Prowadze sklep przemysłowy i z zabawkami.Ostatnio klijent przyniusł do zwrotu "Laptopa edukacyjnego".Po dwuch m-ce od daty zakupu przestał działać dźwięk.Podczas sprzedaży zabawka była sprawdzona i wszystko działało ,zepsuła się w czasie zabawy.Proszę mi powiedzieć czy ja muszę przyjąć ten towar i co ja mam z tym potem zrobić ? Oddać do hurtowni w kturej nabyłam ten towar ?bo do producenta to niemożliwe gdyż jest to towar z importu.
2012-06-06 12:32 autor odpowiedzi: konto usunięte
Witam,
na jakiej podstawie klient zareklamował towar? gwarancji czy niezgodności towaru z umową? Jeżeli gwarancji, to co stanowią jej postanowienia?
jak na podstawie niezgodniości towaru z umową, to musi pan/pani towar przyjąć i rozpatrzeć reklamację. Przysługuje na to 14 dni od dnia zgłoszenia, w przeciwnym wypadku uznaje się, iż reklamacja została zaakceptowana. Klient powinien określić żądanie: czy chce naprawy czy wymiany. W przeciwnym wypadku może się pan bronic, iż spełnienia żądania było niemożliwe do wykonania. W dalszej kolejności ma pan/pani regres do hurtownika, jeżeli rzeczywiście towar był wadliwy. Zawarliście przecież umowę cywlnoprawną, która ma zastosowanie. Jeżeli nie, to obowiązują ogólne przepisy kc dotyczące sprzedaży (od art. 535 kc i następne).
Istotne znaczenie ma zbadanie przez podmiot kompetentny czy rzeczywiście towar był wadliwy czy też popsuł się na skutek nieprawidłowego korzystania z niego przez klienta.
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
2019-11-28 15:05
2017-04-26 12:50