Czy sprzedawca może narzucić sposób rozwiązania reklamacji np. że dokona naprawy, a np. nie zgodzi się na wymianę towaru?
2013-07-12 11:10 autor odpowiedzi: Biuro Rachunkowe TAX-NET Jacek Adamczak
2013-07-12 12:59 autor odpowiedzi: Brykczyńscy i Partnerzy Adwokacka Spółka Partnerska
Zgodnie z art. 365 Kodeksu Cywilnego "Jeżeli dłużnik jest zobowiązany w ten sposób, że wykonanie zobowiązania może nastąpić przez spełnienie jednego z kilku świadczeń (zobowiązanie przemienne), wybór świadczenia należy do dłużnika, chyba że z czynności prawnej, z ustawy lub z okoliczności wynika, iż uprawnionym do wyboru jest wierzyciel lub osoba trzecia".
Jakub Brykczyński tel. 606 101 482 || Anna Brykczyńska tel. 606 717 929
Dodano 2013-06-05 20:01 przez zodiak
Witam,
Spotkała mnie przykra sytuacja związana z zakupem zabawki i próbą jej reklamacji. Kupiłam tzw. "kota w worku", czyli nie kazałam wyciągnąć zabawki z opakowania sugerując się opisem i zapewnieniem, że działa. Wygląd opakowania - lekko zużyty - skłonił mnie do zapytania o rabat, bezskutecznie. ...
Dodano 2013-10-08 10:20 przez asts1
Witam,
kupiłem używane urządzenie kosmetyczne od firmy z fakturą VAT. Już podczas montażu urządzenia w gabinecie okazało się, że obudowa jest w kolorze innym niż uzgodniony, a do tego kilka elementów jest uszkodzonych. W związku z tym umowiliśmy się że te elementy niezgodne z umową i uszkodone zosta...
Dodano 2013-09-23 00:19 przez mail_leo_45
20 lutego 2012 r. kupiłam w sklepie internetowym rower magnetyczny. Rower miał służyć jako sprzęt rehabilitacyjny przy schorzeniu kęgosłupa. Już po miesiącu dały się słyszeć w czasie jego użytkowania nienaturalne dźwięki z mechanizmu napędowego, o czym zawiadomiłam sprzedawcę (mam na to dowód w kore...
Dodano 2013-04-12 11:20 przez konto usunięte
Czy w przypadku reklamacji towaru, który jest niezgodny z umową, sprzedawca może nie przyjąć reklamowanego produktu ze względu na brak oryginalnego opakowania?
Dodano 2013-01-23 12:06 przez konto usunięte
Czego mogę oczekiwać od sprzedawcy/producenta, jeśli zakupiony produkt okazał się wadliwy? Czy sprzedawca musi zwrócić pieniądze czy wymienić produkt na nowy?
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Dziś Światowy Dzień Konsumenta. Z tej okazji eksperci Intrum postanowili przyjrzeć się jednemu z najważniejszych praw konsumenta, czyli uprawnienia do zwrotu zakupionego towaru. Czy w każdej sytuacji jest to możliwe? Jak zwrócić towar ...
Od 1 stycznia 2023 r. przepisy Kodeksu cywilnego dotyczące rękojmi rzeczy sprzedanej przestały znajdować zastosowanie do sprzedaży konsumenckiej.
- Po odejściu od kasy reklamacji nie uwzględnia się - brzmi znajomo? Ograniczanie odpowiedzialności sprzedawcy i naruszanie terminów dotyczących zgłaszania zastrzeżeń odnośnie zakupionego towaru - to przykłady niezgodnych z prawem praktyk ...
Jeśli kupiony towar jest wadliwy, można skorzystać z uprawnień wynikających z rękojmi, niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową lub z gwarancji, jeśli została ona udzielona. Należy jednak pamiętać, że niezbadanie rzeczy po jej kupnie ...
2020-07-30 19:30
2019-11-18 18:17