eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyPrawoPrawo pracy › czy pracownik urzedu pracy może otworzyć własną firmę


2007-12-20 21:19 autor: gawdar

2 607 odsłon

czy pracownik urzedu pracy może otworzyć własną firmę

Witam wszystkich.

Mam pytanie czy osoba pracująca w urzędzie pracy może prowadzić swoją działalność gospodarczą. Jeśli tak to czy musi mieć zgodę dyrektora, a może tylko go informuje go pisemnie. Jakie akty prawne to regulują.

Dziękuję:)

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2007-12-21 16:57 autor odpowiedzi: konto usunięte

    Nie widze przeciwskazań aby otworzył Pan działalnosc gospodarcza. Chyba ze w pracy ma Pan do czynienia z tajnymi danymi i zawartą klauzule poufnosci z firma - a nowa praca byłaby z tym powiazana. Ponieważ według przepisów kodeksu pracy o legalności zakazu konkurencji - pracownik nie może prowadzić działalności konkurencyjnej wobec pracodawcy ani też świadczyć pracy w ramach stosunku pracy lub na innej podstawie na rzecz podmiotu prowadzącego taką działalność.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2007-12-26 20:58 autor odpowiedzi: gwiazda.1980

    Sadze ze nie moze jej otwozyc do momentu kiedy nie zrezygnuje z tej posady.Niech Pan wezmie otwozy dzialalnosc np.na zone na corke,syna.Tak robi wiekszosc ludzi.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Prawo pracy

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania