eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaKsięgowość / Finanse › Jak zaksięgować dotacje na doposażenie stanowiska pracy?


2015-12-04 23:01 autor: Agarrr

5 304 odsłon

Jak zaksięgować dotacje na doposażenie stanowiska pracy?

Witam,

dostałam dotację na doposażenie stanowiska pracy. Jak mam teraz ująć wydatki poniesione na wyposażenie i środki trwałe do VAT-u i podatku dochodowego?

Pozdrawiam

Pytanie zaktualizowano 2015-12-04 23:04

Dostalam dotacje na doposazenie stanowiska pracy.  Jak mam teraz ujac wydatki poniesione na wyposazenie i srodki trwale do vatu i podatku dochodowego

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2015-12-08 06:19 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    KPiR jest prowadzona? VAT od całości można odliczyć, jeżeli oczywiście zakupy służą czynnościom opodatkowanym. W podatku dochodowym pieniądze przeznaczone na zakup środków trwałych nie są przychodem, niemniej dokonywane odpisy amortyzacyjne od wartości początkowej nie będą też kosztem (w części przypadającej na dotację). Pozostałe zakupy - mamy przychód z dotacji (pozostałe przychody w PKPiR) ale i koszt w postaci ceny zakupionych towarów czy usług.

    Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2015-12-08 21:08 autor odpowiedzi: Agarrr

    Tak prowadzona jest KPiR. Ale mam jeszcze pytanie czy prawdą jest, że vat od srodkow trwalych nalezy zaksiegowac w przychod?

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2015-12-09 07:51 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    A czy VAT ten jest tutaj faktycznie uwzględniany? Z reguły w przypadku VAT-owców dotacje tyczą się kwoty netto.
    Niemniej jeżeli VAT też nam zwracają, to obecnie organy podatkowe zdają się twierdzić, że taki podatek stanowi przychód tłumacząc się tym, że VAT taki nie wchodzi do wartości początkowej. Niemniej z przepisów zdaje się to wprost nie wynikać.
    Regulacja mówi bowiem, że przychodem są dotacje, subwencje, dopłaty, z zastrzeżeniem ust. 3 pkt 13, i inne nieodpłatne świadczenia otrzymane na pokrycie kosztów albo jako zwrot wydatków, z wyjątkiem gdy przychody te są związane z otrzymaniem, zakupem albo wytworzeniem we własnym zakresie środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych, od których, zgodnie z art. 22a-22o, dokonuje się odpisów amortyzacyjnych.
    Nie ma tutaj nigdzie odniesienia do wartości początkowej takiego składnika majątku. Mówi się jedynie o wydatkach na zakup bądź wytworzenie środka trwałego. Można taki argument w razie czego przed urzędem skarbowym przytoczyć i zobaczymy co zrobią.

    Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.

    Oceń odpowiedź 1 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • sienioo

    Dodano 2016-04-15 16:11 przez sienioo

    Zawieszona działalność gospodarcza a środek trwały i wyposażenie

    Dzień dobry,w sierpniu 2015 zawiesiłem działalność gospodarczą i do tej pory mam ją zawieszoną. Prowadziłem PKPiR oraz jestem VAT-owcem. Przed zawieszeniem sporządziłem spis z natury produktów, w którym to wykazałem 0 zł (brak produktów, wszystko zwróciłem bądź sprzedałem). W firmie miałem kasę fisk...

  • kama 14

    Dodano 2016-06-13 18:49 przez kama 14

    Leasing operacyjny i finansowy

    Witam,prowadzę KPiR. Po zakończonym leasingu operacyjnym został wykupiony aktem notarialnym lokal handlowy za kwotę 28747138 zł. Jak zaksięgować środek trwały. Jak i kiedy wpisać do ewidencji środków trwałych? Jak amortyzować, z jaką stawką i na ile lat? Co z podatkiem dochodowym i VAT? Drugie pytan...

  • Bożena34

    Dodano 2016-05-09 22:09 przez Bożena34

    Wpisy w PKPiR a dotacja z UP

    Otrzymałam dotację z UP, część zakupów urządzeń dokonałam przed otwarciem działalności na fakturę VAT imienną między innymi: maszyna do szycia 3000 maszyna do szycia 4000 komputer 2800 aparat 2400  Co powinnam wprowadzić jako środki trwałe, a co w PKPiR jako koszty? Rozumiem, że środki trwałe amor...

  • Tola6315

    Dodano 2014-11-12 09:18 przez Tola6315

    Jak zaksięgować fakturę w PKPiR, inna data sprzedaży, inna wystawienia i zapłaty?

    Witam,prowadzę obsługę firmy. Co miesiąc ta sama faktura - ryczałt miesięczny. Za październik wystawiłam fakturę w listopadzie. Kiedy wpisać ją do PKPiR? Kiedy powstaje obowiązek zapłaty VAT i podatku dochodowego? Czy powinnam wpisać ją w PKPiR z datą 31.10.2014? I podatki zapłacić w listopadzie? Pr...

  • sarna_58

    Dodano 2016-02-12 19:47 przez sarna_58

    Faktury korygujące kosztowe a podatek VAT i dochodowy

    Witam,kiedy ująć faktury korygujące kosztowe w podatku VAT i dochodowym 2015/2016?Pozdrawiam

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Księgowość / Finanse

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania