Witam,
mam problem z zaksięgowaniem poniesionego wydatku do KPiR.
Chodzi mi dokładnie o obowiązkowe szkolenie, którego koszt został poniesiony w lutym (potwierdzenie przelewu), a nota korygująca przychodzi zawsze po szkoleniu, czyli gdzieś za 2 miesiące. Jak myślicie, czy mogę na podstawie potwierdzenia przelewu wrzucić to w wydatki w lutym i podpiąć pod to później tylko notę księgową.
Dodano 2013-07-16 08:27 przez konto usunięte
Czy KPiR powinnam prowadzić tak szczegółowo, że zapisywać każdą pozycję z faktury w oddzielnym wierszu? Czy mogę sumą?
Dodano 2014-02-21 13:21 przez nacia
Czy mogę zaksięgować faktury z 2013, gdyż w lutym 2014 dokonano zapłaty? Dotyczy zarówno PKPiR oraz VAT? Jak księgować koszty zapłacone po terminie po 01.2014 w PKPiR oraz VAT?
Dodano 2014-02-04 16:27 przez sta123
Witam,
mam problem z prawidłowym zaksięgowanie faktury bonusowej. 03.02.2014 otrzymałam fakturę korygującą na otrzymanie bonusa za zakup okien, który był w październiku 2013 r. Bonus jest czysto księgowy, pieniędzy nie otrzymałam, ponieważ wartość bonusa podlega tylko rozliczeniu w formie kompensaty...
Dodano 2013-10-11 12:08 przez konto usunięte
Niedawno założyłam działalność gospodarczą i będę prowadziła KPiR, jednak nie do końca wiem, jak księgować faktury za zakupiony towar. Nie jestem podatnikiem VAT i nie będę odliczała go na koniec roku. Na fakturze mam podaną kwotę za towar i dodatkową kwotę VAT, czy do KPiR mam wpisywać kwotę całkow...
Dodano 2017-01-17 21:31 przez Darek37
Jako VAT-owiec wystawiam sporo faktur sprzedaży w miesiącu. Chciałbym się dowiedzieć, czy istnieje możliwość zaksięgowania przychodu w KPiR zbiorczo, np. na zakończenie dnia, tak aby nie trzeba było wprowadzać każdej faktury sprzedaży z osobno? Czy takie dzienne zbiorcze zestawienie można zrobić dla...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Ujęcie duplikatu faktury kosztowej w kosztach podatkowych firmy
Koszty podatkowe ujmuje się na podstawie dowodów potwierdzających ich poniesienie. Tymi są m.in. faktury wystawione przez dostawców i towarów i usług. Co w sytuacji, gdy przedsiębiorca dysponuje jedynie duplikatem takiego dokumentu? Kiedy go ...
Jak rozliczyć w PIT i VAT odnalezione faktury kosztowe
Porządkując samochód czy biuro, niejednokrotnie zdarza się przedsiębiorcom odnaleźć faktury kosztowe sprzed kilku miesięcy. Powstaje wówczas pytanie - czy można je jeszcze zaksięgować? Szkoda tracić szansę na obniżenie podatku ...
Duplikat faktury kosztowej w księdze przychodów i rozchodów
Zdarzenia gospodarcze w ewidencjach księgowych ujmujemy na podstawie dowodów księgowych. Tymi w przeważającej większości są faktury. Niekiedy dokument taki jednakże zaginie i wówczas przedsiębiorca występuje do sprzedawcy o wystawienie ...
Duplikat faktury w księdze przychodów i rozchodów
Jeżeli oryginał faktury ulegnie zniszczeniu czy też zagubieniu, podatnik występuje o wystawienie duplikatu. Zazwyczaj z wnioskiem o jego wystawienie występuje nabywca do sprzedawcy. Rodzi się przy tym problem - jak owy duplikat ująć w ...
5 dni temu, 10:41
2023-08-03 15:27