eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmae-Biznes › Sklep internetowy


2010-09-20 10:54 autor: RedCart.pl

8 998 odsłon

Sklep internetowy

Z ostatnich badań wynika, że więcej niż połowa Polaków robi zakupy w sieci, a większość z nich wybiera sklepy internetowe. W sieci kupujemy już nie tylko sprzęt elektroniczny, kosmetyki i ubrania, ale również żywność, lekarstwa, meble i biżuterię. Szacuje się, że w niedługim czasie handel internetowy całkowicie zastąpi handel tradycyjny. Dlaczego więc nie pójść tą drogą i nie założyć własnego sklepu internetowego?

Sprzedaż w sieci nie wymaga tak dużych nakładów finansowych jak prowadzenie stacjonarnego sklepu. Nie ma konieczności magazynowania dużej ilości towaru ani zatrudniania dużej ilości pracowników. Tak naprawdę na początku prowadzenia działalności sklep może prowadzić jedna osoba. Poza tym dzięki Internetowi jest możliwość dotarcia do większej liczby klientów, a sklep może być czynny 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Biznes w sieci to także niskie koszty dystrybucji produktów oraz kosztów związanych z wynajmowaniem lokalu.

Gdy już podejmiemy decyzję o prowadzeniu własnego sklepu internetowego należy zastanowić się nad branżą sklepu. To jakie towary będziemy sprzedawać w sklepie, będzie miało ogromny wpływ na powodzenie naszego biznesu. Warto więc zrobić rozpoznanie rynku oraz znaleźć takich dostawców i producentów, dzięki którym nasze produkty będą nie tylko dobrej jakości, ale również będziemy je mogli sprzedawać po konkurencyjnych cenach.

Kolejnym krokiem przy zakładaniu własnego sklepu internetowego będzie wybór odpowiedniej domeny i oprogramowania. Domena powinna być prosta i łatwa do zapamiętania przez potencjalnych klientów oraz kojarzona z branżą sklepu.

powinno nam zapewniać nielimitowany transfer oraz umożliwiać dodawanie dowolnej liczby produktów, kategorii i zdjęć do sklepu. Tylko wtedy nasza oferta będzie czytelna dla klientów, a nasz biznes będzie się mógł rozwijać. Kluczowymi elementami, które wpływają na decyzje zakupowe są: wyraźne i duże zdjęcia, dokładne opisy oraz łatwość dokonania zakupu, czyli prosty, intuicyjny koszyk. Powinniśmy zadbać również o to, aby sklep był przejrzysty dla użytkownika oraz by mógł on szybko znaleźć interesujący go produkt. To, jak powiedzie się biznes w dużej mierze zależy od osoby, która go prowadzi, czyli np.od tego jak obsługuje się klienta już po dokonaniu zakupu. Jest to tzw. obsługa pozakupowa, czyli informowanie na bieżąco, co się dzieje z zamówieniem klienta. Znacząca jest też reakcja właściciela w przypadku zwrotu bądź reklamacji towaru. Trzeba pamiętać, że opinia jednego niezadowolonego klienta może zniszczyć wizerunek nawet najlepszego sklepu na bardzo długi czas.

Każdy biznes wymaga odpowiedniej reklamy i promocji. Szczególnie dotyczy to sklepów internetowych, których jest coraz więcej. Aby skutecznie sprzedawać w internecie, trzeba liczyć się z koniecznością poniesienia kosztów związanych z wypromowaniem sklepu. Koszty te są większe szczególnie na początku działalności sklepu. Do najpopularniejszych działań promocyjnych należą: dodawanie sklepu do porównywarek cen, do katalogów sklepów internetowych, pozycjonowanie, linki sponsorowane, boksy reklamowe. Niektóre firmy proponują plany marketingowe z gwarantowanymi wejściami do sklepu. Z badań wynika, że jest to dużo bardziej skuteczne i daje dużo szybsze efekty niż np. pozycjonowanie lub porównywarki cen. Prace marketingowe należy powierzyć firmie, która posiada odpowiednie doświadczenie oraz narzędzia, gwarantujące, że osiągane wyniki będą satysfakcjonujące.

Planując biznes w Internecie powinniśmy zrobić dokładną analizę kosztów i potencjalnych zysków, które jesteśmy w stanie osiągnąć oraz przeprowadzić rozeznanie rynku i konkurencji. W tej działalności na pewno przyda się też cierpliwość i konsekwencja oraz świadomość, że zdobycie pierwszego klienta to tylko początek naszej drogi. Warto przy zakładaniu sklepu skorzystać z oferty firmy, która oferuje kompleksową usługę sklepu, indywidualnej szaty graficznej, pełnej pomocy i opieki przez cały okres trwania umowy.

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2011-02-14 10:27 autor odpowiedzi: Krzys_St

    To może i ja się wypowiem. Czasem wystarczające są też darmowe rozwiązania. Obecnie na rynku dobre są dwa - open cart i prestashop. Dla tych, którzy zaczynają, nie jest to wcale złe rozwiązanie. Dobrze jest jednak wybrać ten sklep, dla którego istotną funkcją jest , ponieważ w dzisiejszych czasach firmy muszą wręcz być nastawione na klienta.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2011-03-08 23:18 autor odpowiedzi: mickeygg

    Hmm ja też korzystam z gotowych rozwiązań. Musze przyznać, że dobrze się sprawdzają, chociaż w niektórych momentach mogłoby się to odbywać szybciej i sprawniej...

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2011-11-14 17:22 autor odpowiedzi: konto usunięte

    Niestety obecnie coraz gorzej ze sklepami

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2012-03-11 18:36 autor odpowiedzi: konto usunięte

    Chciałbym się odnieść do tego oprogramowania dla sklepu internetowego i w ogóle  zaplecza technicznego.  To oczywiste, że powinny to być możliwie jak najbardziej elastyczne usługi.  Z tego względu coraz częściej mówi się o przydatności chmur obliczeniowych dla e-biznesu. Z racji pracy w IT znam akurat Cloud2b, która nastawiona jest zwłaszcza na wspomaganie biznesu i elastyczność jest tu kluczowa - trzeba mieć możliwość edycji, dokupienia parametrów, kiedy sklep będzie stawać się coraz popularniejszy...

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2013-06-04 14:21 autor odpowiedzi: konto usunięte

    Witam,

    zajmujemy się pozycjonowaniem stron www i kampaniami Google Adwords. Wielu z naszych Klientów prowadzi sklepy internetowe.

    Poniżej zamieszczam artykuł ekspercki, który - mam nadzieję - pomoże  skutecznie wypromować sklep internetowy:

    Sprzedaż online w wielu aspektach przypomina działalność tradycyjnego sklepu. Funkcjonalność, bogaty wybór towarów, odpowiednia ich ekspozycja, dogodne formy płatności i życzliwa obsługa – wszystko to wpływa na budowanie pozytywnych relacji z Klientem. Zanim zdecyduje się on jednak na zakup, przebiera w ofertach wielu firm. W jaki sposób właściciel e-sklepu może wyróżnić się na tle konkurencji?

    - Przede wszystkim należy zadbać o odpowiednią budowę strony internetowej, na której znajduje się e-sklep. Może on być częścią firmowego portalu bądź stanowić osobny element. Niezależność zapewniają gotowe rozwiązania. Skorzystanie z nich zwiększa funkcjonalność sklepu internetowego, co ułatwia zakup potencjalnym Klientom – mówi Sebastian Kopeć, specjalista ds. pozycjonowania firmy Procreate.

    Stworzyć przyjazny klimat

    Ta ostatnia cecha jest szczególnie ważna, ponieważ jej brak może zniechęcić Klientów do skorzystania z usług e-sklepu. Wyniki badań przeprowadzonych przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych wskazują bowiem, że ponad połowa Internautów, która napotyka trudności podczas e-zakupów, rezygnuje z transakcji i udaje się do konkurencji.

    Jedną z niedogodności, jaką napotykają wspomniani Klienci jest również brak informacji na temat danego produktu oraz jego fotografii. - Umieszczenie dobrego opisu odpowiada nie tylko oczekiwaniom kupujących, ale także wyszukiwarek internetowych. Warto zawrzeć w nim odpowiednie słowa kluczowe. Przydadzą się one w przypadku późniejszego pozycjonowania sklepu internetowego. Należy również odpowiednio otagować zdjęcia danego produktu – dodaje Kopeć.

    Przykładowo, opisując fotografię książki w wirtualnej księgarni powinno się umieścić w nim jej tytuł oraz autora. To łatwe rozwiązanie, jednak dzięki niemu można wiele osiągnąć. Przy indeksowaniu witryny wyszukiwarka zauważy bowiem, że produkt ma dobrze opisane zdjęcie. Świadczy to o wartości danej strony internetowej i dbałości o Klientów przez e-sklep. Co więcej, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kupujących należy umożliwić im również różne formy płatności.

    Wyeksponować to, co najlepsze

    Skorzystanie z kilku powyższych wskazówek pozwala stworzyć przyjazny klimat dla kupujących. Funkcjonalny i posiadający bogatą ofertę sklep internetowy może być jednak rzadko odwiedzany przez Internautów, jeśli nie jest on widoczny w sieci. Warto zadbać zatem o obecność w internetowych katalogach firm, na portalach społecznościowych, serwisach oferujących porównywanie cen oraz o pozycjonowaniu strony www danego e-sklepu.

    - Promując sklep internetowy należy wziąć pod uwagę to, że jego działalność nie ogranicza się do miasta czy województwa, ale do całego kraju lub nawet świata. Sprawia to, że słowa wykorzystywane w promocji e-sklepów stają się bardziej konkurencyjne. Aby jak najlepiej wspomóc pozycjonowanie, warto skupić się na optymalizacji strony. Wiąże się to z poprawnym opisaniem każdego produktu, odpowiednim opisem samej strony jak również trafnie dobranym tytułem – podsumowuje ekspert firmy Procreate.

    Gdybyś miał dodatkowe pytania dotyczące rekalmy Twojego sklepu w Internecie, chętnie na nie odpowiem.

    Pozdrawiam serdecznie,

    www.procreate.pl

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii e-Biznes

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania