Witam.
Zamykam DG i martwi mnie kwestia środków trwałych. Trzeba się z tego rozliczyć, tylko jak ? Jest to sprzęt i oprogramowanie (windows oraz do grafiki, niegdyś warte ok. 6000 zł dziś tej wersji nawet nie ma w sprzedaży) nabyte w 2007r. Część sprzętu po prostu uległa uszkodzeniu i na dzień dzisiejszy nie przedstawia większej wartości. Jak się z tego rozliczyć, na podstawie jakich stawek ?
Pozdrawiam Daniel
2012-07-26 08:53 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.
Dodano 2013-07-12 13:45 przez Szejker877
Witam serdecznie,
W niedługim czasie planuję zamknięcie firmy, która od pewnego czasu jest zawieszona. Starałem się doczytać w internecie jak wygląda procedura zamykania działalności w przypadku vatowców. Nie mam już środków trwałych (samochód sprzedany). Pozostał mi tylko sprzęt elektroniczny, któr...
Dodano 2012-11-30 18:47 przez konto usunięte
Z dniem 31.12.2012 r chciałabym zamknąć działalność gospodarczą (w tej chwili jest zawieszona) jestem płatnikiem VAT. Moje pytania są takie:
1. Czy zamykając z dniem 31.12.2012 muszę powiadomić US, że chcę przeprowadzić remanent likwidacyjny?
2. Jak ująć materiały, które przed zawieszeniem działalno...
Dodano 2012-08-09 15:47 przez marianna
Chcę zamknąć działalność 15.08.2012. Czy muszę zapłacić cały ZUS? Jestem na wysokim zusie.
Dodano 2012-08-03 12:59 przez konto usunięte
Jak otworzyć nową firmę po zamknięciu starej i ubiegać się o dotacje?
Dodano 2014-03-24 20:49 przez will4u
Witam,
niestety nie znalazłem nigdzie odpowiedzi na moje pytanie, więc proszę o poradę. Z końcem 2005 r. zamknąłem działalność, miałem kasę fiskalną, był to kiosk z gazetami i artykułami przemysłowymi.
Teraz chcę otworzyć działalność na nowo i czy muszę startować z kasą fiskalną? Status GUS. Podmiot...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Likwidacja firmy i otwarcie nowej. A co ze starą?
Część przedsiębiorców próbując dostosować się do nowej rzeczywistości podatkowej usankcjonowanej Polskim Ładem podjęło decyzję o zmianie formy prowadzenia działalności gospodarczej. Jak wobec tego zamknąć dotychczasową firmę, tak ...
Likwidacja działalności gospodarczej krok po kroku
W poniższym dokumencie dowiesz się jak dokonać likwidacji działalności gospodarczej. Krok po kroku zapoznasz się z dokumentacją jaką będziesz musiał wypełnić i złożyć, by działalność została zlikwidowana zgodnie z obowiązującymi ...
Wymiana opon w samochodzie osobowym w kosztach firmy
Samochód prywatny wykorzystywany w firmie, w leasingu czy stanowiący środek trwały. To z którą sytuacją będziemy mieć do czynienia, rzutuje na sposób rozliczenia w kosztach podatkowych wymiany opon na zimowe.
Jak rozliczyć zakup zimowych opon do firmowego samochodu osobowego?
W przypadku zakupu opon do samochodu osobowego wprowadzonego do ewidencji środków trwałych, poniesiony na ten cel wydatek nie zwiększy jego wartości początkowej i może być zaliczony bezpośrednio do kosztów uzyskania przychodów – o ile ...