eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyPrawoPrawo gospodarcze › Reklamacja towaru z Francji niezgodnego z zamówieniem.


2013-02-13 10:41 autor: konto usunięte

3 364 odsłon

Reklamacja towaru z Francji niezgodnego z zamówieniem.

W jakim trybie dochodzić roszczeń z tytułu otrzymania materiału niezgodnego z zamówieniem?

Od dostawcy z Francji otrzymaliśmy materiał niezgodny z wcześniejszym zamówieniem. Dostawca odmówił korekty faktury i naprawienia szkody - zmniejszenia ceny za odebrany towar. Całość została zapłacona przed wysyłką. Chcemy obniżenia ceny. Przedstawiliśmy dostawcy badania materiału z których wynika, że zawartość metalu kolorowego w dostawie była mniejsza od deklarowanej, w związku z tym odbiorca finalny zwrócił towar.

W jakim trybie powinno się dochodzić roszczeń w tej sprawie? W kontrakcie mamy zawartą formułę, że "Wszelkie spory, kontrowersje lub różnice, jakie mogą powstać pomiędzy stronami, odnośnie lub w związku z niniejsza umową, będą poddane arbitrażowi dowolnego właściwego sądu prawa obu stron zgodnie z konwencją Wiedeńską odnoszącą się do Handlu Międzynarodowego".

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2013-02-19 11:29 autor odpowiedzi: konto usunięte

    Szanowni Państwa,

    proszę zatem wybrać dowolny własciyw dla obu stron Sad Arbitrażowy.

    Postępownie arbitrażowe będzie sie toczyło zgodnie z regulaminem wybranego Sądu Arbitrażowego.

    Regulami dostępny jest na stronie internetowej sądu arbitrażowego.

    z wyrazami szacunku,

    Kancelaria Radcy Prawnego Stanisława Wylag

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • konto usunięte

    Dodano 2013-02-13 10:51 przez konto usunięte

    Reklamacja towaru - gdzie i w jakim trybie?

    Od dostawcy z Francji otrzymaliśmy towar - aluminium w paczkach. Zapłaciliśmy przedpłatę na cały towar. Po dostarczeniu materiału okazało się, że zawartość aluminium jest mniejsza o ok. 10% od deklarowanej i finalny odbiorca zwrócił nam towar.
    Zaproponowaliśmy obniżkę o 10% i zwrot nadpłaconej kwoty...

  • underteam

    Dodano 2013-06-18 16:42 przez underteam

    Zwrot telefonu. Towar niezgodny z umową

    Witam,
    14 dni temu oddałem telefon do salonu Orange (towar niezgodny z umowa, tel. oddałem już po raz 3.). Dziś mija 14 dni. Jakie mam prawa i co mogę zyskać w salonie?

  • zodiak

    Dodano 2013-06-05 20:01 przez zodiak

    Reklamacja zabawki. Co mogę zrobić, gdy sklep nie chce jej przyjąć?

    Witam,
    Spotkała mnie przykra sytuacja związana z zakupem zabawki i próbą jej reklamacji. Kupiłam tzw. "kota w worku", czyli nie kazałam wyciągnąć zabawki z opakowania sugerując się opisem i zapewnieniem, że działa. Wygląd opakowania - lekko zużyty - skłonił mnie do zapytania o rabat, bezskutecznie. ...

  • konto usunięte

    Dodano 2013-04-12 11:20 przez konto usunięte

    Reklamacja a oryginalne opakowanie

    Czy w przypadku reklamacji towaru, który jest niezgodny z umową, sprzedawca może nie przyjąć reklamowanego produktu ze względu na brak oryginalnego opakowania?

  • Ajakania

    Dodano 2013-04-03 22:13 przez Ajakania

    Ile czasu ma sprzedawca na rozpatrzenie reklamacji?

    Kupiłam telefon w serwisie Allegro. Okazało się, że jest zepsuty, ustaliłam ze sprzedawcą, że mu go odeślę, a on odda go do serwisu. Po dwóch tygodniach ciszy zadzwoniłam do sprzedawcy i dowiedziałam się, że telefon jest w serwisie i nic więcej. Po 22 dniach od wysyłki okazało się, że telefon został...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Prawo gospodarcze

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania