eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyPodatkiVAT › Zmiana formy opodatkowania w firmie i przejście na VAT. Jakie muszę załatwić formalności?


2013-06-25 12:33 autor: konto usunięte

5 524 odsłon

Zmiana formy opodatkowania w firmie i przejście na VAT. Jakie muszę załatwić formalności?

Wystąpiła konieczność zmiany sposobu opodatkowania w mojej firmie na VAT. Czy muszę informować o tym jakiś urząd, a jeżeli jak to czy jest do tego potrzebny jakiś dokument?

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2013-06-25 12:35 autor odpowiedzi: wfirma.pl - księgowość online

    Rejestracji jako podatnik VAT należy dokonać na specjalnym druku VAT-R. Przy rejestracji występuje opłata, 170 zł.

    Ekspert w dziedzinie prawa gospodarczego i księgowości w serwisie wfirma.pl

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2013-06-25 12:37 autor odpowiedzi: konto usunięte

    a tą opłatę mogę wrzucić w koszty firmy? prowadzę kpir

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2013-06-25 12:39 autor odpowiedzi: wfirma.pl - księgowość online

    tak, na podstawie otrzymanego potwierdzenia wpłaty. Koszt ujmuje się w kol 13 KPiR - Pozostałe wydatki.

    Ekspert w dziedzinie prawa gospodarczego i księgowości w serwisie wfirma.pl

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2013-06-25 12:42 autor odpowiedzi: konto usunięte

    a jaka deklaracja do rozliczeń będzie mnie obowiązywać ?

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2013-06-25 12:43 autor odpowiedzi: wfirma.pl - księgowość online

    VAT-7 przy rozliczeniach miesięcznych lub VAT-7K przy rozliczeniach kwartalnych

    Ekspert w dziedzinie prawa gospodarczego i księgowości w serwisie wfirma.pl

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2013-06-27 18:35 autor odpowiedzi: aniakajak

    Warto tez pamietać o możliwości odzyskania całości lub części podatku VAT od zakupów dokonywanych przed przejsciem na VAT. Mamy tu do czynienia z tzw.zmianą przeznaczenia. Teraz będziemy używać np środków trwalych do czynności opodatkowanych i przysługuje nam prawo tzw. korekty podatku naliczonego, oczywiście jeśli mamy te zakupy udokumentowane fakturami VAT. 

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2013-07-06 16:55 autor odpowiedzi: pabloniusz1

    Jeżeli wziąłem auto w leasing w kwietniu, a w maju przeszedłem na VAT to można jeszcze dokonać takiej korekty. Księgowa nic mi o tym nie powiedziała.

    TAS skomentował/a odpowiedź 2013-10-18 08:39

    ja też poproszę o opinię eksperta co można zrobic aby odzyskać vat. Stałem się "vatowcem" od października b.r. mam faktury zakupowe od poczatku roku, czy można je odliczyć? jeśli tak to w jaki sposób? proszę o pomoc.

    Oceń odpowiedź 2 4

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • katarina9020

    Dodano 2013-09-05 21:25 przez katarina9020

    Limit ryczałtowca 150000 zł

    Witam ponownie,
    Proszę o pomoc: nieuchronnie zbliżam się do kwoty 150000 zł, jestem na ryczałcie, działalność prowadzę drugi rok - mam już kasę rejestrującą. Proszę mi powiedzieć co mnie czeka po przekroczeniu tego limitu? :) Tak krok po kroku, jak mam się przygotować zanim go przekroczę.
    Parę dodat...

  • drogatka

    Dodano 2013-07-03 08:21 przez drogatka

    Przejście na VAT po przekroczeniu obrotów 150 tysięcy zł

    Lada dzień przekroczę próg 150 000 zł obrotu. Wiem, że muszę złożyć VAT-R, ale w jakim terminie?

  • konto usunięte

    Dodano 2013-06-10 15:32 przez konto usunięte

    Odliczenie VAT od samochodu kupionego na firmę

    Prowadzę działalność na książce i jestem VAT-owcem. Kupuję nowe auto na firmę z salonu i mam pytanie: Czy rzeczywiście mogę jednorazowo odpisać VAT w wysokości 6 tysięcy (VAT od wartości samochodu to ok. 14 tysięcy zł)?
    Odliczenie takiej kwoty VAT-u spowoduje u mnie nadpłatę. Czy muszę napisać jakie...

  • konto usunięte

    Dodano 2015-08-26 13:33 przez konto usunięte

    Warsztat samochodowy i zapisy w PKPiR

    Jestem tak niepewna swojej emerytury jak większość Polaków a przejściu na nią nie myślę w ogóle.Mąż ma zamiar otworzyć warsztat samochodowy. Wiem, że musi posiadać kasę fiskalna. Ile czasu ma na założenie kasy od momentu rozpoczęcia działalności? Ma zamiar sprzedawać klientom usługę wraz z częściami...

  • konto usunięte

    Dodano 2013-05-07 08:34 przez konto usunięte

    Deklaracje VAT a rozliczenia w Urzędzie Skarbowym

    Chcę przejść na VAT w działalności. Czy deklarację VAT należy składać co miesiąc w Urzędzie Skarbowym, nawet gdy nic nie sprzedam lub gdy na wyliczeniu deklaracji będzie 0 zł?

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii VAT

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania