eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaKsięgowość / Finanse › Jak ująć kwotę odszkodowania w KPiR?


2013-10-24 13:10 autor: dekoriada

4 085 odsłon

Jak ująć kwotę odszkodowania w KPiR?

Witam, 

mam pytanie odnośnie ujęcia w KPiR następującego zdarzenia: nadałam towar za pośrednictwem firmy kurierskiej. Przesyłka została uszkodzona, wysłałam klientowi paczkę raz jeszcze i ubiegam się o odszkodowanie od przewoźnika. Kwota roszczenia ma być przelana na konto. Jak taką pozycję ująć w KPiR? Jako przychód?

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2013-10-25 08:18 autor odpowiedzi: Biuro Rachunkowe TAX-NET Jacek Adamczak

    Odszkodowanie należy ująć w kolumnie 8 pozostałe przychody.

    Księgowa obsługa internetowa - cała Polska. Ceny już od 39,90/mc. www.taxnetto.pl

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • PM

    Dodano 2013-11-24 12:34 przez PM

    Reklamacja, zwrot towaru i zwrot pieniędzy

    Dokonałam zakupu towaru używanego na allegro, który jest niezgodny z opisem aukcji. Otworzyłem paczkę przy kurierze (sprzedawca wskazał, żeby tak postąpić - aby sprawdzić czy coś nie jest połamane) i już wtedy okazało się, że styropianowa część jest połamana, nie wspomnę o zaciągnięciach dziurze i i...

  • konto usunięte

    Dodano 2013-05-23 13:36 przez konto usunięte

    Odszkodowanie za zgubioną przesyłkę jest kwotą netto czy brutto?

    Wysłałam do klienta przesyłkę Pocztą Polską i niestety zaginęła. Złożyłam reklamację i otrzymałam odszkodowanie. Teraz niestety nie wiem, jak mam to zaksięgować do KPiR, gdyż nawet nie wiem czy odszkodowanie jest kwotą netto czy brutto. Kwota odszkodowania jest wyższa niż cena zakupu towaru.

  • konto usunięte

    Dodano 2013-03-19 20:27 przez konto usunięte

    Jak ująć fakturę za przesyłki kurierskie?

    Jak otrzymałam fakturę za przesyłki kurierskie od DHL, to w KPiR mam to ująć jako koszty uboczne zakupu, tak jak inne koszty transportu na fakturach zakupu?

  • kuleczka46

    Dodano 2014-03-03 08:48 przez kuleczka46

    Księgowanie faktur w KPiR

    Witam,
    mam problem z zaksięgowaniem poniesionego wydatku do KPiR.
    Chodzi mi dokładnie o obowiązkowe szkolenie, którego koszt został poniesiony w lutym (potwierdzenie przelewu), a nota korygująca przychodzi zawsze po szkoleniu, czyli gdzieś za 2 miesiące. Jak myślicie, czy mogę na podstawie potwierdz...

  • AR

    Dodano 2013-01-11 17:00 przez AR

    Problemy z reklamacją w firmie kurierskiej

    Dzień dobry. Mam pytanie, które może dotyczyć większej ilości przedsiębiorców sprzedających produkty przez internet i myślę, że wielu zainteresuje.
    Sprzedaję lampy i wysyłam je do Klientów firmą kurierską. Korzystałam z usług UPS. Przesyłki zawsze były ubezpieczone, ale raz zdarzyło się, że lampy zo...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

  • Inwestycja UPS we Wrocławiu

    Inwestycja UPS we Wrocławiu

    Największa firma kurierska na świecie, UPS, zdecydowała się na przeniesienie do Wrocławia swojego centrum finansowo-księgowego. Centrum to działało dotychczas pod Londynem - informuje "Gazeta Wyborcza".

  • Firmy kurierskie: 12 pytań o prawa konsumenta

    Firmy kurierskie: 12 pytań o prawa konsumenta

    Zakupy online nie kończą się na kliknięciu "płacę". Ich niezwykle istotnym elementem jest dostawa zamówienia. Tym bardziej, że coraz częściej mówi się, iż dla całości doświadczeń związanych z zakupem największe znaczenie ma ...

  • Prawa konsumenta: uszkodzona przesyłka

    Prawa konsumenta: uszkodzona przesyłka

    Klient zostało oszukany przez firmę kurierską i/lub nadawcę przesyłki. Po rozpakowaniu paczki towar okazał się zupełnie zniszczony i niezdatny do użytkowania. Kurier sporządził protokół szkody, ale wcześniej pobrał należność, co ...

  • InPost zmienia praktyki po interwencji Prezesa UOKiK

    InPost zmienia praktyki po interwencji Prezesa UOKiK

    InPost wprowadza zmiany dla konsumentów w reakcji na prowadzone przez UOKiK postępowanie wyjaśniające w sprawie stosowanych przez siebie, a kwestionowanych przez klientów praktyk.

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Księgowość / Finanse

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania