Do której kolumny zaksięgować świadczenie urlopowe do wynagrodzeń czy pozostałych kosztów?
2013-10-18 08:33 autor odpowiedzi: Biuro Rachunkowe TAX-NET Jacek Adamczak
Księgowa obsługa internetowa - cała Polska. Ceny już od 39,90/mc. www.taxnetto.pl
Dodano 2013-08-21 08:06 przez ewa19861
Witam,
Wystawiłam kontrahentowi notę odsetkową za opóźnienia w płatnościach. Kiedy i czy w ogóle mam ją zawrzeć w przychodach w książce przychodów i rozchodów?
Dodano 2013-10-17 14:05 przez pikar
Witam serdecznie,
mam pytanie: czy mogę księgować dwa rodzaje swojej działalności w jednych ewidencjach? Prowadzę punkt ksero i kwiaciarnie w dwóch różnych lokalach ale pod jedną nazwą. Firma jest na osobę fizyczną, prowadzę PKPiR oraz ewidencję VAT. Czy mogę dokonywać rozliczeń we wspólnej dokument...
Dodano 2013-10-11 12:08 przez konto usunięte
Niedawno założyłam działalność gospodarczą i będę prowadziła KPiR, jednak nie do końca wiem, jak księgować faktury za zakupiony towar. Nie jestem podatnikiem VAT i nie będę odliczała go na koniec roku. Na fakturze mam podaną kwotę za towar i dodatkową kwotę VAT, czy do KPiR mam wpisywać kwotę całkow...
Dodano 2013-10-05 13:25 przez konto usunięte
Witam,
gdy znalazłem fakturę VAT zakupu z sierpnia, mogę ja ująć w rejestrze zakupu VAT z września? Czy muszę robić korektę sierpnia złożonej deklaracji VAT-7, rozliczanie miesięczne VAT?
Analogiczne pytanie z PKPiR: czy mogę ująć ten koszt we wrześniu i wpisać ją do PKPiR we wrześniu, czy muszę ją ...
Dodano 2013-12-05 13:08 przez asts1
Witam,
rozpoczynam działalność z dniem 1.12.2013, prowadzę KPiR i NIE jestem VAT-owcem. Kupiłem towary handlowe i otrzymałem fakturę VAT i towar w dniu 02.12.2013 ale faktura VAT jest wystawiona 30.11.2013, czyli jeszcze przed rozpoczęciem mojej działalności.
Jak mam to wpisać do KPiR? Czy pod datą ...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Zakup towarów handlowych na przełomie roku w księdze podatkowej
Przedsiębiorcy prowadzący podatkową księgę przychodów i rozchodów metodą uproszczoną z reguły księgują koszty w dacie wystawienia dokumentu potwierdzającego poniesienie kosztu. Jest to z reguły data wystawienia faktury czy rachunku. Od ...
Paragon fiskalny dokumentuje koszty w księdze podatkowej
Faktura jest zasadniczym dokumentem księgowym, na podstawie którego dokonywane są zapisy w podatkowej księdze przychodów i rozchodów, ale nie jedynym. Niekiedy wystarczający jest paragon wydrukowany przez urządzenie fiskalne i nie chodzi ...
Księga podatkowa co miesiąc mimo kwartalnego podatku dochodowego
Podatnicy rozliczający się na zasadach ogólnych - według skali lub podatkiem liniowym - zobowiązani są do prowadzenia ewidencji, jaką jest podatkowa księga przychodów i rozchodów. Na podstawie zapisów w księdze powinni dokonywać ...
Towar handlowy przed fakturą w księdze podatkowej
Generalna zasada określania momentu powstawania kosztów u podatników prowadzących podatkową księgę przychodów i rozchodów mówi, że te powstają w dacie wystawienia dokumentu je potwierdzającego, którym najczęściej jest faktura. Zasada ...