Jak potraktować zakup komputera za kwotę 2900 zł sfinansowany dotacją z UP na otworzenie działalności.
Jeżeli uznam go za wyposażenie i zaksięguje jako koszt w KPiR, a po roku okaże się, że nadal będę go używać to czy muszę dokonać korekty i usunąć go z kosztów?
Wiem, że w przypadku zakupów poniżej 3500 zł taka korekta nie jest konieczna, ale jak to jest w przypadku zakupów z dotacji?
2015-11-12 16:01 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
alex90 skomentował/a odpowiedź 2015-11-12 23:02
Bardzo dziękuje Panu za podpowiedź.
Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.
Dodano 2013-08-01 10:19 przez konto usunięte
Jeden z komputerów, które zaksięgowane zostały jako towar handlowy w KPiR zaczęłam użytkować we własnej firmie. Czy tak można? Czy powinnam coś skorygować?
Dodano 2013-07-07 11:41 przez Iwak
Witam,
W br otrzymałam dotację z PUP na rozpoczęcie działalności gospodarczej (skup złomu). Jak prawidłowo wpisać w PKPiR wydatki sfinansowane z PUP? Czy mogę zaliczyć bezpośrednio w koszty podatkowe jako wyposażenie powyżej 1500 zł? Użytkowanie będzie na pewno powyżej 1 roku.Zakupy:1) waga platform...
Dodano 2013-09-26 10:49 przez konto usunięte
Na początku działalności (był to rok 2012), zakupiłem komputer za kwotę 1430 zł i zaksięgowałem od razu w 13 KPiR. Teraz ten chcę sprzedać a kupić nowszy. Czy mogę wystawić fakturę na taką sprzedaż?
Dodano 2013-10-15 16:23 przez dadzik
Dzień dobry,
otworzyłam DG z dotacji z PUP. Nie jestem VAT-owcem i rozliczam się na zasadach ogólnych. Chciałam zapytać, czy zakupy z dotacji powinnam wpisać w KUP? Gdzie wpisać wyposażenie, które nie przekracza 3500 zł netto, a gdzie uwzględnić wyposażenie poniżej 1500 zł? Czy nie będąc VAT-owcem m...
Dodano 2016-12-29 21:04 przez kowalska9
Na potrzeby działalności gospodarczej przekazałem prywatny zestaw komputerowy bez monitora. Dokonałem jednorazowej amortyzacji. Kilka dni później zakupiłem monitor ze środków z dotacji z PUP. Monitor kosztował 2500 zł netto, jestem VAT-owcem. Czy monitor ma być ulepszeniem zamortyzowanego zestawu i ...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Ujęcie duplikatu faktury kosztowej w kosztach podatkowych firmy
Koszty podatkowe ujmuje się na podstawie dowodów potwierdzających ich poniesienie. Tymi są m.in. faktury wystawione przez dostawców i towarów i usług. Co w sytuacji, gdy przedsiębiorca dysponuje jedynie duplikatem takiego dokumentu? Kiedy go ...
Zakup towarów handlowych na przełomie roku w księdze podatkowej
Przedsiębiorcy prowadzący podatkową księgę przychodów i rozchodów metodą uproszczoną z reguły księgują koszty w dacie wystawienia dokumentu potwierdzającego poniesienie kosztu. Jest to z reguły data wystawienia faktury czy rachunku. Od ...
Jak rozliczyć w PIT i VAT odnalezione faktury kosztowe
Porządkując samochód czy biuro, niejednokrotnie zdarza się przedsiębiorcom odnaleźć faktury kosztowe sprzed kilku miesięcy. Powstaje wówczas pytanie - czy można je jeszcze zaksięgować? Szkoda tracić szansę na obniżenie podatku ...
Duplikat faktury kosztowej w księdze przychodów i rozchodów
Zdarzenia gospodarcze w ewidencjach księgowych ujmujemy na podstawie dowodów księgowych. Tymi w przeważającej większości są faktury. Niekiedy dokument taki jednakże zaginie i wówczas przedsiębiorca występuje do sprzedawcy o wystawienie ...
19 dni temu, 06:47
20 dni temu, 12:31