eGospodarka.pl

eGospodarka.plPoradyPracaBHP › praca na wysokości


8 dni temu, 10:17 autor: PHKOT

87 odsłon

praca na wysokości

Witam, w zakładzie ma powstać antresola na której będą ustawione biurka (z 5 sztuk) dla brygadzistów/ liderów (8 h) itp. Antresola będzie znajdować się na wysokości około 3-4 metrów i jest otoczona barierami 1,1 m z poprzeczką itp. Wykonywana praca ma charakter biurowy aczkolwiek:

- przepisy BHP tj. Dz.u. z 2003 r. nr 169, poz. 1650, ze zm. w paragrafie 105 definiuje co to jest praca na wysokości (nie ma tu mowy o podziale na pracę biurową ani innych kryteriów pozwalających precyzyjnie zdefiniować czy mamy do czynienia z pracą na wysokości czy nie?),

- przywołany w rozporządzeniu pkt 2 mówiący o wyposażeniu w inne stałe konstrukcje lub urządzenia .... kłóci się ze stanowiskiem Inspekcji pracy które podkreśla że balustrada nie ściąga definicji pracy na wysokości a tylko ją umacnia.

Na różnych serwisach można znaleźć cały czas różne / skrajne interpretacje czy jest to praca na wysokości czy nie. Interesuje mnie możliwie najbardziej precyzyjna odpowiedź, gdyż można zwariować od wspomnianych interpretacji. Pytanie jest czy będzie to praca na wysokości?

z góry dziękuje za odpowiedź.

[ porady z tej kategorii ]


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • epickisms

    Dodano 2018-04-23 01:04 przez epickisms

    Czy pracodawca może zmuszać mnie do pracy na wysokości?

    Witam, pracuję w dużym hipermarkecie jako pracownik ochrony. Pracodawca kilkukrotnie próbował wymusić na mnie i moich współpracownikach wykonywanie prac na wysokości, tj. wieszanie plakatów reklamowych na głównych alejach hali sprzedaży, gdzie nic tak naprawdę nie ochrania od upadku, zwykle są to wy...

  • Krzysiek0576

    Dodano 2018-01-23 14:54 przez Krzysiek0576

    Czy jest to praca na wysokości?

    Firma zatrudnia pracowników, którzy wykonują pracę na urządzeniach przeróbczych w obiektach budowlanych wielokondygnacyjnych lecz bez ścian. Zabezpieczeniem przed upadkiem z wysokości są stałe elementy konstrukcyjne w postaci balustrady o wysokości 1,1 m, krawężniki 15 cm pomiędzy balustradą a krawę...

  • michalmmm

    Dodano 2018-01-13 14:09 przez michalmmm

    Zabezpieczenia przy pracach na wysokości

    Witam,
    mam pytanie: czy pracownik, który pracuje na dachu, który musi być wyposażony w szelki bezpieczeństwa, zamiast szelek może mieć założoną uprząż wspinaczkową jako zabezpieczenie przed upadkiem?

  • audrey.8

    Dodano 2016-01-10 17:28 przez audrey.8

    Czy jako kobieta mogę dźwigać ciężary?

    Witam,mam biurowe stanowisko pracy, jednak szef nakazuje mi przewożenie sprzętu o wadze ok. 40 kg i wnoszenie go po schodach na poziom pierwszego piętra. Mam schorzenie kręgosłupa, więc przełożony, aby mi ułatwić zadanie, daje mi dwukołowy wózek. Moim zdaniem nie jest to pomoc przy konieczności prze...

  • olazębala90

    Dodano 2017-03-20 21:49 przez olazębala90

    Praca na wysokości

    Pracownik magazynowy wchodzi na pomosty znajdujące się pomiędzy regałami kilka razy w ciągu zmiany. Na pomost wchodzi na pomocą drabiny przystawnej. Pomost znajduje się na wysokości 2 m. Czy potrzebne mu są badania lekarskie do pracy na wysokości? Czy taką pracę należy zaliczyć do prac szczególnie n...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

  • Zatrudnienie pracownika z Ukrainy - co z wymaganiami BHP?

    Zatrudnienie pracownika z Ukrainy - co z wymaganiami BHP?

    Według danych z początku maja br., blisko 120 tys. obywateli Ukrainy podjęło już zatrudnienie w Polsce na uproszczonych zasadach. Oprócz dopełnienia formalności związanych z samym procesem zatrudniania, pracodawcy powinni pamiętać ...

  • Asystentka: ile zarabia, co musi umieć?

    Asystentka: ile zarabia, co musi umieć?

    Ci, którym asystentka ciągle kojarzy się z panią o miłej prezencji, w której gestii leży parzenie kawy, kserowanie dokumentów oraz przełączanie rozmów do gabinetu prezesa, powinni zweryfikować swoje poglądy. Rola przedstawicielki tego ...

  • 10 kluczowych kompetencji, które powinna posiadać sekretarka

    10 kluczowych kompetencji, które powinna posiadać sekretarka

    Z okazji obchodzonego przed kilkoma dniami ogólnopolskiego Dnia Sekretarki i Asystentki Work Service postanowił przyjrzeć się specyfice tych zawodów. Okazuje się, że wyzwania, które pracodawcy stawiają osobom obejmującym te stanowiska z ...

  • Czego szef wymaga od asystentki?

    Czego szef wymaga od asystentki?

    Sekretarka, stereotypowo jeszcze dwadzieścia lat temu uchodziła za najważniejszą osobę w firmie, tuż po panu prezesie. To u niej można było załatwić „coś” z „niczego”, bądź wyjść z pustymi rękami, w zależności od nastroju ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii BHP

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania