2021-09-17 16:55 autor: konto usunięte
2 601 odsłon
Witam. Mam pytanie odnośnie opodatkowania sprzedaży przedmiotów wirtualnych z gry.
Przedmioty sprzedawane są na platformie z grami "Steam", która umożliwia handel przedmiotami z gier, które znajdują się na tej platformie na stworzonym do tego celu "Rynku Steam". Po sprzedaży przedmiotu, na mój "Portfel Steam" trafia waluta (złotówki), której nie da się wypłacić na konto bankowe.
Cytując regulamin "Steam": "...C. Portfel Steam
Steam może udostępnić saldo konta powiązane z Twoim kontem („Portfel Steam”). Portfel Steam nie jest kontem bankowym ani żadnym instrumentem płatniczym. Działa jako przedpłacone saldo umożliwiające zakup Treści i Usług. ...Możesz używać środków Portfela Steam do kupowania Subskrypcji, w tym poprzez dokonywanie zakupów w grze, w których transakcje w Portfelu Steam są włączone, oraz Sprzętu. Z zastrzeżeniem punktu 3.I, środki dodane do Portfela Steam nie podlegają zwrotowi ani przeniesieniu. Środki z Portfela Steam nie stanowią prawa własności osobistej, nie mają żadnej wartości poza Steam i mogą być wykorzystywane wyłącznie do kupowania subskrypcji i powiązanych treści za pośrednictwem Steam (w tym między innymi gier i innych aplikacji oferowanych w sklepie Steam lub w ramach subskrypcji Steam Marketplace) i sprzętu. Środki z Portfela Steam nie mają wartości pieniężnej i nie można ich wymienić na gotówkę. Środki z Portfela Steam, które są uważane za własność nieodebraną, mogą zostać przekazane odpowiednim władzom...."
Czy w takim razie dochód w tej walucie podlega opodatkowaniu? Pozdrawiam.
Dodano 2021-06-26 12:16 przez Janekkk
Witam, jestem studentem i od jakiegoś czasu (około 3 miesięcy) dorabiam sobie sprzedając wirtualną walutę w grze za pośrednictwem allegro. Wygląda to tak, iż kupuję od osoby prywatnej te złoto taniej i sam sprzedaję na allegro drożej. W skali miesiąca wpływy z allegro wynoszą coś około 1000 zł, a sa...
Dodano 2021-01-06 16:10 przez lanekk
Witam, Jaki PKD wybrać? Zajmuję się sprzedażą kont w grze League of Legends. Wbijam podany poziom, który życzy sobie klient wraz z wirtualną walutą (którą się dostaje po wbiciu danego poziomu).
Jaką stawkę powinienem płacić czy jest to działalność handlowa stawka 3% czy jakaś inna 8,5%?
Na końcu mam...
Dodano 2022-10-16 22:31 przez Arletanet
Mam serwer do gry. Jak udokumentować sprzedaż np. rangi specjalnej lub innych przedmiotów na takim serwerze? Przecież na każde "dodane środki do konta w banku" musiało dojść do sprzedaży, więc każda transakcja = paragon / dowód zakupu. Jak wygląda kwestia przychodu / dochodu, a prowizjami od pośredn...
Dodano 2023-03-10 17:47 przez lotek11
Witam! Jestem osobą z zerową wiedzą na temat podatków itp. W związku z tym mam kilka pytań które mnie nurtują od pewnego czasu. Zdaję sobie sprawę z tego, że moje pytania będą mogły wydawać się niepoważne lub śmieszne, ale liczę na okazanie wyrozumiałości :) (nie wiem do kogo mógłbym udać się z tymi...
Dodano 2021-10-31 15:23 przez Asia23or
Witam. Chciałabym sprzedawać kosmetyki do ciała i włosów przez internet. Nie zarabiam więcej niż 1000 zł i moje pytanie jest takie, czy muszę się rozliczać z urzędem skarbowym? I czy powinnam gdzieś zgłaszać, że prowadzę firmę niezarejestrowaną?
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
W gry na smartfona codziennie gra co 5. Polak
Co piąty Polak gra na swoim smartfonie codziennie, co czwarty gra regularnie na swoim komputerze lub laptopie. Chętnie wykorzystujemy do gier także konsole i tablety - wynika z badania agencji Inquiry. Jednocześnie 27% badanych uważa, że ...
Gaming, czyli jak gramy w gry?
Wśród polskich internautów nie brakuje wytrawnych graczy, ale też osób, dla których gry i e-sport to po prostu sposoby na zabicie nudy lub wypełnienie wolnego czasu. Jak grają Polacy? Odpowiedzi na to pytanie udziela wspólne badanie Inquiry ...
Gry mobilne: zaskakujące dane o graczach
Wydawać by się mogło, że amatorzy gier mobilnych to w przeważającej części nastolatkowie oraz młodzi mężczyźni. Tymczasem badania dowodzą czegoś zgoła odmiennego. Nie dość bowiem że większość graczy to osoby powyżej 34. roku ...
Gry mobilne vs Tik Tok. Trwa walka o pokolenie Z
Pokolenie Z to aktywni użytkownicy Tik Toka i Instagrama, ale także zapaleni gracze. Z danych przedstawionych przez Mobiem Polska wynika, że 22 proc. spośród 11 milionów osób wybierających gry mobilne to właśnie "Zetki". Eksperci ...
2014-09-23 13:02
2013-11-14 20:51