eGospodarka.pl

eGospodarka.plPoradyFirmaKsięgowość / Finanse › Przeniesienie towaru handlowego do środków trwałych. Jakie są opłaty?


2013-06-14 05:27 autor: lukasz82

5 791 odsłon

Przeniesienie towaru handlowego do środków trwałych. Jakie są opłaty?

Witam serdecznie,

Chcę zmienić profil działalności z handlowej na wynajem maszyn m.in. budowlanych. Czy jest możliwe przeniesienie towaru handlowego (maszyny) do środków trwałych w celu wynajmu tych urządzeń? Czy jest to jakaś skomplikowana procedura objęta różnymi koniecznymi kontrolami z US itp.? Jakie ewentualne opłaty muszę ponieść z tego tytułu?

Pozdrawiam,

Łukasz

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2013-06-14 09:15 autor odpowiedzi: Biuro Rachunkowe TAX-NET Jacek Adamczak

    Można przenieść składniki majątku z towarów na środki trwałe. W tym celu należy dokonać korekty kosztów za okres, w którym zakup towarów został dokonany ( w niektórych przypadkach również korekta vat), następnie na podstawie dokumentu OT wprowadzić składnik do ewidencji środków trwałych i rozpocząć jego amortyzację.

    Księgowa obsługa internetowa - cała Polska. Ceny już od 39,90/mc. www.taxnetto.pl

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2013-06-17 16:56 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • lukasz82

    Dodano 2013-07-07 11:33 przez lukasz82

    Przesunięcie środków handlowych na środki trwałe a podatek dochodowy

    Witam serdecznie,
    Czy przesunięcie środków handlowych na środki trwałe wiąże się z podatkiem dochodowym?
    Czy jeżeli w danym miesiącu nie mam kosztów, a przesuwam towar o wartości 100000 zł, to muszę zapłacić 19000 zł podatku? Dodam, że jestem na podatku liniowym. 
    Bardzo proszę o odpowiedź.

  • skaczaca

    Dodano 2013-06-28 17:46 przez skaczaca

    Założyłem działalność gospodarczą. Czy wymagany jest dokument OT?

    Rozpoczynam działalność gospodarczą z dotacji z PUP. Środki trwałe, jakie będą wprowadzone do firmy zakupiłam przed rozpoczęciem działalności. Czy w takim razie muszę mieć na rozpoczęcie działalności wystawiony na nie dokument OT, czy po prostu ujmuję je na podstawie faktury VAT w ewidencji środków ...

  • Kinia

    Dodano 2015-08-15 23:54 przez Kinia

    Amortyzacja samochodu

    Kupiłam samochód za 57 tysięcy zł - ja jestem właścicielem a moja mama współwłaścicielem.Mam działalność gospodarczą -nie jestem Vatowcem. Wprowadziłam auto do ewidencji środków trwałych. Chyba źle zrobiłam, bo odliczam amortyzację od 57 tys. zł.Co mam zrobić żeby tak zostało? Może jakaś umowa z mam...

  • Janusz

    Dodano 2013-05-01 13:58 przez Janusz

    Kiedy wpisać do ewidencji nowo kupiony samochód i rozpocząć jego amortyzację?

    Kupiłem w kwietniu samochód osobowy. Czy mogę go wpisać jako środek trwały już w kwietniu i zacząć go amortyzować od maja, czy muszę to zrobić od następnego miesiąca (czyli wpisać i amortyzować w maju)?
    Dzięki z góry za odpowiedź.

  • konto usunięte

    Dodano 2013-05-24 13:09 przez konto usunięte

    Czy zakupione automaty sprzedające to środki trwałe?

    Zakupiłem ostatnio niewielkie automaty sprzedające. Cena jednego wyniosła około 300 zł netto. Pewnie będę ich używał dłużej niż przez okres jednego roku. Czy w związku z tym muszę wpisać je jako środek trwały w mojej firmie? Jeżeli tak to jaki numer środka trwałego muszę podać?

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

  • Remont i ulepszenie obcego środka trwałego

    Remont i ulepszenie obcego środka trwałego

    W przypadku najmu lokalu, który ma służyć prowadzonej działalności gospodarczej, na samym początku przedsiębiorca musi na ogół go wyremontować oraz dostosować do własnych potrzeb. Jak rozliczyć ponoszone z tego tytułu wydatki w ...

  • Budynek na cudzym gruncie jako inwestycja w obcym środku trwałym?

    Budynek na cudzym gruncie jako inwestycja w obcym środku trwałym?

    Budynki czy budowle, gdy te są nowe, amortyzuje się bardzo długo. Co innego nieruchomości tzw. używane czy też inwestycje w obcych środkach trwałych. Niestety podatnik nie ma tutaj dowolności w zakresie klasyfikacji. Musi też pamiętać ...

  • Nieodpłatne użyczenie części budynku a jego amortyzacja i VAT

    Nieodpłatne użyczenie części budynku a jego amortyzacja i VAT

    Przedsiębiorca który bezinteresownie (nieodpłatnie) udostępnia swoje firmowe składniki majątku zewnętrznym podmiotom, musi z tego tytułu zapłacić ... podatki. W przypadku VAT czynność taką traktuje się jak świadczenie usługi, zaś w ...

  • Budynek wybudowany na cudzym gruncie amortyzujemy liniowo

    Budynek wybudowany na cudzym gruncie amortyzujemy liniowo

    Budynki i budowle wybudowane na cudzym gruncie stanowią odrębny środek trwały a nie inwestycje w obcych środkach trwałych. Dlatego też nie można dla nich zastosować 10% stawki amortyzacji przewidzianej dla tych ostatnich - uznał Dyrektor ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Księgowość / Finanse

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania