Witam.
Oddałem na reklamację kartę graficzną. Upłynęło już 19 dni roboczych od momenty dostarczenia karty do sprzedawcy i nie otrzymałem żadnej odpowiedzi czy reklamacja została uznana z tego co czytałem brak odpowiedzi jest równoznaczny z uznaniem reklamacji. Ale nie o to dokładnie chodzi. Czytałem również, że to klient decyduje czy towar ma być naprawiany czy wymieniony na nowy i że należy to napisać zgłaszając reklamację. Mój problem polega na tym, że na zgłoszeniu reklamacyjnym takiej informacji nie zamieściłem. Czy jest jakaś możliwość by żądać wymiany towaru na nowy i w jakiej formie chodzi czy trzeba pisać jakieś pismo i wysyłać pocztą czy wystarczy przez wiadomość e mail poinformować o fakcie, że chcemy otrzymać nowy towar.2012-06-06 10:30 autor odpowiedzi: konto usunięte
Witam,
rozumiem, że Pan reklamował towar jako konsument. W takim przypadku przysługuje Panu możliwość żądania naprawy lub wymiany towaru w pierwszej kolejności. Sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do żądania, a po upływie tego terminu przyjmuje się, iż żądanie zostało uznane. Z Pana informacji wynika, iż nie wskazał Pan sposobu doprawadzenia towaru do zgodności z umową- jak więc wyglądała Pana reklamacja? Czego Pan żądał?
W sytuacji, gdy nie okraślił Pan satysfakcjonującego rozwiązania, sprzedawca może podnieść iż nie być w stanie się do niego ustosunkować, żądanie było niemożliwe do spełnienia. Lepiej więc skierować jeszcze jedno pismo ze wskazaniem naprawy lub wymiany sprzętu.
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
2019-11-28 15:05
2017-04-26 12:50