przypisane firmy, dla których był opiekunem. Nie chodzi tu tylko o utratę danych klientów, ale też o zaniedbany kontakt. Są jednak sposoby, żeby te straty ograniczyć np. program klasy CRM. Dobry program tego typu zapewnia bezpieczeństwo danych klientów, co sprawia, że rotacja pracownika nie wiąże się z utratą kapitału firmy jakim są klienci. Ponadto program taki powinien mieć możliwość łatwego delegowania zadań z jednego pracownika na drugiego, w ten sposób ograniczając straty z tytułu zaniedbania kontaktu z klientem. Przykładem takiego oprogramowania może być bs4 Intranet ().

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2011-06-28 00:25 autor odpowiedzi: konto usunięte

    to rodzi dodatkowe koszty zobacz:

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2011-06-29 09:50 autor odpowiedzi: Krzys_St

    Zgadzam się, to zawsze wiąże się z kosztami - szkolenie, przekazywanie informacji itp. Kolega powyżej dobrze napisał - przyda Ci się CRM, jeśli w pracy masz dużo klientów, a rotacja rzeczywiście jest duża. Dzięki temu każdy nowy pracownik będzie miał wszelkie niezbędne dane podane od razu na tacy.

    Ja ze swojej strony polecam blog chłopaków z Microsoftu - w całkiem fajny sposób opisują, do czego może posłużyć dobry CRM - . Poczytaj, a zobaczysz, czy opłaca Ci się inwestować w takie oprogramowanie.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Kadry / Wynagrodzenia / BHP

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania