2013-06-10 09:35 autor: konto usunięte
3 613 odsłon
Witam,
Chciałam się dowiedzieć czy mogę wrzucić w koszty ubezpiecznie za samochód dostawczy, który używam w firmie. Jeśli tak, to jak to zrobić? Nie mam faktury.
2013-06-10 09:38 autor odpowiedzi: wfirma.pl - księgowość online
Ekspert w dziedzinie prawa gospodarczego i księgowości w serwisie wfirma.pl
2013-06-10 09:48 autor odpowiedzi: konto usunięte
2013-06-10 09:50 autor odpowiedzi: wfirma.pl - księgowość online
Tak, tylko czy jest to samochód który spełnia definicję ciężarowego? Jeżeli tak to tak jak zostało już powiedziane. Jeżeli nie spełnia def. sam. ciężarowego należałoby rozliczać wydatki w ramach kilometrówki.
Ekspert w dziedzinie prawa gospodarczego i księgowości w serwisie wfirma.pl
2013-06-10 10:01 autor odpowiedzi: konto usunięte
2013-06-10 10:06 autor odpowiedzi: wfirma.pl - księgowość online
Ekspert w dziedzinie prawa gospodarczego i księgowości w serwisie wfirma.pl
Dodano 2013-03-19 20:16 przez konto usunięte
Jak ująć w KPiR zakup polisy do auta firmowego, skoro nie mam możliwości otrzymania faktury ani rachunku?
Dodano 2013-05-08 08:41 przez konto usunięte
W działalności gospodarczej, którą prowadzę użytkuję samochód osobowy. Samochód ten stanowi środek trwały firmy. W dniu dzisiejszym otrzymałem przedłużenie ubezpieczenia komunikacyjnego od mojego ubezpieczyciela.
Polisę chcę zapłacić w całości, jednorazowo. Polisa obejmuje ubezpieczenie OC i AC. Do ...
Dodano 2013-07-26 22:50 przez konto usunięte
Prowadzę jednoosobową DG, KPiR i jestem podatnikiem VAT, rozliczam się wg stawki liniowej 19%. Proszę o odpowiedź odnośnie zaksięgowania ubezpieczenia auta wziętego w leasing operacyjny. Ubezpieczającym jest lesingodawca, ale ja jako użytkownik poniosłam koszty ubezpieczenia. Proszę o odpowiedź:
1. ...
Dodano 2013-05-27 13:36 przez Blazej1381
Witam,
Chciałem kupić samochód od osoby prywatnej na swoją firmę. Jestem płatnikiem VAT i wartość samochodu nie przekracza 3500 zł.
Czy mogę go kupić, zarejestrować na firmę i wciągnąć w koszty firmy?
Jak taki proces przeprowadzić? Czy muszę koniecznie mieć fakturę VAT od sprzedającego czy wystarczy...
Dodano 2013-03-28 08:01 przez konto usunięte
Czy potwierdzenie zapłaty z poczty wystarczy czy trzeba żądać faktury VAT żeby ująć w kosztach?
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Duża flota w czasie pandemii: jak zredukować koszty i gdzie szukać oszczędności?
Pandemia wymusiła na wielu przedsiębiorstwach korekty modelu ich funkcjonowania. Ze względu na rynkowe perturbacje związane z kolejnymi lockdownami, obostrzeniami czy też spadkiem przychodów, przedsiębiorstwa zaczęły szczegółowo ...
Dokumentowanie zakupu od ludności w księgach rachunkowych
Dokumentowanie zakupu od ludności palet drewnianych dowodami zastępczymi, które będą zawierały określone ustawowo informacje, uprawnia do ich rozliczenia w kosztach podatkowych - uznał Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji ...
Koszty podatkowe: dokumentowanie usług niematerialnych
Wydatki ponoszone w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą co do zasady stanowią koszty uzyskania przychodu firmy i są ujmowane w rachunku podatkowym. Fiskus jednak nie uwierzy nam tutaj na słowo, że takie koszty ponieśliśmy ...
Księgi rachunkowe: dokumentowanie zakupów od ludności
Spółka, która skupuje, naprawia i regeneruje palety, ich zakup od ludności (zarówno całych jak i uszkodzonych) może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu. Ponieważ jednak nie spytała o to, w jaki sposób zakupy takie powinna ...