eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyNieruchomościPozostałe: Nieruchomości › Jak zameldować się w budynku gospodarczym?


2017-10-19 13:05 autor: ROBSON1976

16 847 odsłon

Jak zameldować się w budynku gospodarczym?

Witam,

uprzejmie proszę o pomoc w rozwiązaniu mojego problemu, o którym piszę poniżej:

Od lata tego roku mieszkam w budynku gospodarczym położonym na 1000 m2 działce. Nieruchomość prawnie należy do mojego ojca, jednak podarował mi ją w prezencie, co nie zostało jeszcze sformalizowane. W związku z zamieszkiwaniem tego budynku od jakiegoś czasu i planami związanymi ze stałym zamieszkaniem w tym budynku, chciałbym się tutaj zameldować, dzięki czemu otrzymałbym stypendium na dojazdy do uczelnie (budynek postawiony jest 40 km od miejscowości, w której studiuję).

Oczywiście, nawet jeśli nie będę mógł się zameldować to i tak będę tu dalej mieszkać, ponieważ mam duże plany związane z remontem tego budynku. W chwili obecnej jednak, budynek jest w następującym stanie: murowany, dach pokryty papą, w środku trzy pomieszczenia, z czego tylko jedno jako tako nadaje się do zamieszkania (reszta pomieszczeń bez wylewki, chodzi się po ziemi), bez otynkowania (gołe cegły w środku pomieszczeń), nie ma okien.

W tym jednym pomieszczeniu, które nadaje się do zamieszkania jest zrobiona na podłodze sama wylewka, na którą tymczasowo mam położony dywan, ściany są otynkowane, jest jedno okno, jednak drzwi przypominają drzwi od stodoły, mam tam postawiony piec do gotowania i grzania pomieszczenia, nie mam podciągniętej wody, ale tymczasowo dogadałem się z sąsiadami, którzy mieszkają tuż obok, że będą użyczać mi wody bez ograniczeń, jest podciągnięty prąd, ale coś jest nie tak z instalacją, bo prąd nie działa.

Ubikacja jest na podwórku, nie mam zlewu ani łazienki, więc myje się w misce, tak samo jak naczynia. Oczywiście, to wszystko tylko tymczasowo, mam zamiar ten budynek wyremontować. Byłem w gminie żeby się zameldować, jednak pani urzędnik powiedziała, że z uwagi na to, że jest to budynek gospodarczy może mnie zameldować dopiero, kiedy ktoś z gminy przyjedzie i potwierdzi, że budynek nadaje się do zamieszkania (a więc, że jest w nim prąd, ogrzewanie i woda). Tak jak napisałem wyżej, wodę tymczasowo użyczać będą mi sąsiedzi, instalacja elektryczna jest, ale nie działa, a ogrzewanie mam w postaci pieca, na którym można gotować.

Co więcej, dom nie jest w najlepszej kondycji tak jak napisałem, więc obawiam się, że po oględzinach urzędnika, gmina może odmówić mi zameldowania w tym budynku. Jak można to obejść żeby zameldowano mnie w tym budynku? Czy konieczne są oględziny urzędnika z gminy do mojego zameldowania w tym budynku?

Proszę o pomoc w rozwiązaniu tego problemu i serdecznie dziękuję.

[ porady z tej kategorii ]


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • nidka

    Dodano 2015-10-24 19:46 przez nidka

    Użyczony budynek gospodarczy a zameldowanie

    Witam,użytkuję obok mojego domu rodzinnego budynek gospodarczy, który został mi i córce przekazany na 50 lat przy okazji przekazania mojemu bratu gospodarstwa rolnego po rodzicach w darowiźnie (cytat z aktu: "umową darowizny zawartą z dnia 06.05.2010 r. w formie aktu notarialnego tytuł Kancelarii "M...

  • Kate87

    Dodano 2014-01-13 15:08 przez Kate87

    Czy meldunek jest konieczny dla obliczenia, czy upłynął 5-letni okres od daty darowizny?

    Witam!
    W 2012 roku otrzymałam od rodziców w darowiźnie mieszkanie. Wiem, że aby nie płacić podatku od jego sprzedaży musi upłynąć 5 lat.
    Czy jednak te 5 lat liczy się od daty darowizny (końca roku kalendarzowego), czy też sprzedając mieszkanie US będzie żądać ode mnie udowodnienia, że przez 5 lat w ...

  • MONIKARJ

    Dodano 2018-02-14 11:38 przez MONIKARJ

    Opłata adiacencka. Kiedy można ją naliczyć?

    Witam,
    mam pytanie dotyczące naliczania opłat adiacenckich przez gminę.
    W 2006 roku otrzymałam w ramach darowizny grunty rolne. Przez ponad 12 lat gmina zatwierdzała miejscowy plan zagospodarowania, w którym ujęto opłatę planistyczą w wysokości 15%. Generalnie rozumiem, że z tej opłaty będę zwolnion...

  • telemach

    Dodano 2017-04-02 13:05 przez telemach

    Rozliczenie PIT-u (28) za wynajem lokalu i PIT-u (37) za wynagrodzenie w innych miejscach

    Witam. Mam dylemat na temat rozliczenia PIT-ów. Wynajmuję swoje mieszkanie w Pruszkowie (jestem tam zameldowany) i tam rozliczyłem PIT-28, natomiast mieszkam w Warszawie (bez meldunku) i tam pracuję i chciałbym rozliczyć PIT-37 w miejscu zamieszkania, czyli w Warszawie.
    Czy to jest możliwe, żeby si...

  • roki1332

    Dodano 2016-10-11 17:53 przez roki1332

    Jak starać się o mieszkanie od gminy?

    Obecnie mieszkam razem z przyrodnią siostrą w mieszkaniu własnościowym mojego chłopaka, ale nie jesteśmy tu zameldowane. Siostra jest pełnoletnia, mieszka ze mną, ponieważ nasza matka jest alkoholiczką, nie pracuje i sprowadza nieciekawe towarzystwo do domu, dlatego zabrałam siostrę do siebie.Siostr...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

  • Meldunek czasowy: nieistotny, choć obowiązkowy

    Meldunek czasowy: nieistotny, choć obowiązkowy

    Niezależnie od tego, co obiecują politycy, wciąż jeszcze mamy w Polsce obowiązek meldunkowy. Co oznacza, że najpóźniej 30 dni po przeprowadzce trzeba się zgłosić do urzędu gminy. Jak wygląda procedura i co się zmieniło po 1 stycznia ...

  • Obowiązek meldunkowy ma się dobrze i to na razie się nie zmieni

    Obowiązek meldunkowy ma się dobrze i to na razie się nie zmieni

    Na początek stycznia 2018 r. zaplanowano istotną zmianę przepisów dotyczących obowiązku meldunkowego. Wbrew wcześniejszym zapowiedziom, taki obowiązek będzie utrzymany. Władze tłumaczą to m.in. koniecznością gromadzenia informacji ...

  • Obowiązek meldunkowy jeszcze pozostanie. Co najmniej do końca 2017 roku

    Obowiązek meldunkowy jeszcze pozostanie. Co najmniej do końca 2017 roku

    Obowiązek meldunkowy nie zniknie szybko. Obywatele wprawdzie będą mogli decydować, czy podawać adres swojego pobytu - czy to osobiście czy drogą elektroniczną - ale dopiero od początku roku 2018. Początkowo była mowa zniesieniu obowiązku ...

  • Zmiany w prawie meldunkowym już od 1 stycznia 2015 r.

    Zmiany w prawie meldunkowym już od 1 stycznia 2015 r.

    Na przestrzeni ostatnich kilku lat systematycznie dokonywane są zmiany w prawie meldunkowym, które obejmują nie tylko kwestie dotyczące samego zameldowania, ale także regulacje w zakresie dowodów osobistych oraz szeroko rozumianej ewidencji ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Pozostałe: Nieruchomości

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania