eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaZakładanie działalności › Sklep motoryzacyjny?


2011-09-21 22:18 autor: rafal0

29 801 odsłon

Sklep motoryzacyjny?

Witam

Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie sklep z częściami do samochodów.

Po pracy od kilku ładnych lat w tej branży doszedłem do wniosku, że czas zacząć coś własnego. Planuję założyć działalność jako osoba fizyczna i byłaby to firma jednoosobowa.

Na 100% będę vat'owcem no i obowiązkowa kasa fiskalna.

Zastanawiam się nad sposobem opodatkowania i do głowy przychodzi mi podatek liniowy. Wiem, że przy tym podatku sumuje się kolejne miesiace działalności i teraz najważniejsza kwestia: (czysto teoretyczne wyliczenia które pomogą mi rozjaśnić sprawę podatku)

styczeń zakładam działalność

KOSZTY mam na poziomie 50. tys. zł (zakup komputera na firme + program handlowy i magazynowy + kasa i reszta tego syfu no i oczywiście część towaru żeby było z czym startować)

PPRZYCHODY 0zł (miesiąc startowy na "ogarnięcie" firmy i przygotowanie do handlu)

więc logiczne że w styczniu nie płace podatku bo nie mam dochodu

luty

KOSZTY 25 tys. zł.

PRZYCHODY 35 tys. zł

no i podatek 35tys. przych -(50tys.+25tys.) koszt. = -40tys. zł więc na moje oko podatku też nie ma

marzec

KOSZTY 22 tys.

PRZYCHODY 31 tys.

podatek: 36tys +31tys przych - (50tys + 25tys + 22tys) = -30 tys.

więc nadal strata i na moje oko podatku nadal nie ma

i kolejne miesiące analogicznie do póki nie zaczne generować zysku

DOBRZE TO ROZUMIEM?

czy pokręciłem na maxa? jeżeli tak prosze o sprostowanie

no i następna sprawa: na jaki adres zarejestrowac firme?

stały meldunek : jedno województwo

czasowy meldunek: drugie województwo

miejsce działania firmy: wynajmowany lokal w 3 województwie

3 różne województwa i 3 różne adresy jak to rozwiązać?

no i kwestia kosztów "urzędowych" firmy:

ZUS (1 działalność) 360zł z groszami

US rozliczenie VAT i ewentualny podatek dochodowy (i kolejne pytanie: podatek oblicza się od zysku netto? pomniejszony o zapłacony VAT czy "po całości" przychody brutto - koszty brutto *19%)

są jeszcze jakies kolejne opłaty które będę musiał płacić?

No i kwestia dokumentów.... czy bede musiał co miesiąc wystawiac jakies konkretne pismo do któregoś urzędu? Czy po prostu raz wszystko zgłaszam a potem przez cały rok na podstawie wyliczeń biura rachunkowego wysyłam kase na odpowiednie konta?

Z góry dziękuję za poświęcony czas na przeczytanie moich wypocin i odp. na nie.

Siedzę w tej branży jak już pisałem od kilku ładnych lat i sprawy handlu, zakupu towarów i sprzedaży ich mam obcykane ale od strony "papierkowej" nie jestem juz tak obeznany bo do tej pory nie było potrzeby żebym tym sie interesował.

pozdrawiam Rafał

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2011-09-26 16:40 autor odpowiedzi: konto usunięte

    Jeżeli dobrze zrozumiałem masz zamiar współpracować z biurem rachunkowym, to wypełnianie dokumenów dla urzędów wykonują dobre biura rachunkowe, a jedyne co musisz zrobić to dostarczać do biura rachunkowego dokumenty typu faktury lista płac itp.

    co do rejestracji firmy to ustawodawca określił to na miejsce prowadzenia działalności gospodarczej lub zamieszkania przedsiębiorcy. Ja ze względu na to, że miejsce odprowadzania Vat jest takie samo jak prowadzenia działalności gospodarczej proponuje zarejestrować na miejsce prowadzenia działalności. (oczywiście pamiętaj o zgodzie osoby, od której wynajmujesz lokal na prowadzenie w nim działalności).

    Co do rozliczeń z US zależy od formy rozliczania czy miesięcznie czy kwartalnie wtedy składasz deklaracje i wpłacasz środki. tak jak do zus wypełniasz co miesiąc i co miesiąc wpłacasz. Chyba że wypełnia to biuro rachunkowe, to tylko wpłacasz;)

    Co do podatku to płaca się go po odliczeniu kosztów bo to podatek dochodowy, a nie przychodowy (przychody - koszty = dochody)

    Co do kosztów, to opłata dla biura rachunkowego lub na dokumnety (jak księga przychodów-rozchodów). I różne inne koszty reklamy lokalu itp no i te części;)

    Mam nadzieję, że troszkę rozjaśniłem;)

    Oceń odpowiedź 0 1

    skomentuj | odpowiedz

  • 2011-09-26 21:35 autor odpowiedzi: rafal0

    Oki dziękuje bardzo za odp.

    Czyli mam rozumieć, że jeżeli wynajmę lokal typowo użytkowy z przeznaczeniem pod prowadzenie działalności i będę miał zgodę od właściciela to spokojnie mogę rejestrowac firme na adres wynajmu tak?

    Czyli w takim przypadku ZUS US i urząd miasta to będą jednostki pod jakie terenowo podlega lokal wynajmowany? Nie będe musiał jeździć 500km do urzędu odpowiedniego co do stałego meldunku żeby coś załatwiać? Czy mój "prywatny" urząd skarbowy w tym momencie ulegnie zmianie? sprawy firmowe rozliczane będą w urzędzie skarbowym pod jaki podlega lokal a co z moim pitem? Tez będę się rozliczał w tym urzędzie? Bo obecnie rozliczam się w urzędzie pod jaki podlega mój adres czasowego meldunku.

    Bo nie ukrywam ta kwestia mnie najbardziej zastanawia i martwi w przypadku rejestrowania działalności....

    Oceń odpowiedź 0 1

    skomentuj | odpowiedz

  • 2011-09-28 23:11 autor odpowiedzi: konto usunięte

    ad.1 Tak, zarejestrujesz spokojnie na adres wynajętego lokalu.

    ad.2 z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej właściwym miejscem będą urzędy właściwe dla prowadzenia działalności gospodarczej, ale jakbyś już uzyskiwał przychody z innego tytułu to będziesz wysyłał do urzędu ze względu pobytu meldunkowego, tak samo pracowników rozliczasz z ich urzędami.

    Oceń odpowiedź 1 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2011-09-30 08:45 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    Podatek dochodowy rozliczamy z urzędem właściwym wg miejsca zamieszkania.

    Oceń odpowiedź 0 1

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Zakładanie działalności

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania