eGospodarka.pl

eGospodarka.plPoradyFirmae-Biznes › Opodatkowania sprzedaży przedmiotów wirtualnych z gry.


2021-09-17 16:55 autor: konto usunięte

237 odsłon

Opodatkowania sprzedaży przedmiotów wirtualnych z gry.

Witam. Mam pytanie odnośnie opodatkowania sprzedaży przedmiotów wirtualnych z gry.

Przedmioty sprzedawane są na platformie z grami "Steam", która umożliwia handel przedmiotami z gier, które znajdują się na tej platformie na stworzonym do tego celu "Rynku Steam". Po sprzedaży przedmiotu, na mój "Portfel Steam" trafia waluta (złotówki), której nie da się wypłacić na konto bankowe.

Cytując regulamin "Steam": "...C. Portfel Steam
Steam może udostępnić saldo konta powiązane z Twoim kontem („Portfel Steam”). Portfel Steam nie jest kontem bankowym ani żadnym instrumentem płatniczym. Działa jako przedpłacone saldo umożliwiające zakup Treści i Usług. ...Możesz używać środków Portfela Steam do kupowania Subskrypcji, w tym poprzez dokonywanie zakupów w grze, w których transakcje w Portfelu Steam są włączone, oraz Sprzętu. Z zastrzeżeniem punktu 3.I, środki dodane do Portfela Steam nie podlegają zwrotowi ani przeniesieniu. Środki z Portfela Steam nie stanowią prawa własności osobistej, nie mają żadnej wartości poza Steam i mogą być wykorzystywane wyłącznie do kupowania subskrypcji i powiązanych treści za pośrednictwem Steam (w tym między innymi gier i innych aplikacji oferowanych w sklepie Steam lub w ramach subskrypcji Steam Marketplace) i sprzętu. Środki z Portfela Steam nie mają wartości pieniężnej i nie można ich wymienić na gotówkę. Środki z Portfela Steam, które są uważane za własność nieodebraną, mogą zostać przekazane odpowiednim władzom...."

Czy w takim razie dochód w tej walucie podlega opodatkowaniu? Pozdrawiam.

[ porady z tej kategorii ]


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • Janekkk

    Dodano 2021-06-26 12:16 przez Janekkk

    Sprzedaż przedmiotów wirtualnych

    Witam, jestem studentem i od jakiegoś czasu (około 3 miesięcy) dorabiam sobie sprzedając wirtualną walutę w grze za pośrednictwem allegro. Wygląda to tak, iż kupuję od osoby prywatnej te złoto taniej i sam sprzedaję na allegro drożej. W skali miesiąca wpływy z allegro wynoszą coś około 1000 zł, a sa...

  • lanekk

    Dodano 2021-01-06 16:10 przez lanekk

    Jaka stawka ryczałtu oraz PKD

    Witam, Jaki PKD wybrać? Zajmuję się sprzedażą kont w grze League of Legends. Wbijam podany poziom, który życzy sobie klient wraz z wirtualną walutą (którą się dostaje po wbiciu danego poziomu).
    Jaką stawkę powinienem płacić czy jest to działalność handlowa stawka 3% czy jakaś inna 8,5%?
    Na końcu mam...

  • Eternity

    Dodano 2021-01-17 17:07 przez Eternity

    Podatek od od-sprzedaży waluty w grze.

    Witam. Ostatnio zacząłem sprzedawać walutę znajomych w grze. Np. kupuję od znajomego walutę w grze za 250, sprzedaję za 270 na Allegro i zarabiam 20 złoty. 
    Moje pytanie, czy mogę mieć problemy podatkowe? Bo np. zarobię tylko 1000 złoty na odsprzedaży, ale na Allegro to wygląda jakbym zarobił ponad ...

  • zuzia1818

    Dodano 2020-11-28 10:55 przez zuzia1818

    Na jak kwotę miesięcznie mogę sprzedać rzeczy używane?

    Witam Proszę o pomoc. Sprzedaję rzeczy córki (są oryginalne, nie oddam ich za grosze niestety). Czasem zbierze się większa suma na znanej stronie, gdzie sprzedaje się używane rzeczy. Jaki może być miesięczny 'zysk', aby nie było problemów z US? Lub od jakiej kwoty powinno się zgłaszać

  • firek

    Dodano 2020-10-30 15:08 przez firek

    Sprzedaż internetowa z Anglii na polskich portalach a magazynowanie w Polsce

    Witam, Jak już się dowiedziałem tu na portalu podczas szukania informacji i dobrze rozumiem to jako samozatrudniony w Wielkiej Brytanii mogę bezproblemowo sprzedawać produkty przez portale typu allegro i nie mam żadnych zobowiązań podatkowych w Polsce jeżeli nie przekraczam 160 000 zł?
    Chciałbym pon...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

  • Gry mobilne: zaskakujące dane o graczach

    Gry mobilne: zaskakujące dane o graczach

    Wydawać by się mogło, że amatorzy gier mobilnych to w przeważającej części nastolatkowie oraz młodzi mężczyźni. Tymczasem badania dowodzą czegoś zgoła odmiennego. Nie dość bowiem że większość graczy to osoby powyżej 34. roku ...

  • Gry mobilne vs Tik Tok. Trwa walka o pokolenie Z

    Gry mobilne vs Tik Tok. Trwa walka o pokolenie Z

    Pokolenie Z to aktywni użytkownicy Tik Toka i Instagrama, ale także zapaleni gracze. Z danych przedstawionych przez Mobiem Polska wynika, że 22 proc. spośród 11 milionów osób wybierających gry mobilne to właśnie "Zetki". Eksperci ...

  • Polscy gracze to nie tylko młodzież. Na znaczeniu zyskuje silver gaming

    Polscy gracze to nie tylko młodzież. Na znaczeniu zyskuje silver gaming

    Wiedźmin, The Sims, FIFA. To ulubione gry polskich gamerów. Pewnym zaskoczeniem może być tu jednak fakt, że nie chodzi wcale o młodzież, ale o osoby w wieku 55+. Zjawisku tzw. silver gamingu przygląda się najnowsze badanie firmy Intel.

  • Dlaczego gracze powinni obawiać się Halloween?

    Dlaczego gracze powinni obawiać się Halloween?

    Kaspersky informuje o stronach phishingowych próbujących wykradać dane uwierzytelniające znanej chyba wszystkim graczom platformy Steam. Badacze natknęli się na witryny, które udają stronę autoryzacji tego serwisu i próbują w ten sposób ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii e-Biznes

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania