W remanencie końcowym spisanym na 31.12.2014 = początkowy na 01.01.2015 na przełomie roku bieżącego tj. 2015 okazało się, że niektóre partie wyrobów gotowych spisanych w owym remanencie nie nadają się do dalszej odsprzedaży. Zepsucie nie jest celowe
Czy wartość tych złych jakościowo wyrobów można zaliczyć do kosztów i nanieść do rubryki 13 PKPiR?
Dodano 2013-08-20 09:34 przez konto usunięte
Prowadzę KPiR. Gdzie ująć zakup krzesła, stolika, półki ściennej i wazonu do wyposażenia poczekalni? Łączny koszt to 650 zł.
Dodano 2013-06-18 17:18 przez menevagoriel
Witam,
Włamano się do naszej hurtowni. Skradziono towar i gotówkę. Po tym zdarzeniu została przeprowadzona inwentaryzacja i zrobiony raport kasowy.
Czy mogę tę stratę, którą ponieśliśmy zawrzeć również w KPiR? W jaki sposób? (w jaki sposób towar, a w jaki sposób gotówkę?) Czy całość tej straty mogę ...
Dodano 2017-07-01 21:12 przez sukurs
Co jeśli przy kupnie komputera do działalności gospodarczej, wszystkie przelewy robił mój partner (ze swojego konta), który zna się na sprzęcie (a ja nie), i na moją prośbę składał mi optymalne części, a ja później oddałam mu gotówkę?Czy mogę zaksięgować fakturę w PKPiR lub ewidencji środków trwałyc...
Dodano 2016-05-09 22:09 przez Bożena34
Otrzymałam dotację z UP, część zakupów urządzeń dokonałam przed otwarciem działalności na fakturę VAT imienną między innymi: maszyna do szycia 3000 maszyna do szycia 4000 komputer 2800 aparat 2400 Co powinnam wprowadzić jako środki trwałe, a co w PKPiR jako koszty? Rozumiem, że środki trwałe amor...
Dodano 2014-07-03 12:07 przez syta
Witam,
od czerwca 2014 prowadzę DG na zasadach ogólnych, jestem VAT-owcem. Na rozpoczęcie działalności otrzymałam dotację z programu 6.1.3 z urzędu pracy w wysokości 20000 zł brutto.
Za dotacje kupiłam towar do sklepu na 10000 i za 10 000 wyposażyłam sklep. Nie chcę ubiegać się o zwrot VAT, ale zupe...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Zamknięcie roku podatkowego - o tym przedsiębiorca powinien pamiętać
Koniec roku podatkowego wiąże się m.in. z koniecznością złożenia do Urzędu Skarbowego zeznania rocznego. Przedtem przedsiębiorca powinien jednak pamiętać też o innych czynnościach związanych z prowadzeniem księgowości swojej firmy ...
Zakup towarów handlowych na przełomie roku w księdze podatkowej
Przedsiębiorcy prowadzący podatkową księgę przychodów i rozchodów metodą uproszczoną z reguły księgują koszty w dacie wystawienia dokumentu potwierdzającego poniesienie kosztu. Jest to z reguły data wystawienia faktury czy rachunku. Od ...
Likwidacja ewidencji wyposażenia: jak ująć zakup w księdze podatkowej?
Z początkiem 2020 r. został zniesiony obowiązek prowadzenia ewidencji wyposażenia przez podatników prowadzących podatkową księgę przychodów i rozchodów. Czy brak tego obowiązku wpływa na sposób ujmowania dokonanych zakupów ...
Ewidencja wyposażenia - od 2020 r. zlikwidowana
Z początkiem 2020 r. możesz zaprzestać prowadzenia ewidencji wyposażenia. Nie oznacza to jednak, że tę dodatkową dokumentację z lat wcześniejszych można zniszczyć.