eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaKsięgowość / Finanse › Wystawienie noty odsetkowej. Czy trzeba księgować w PKPiR?


2013-08-21 08:06 autor: ewa19861

7 984 odsłon

Wystawienie noty odsetkowej. Czy trzeba księgować w PKPiR?

Witam,

Wystawiłam kontrahentowi notę odsetkową za opóźnienia w płatnościach. Kiedy i czy w ogóle mam ją zawrzeć w przychodach w książce przychodów i rozchodów?

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2013-08-21 08:27 autor odpowiedzi: Biuro Rachunkowe TAX-NET Jacek Adamczak

    Przychody z tytułu otrzymanych odsetek należy ująć w KPiR w miesiącu ich faktycznego otrzymania.

    Księgowa obsługa internetowa - cała Polska. Ceny już od 39,90/mc. www.taxnetto.pl

    Oceń odpowiedź 0 1

    skomentuj | odpowiedz

  • 2013-08-21 08:30 autor odpowiedzi: Biuro Rachunkowe TAX-NET Jacek Adamczak

    Jeszcze może uściślę, będzie to kolumna 8 księgi - pozostałe przychody.

    Księgowa obsługa internetowa - cała Polska. Ceny już od 39,90/mc. www.taxnetto.pl

    Oceń odpowiedź 0 1

    skomentuj | odpowiedz

  • 2013-08-21 08:41 autor odpowiedzi: ewa19861

    ok dziekuje bardzo

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

  • Jak księgować faktury za faktoring?

    Jak księgować faktury za faktoring?

    Na pierwszy rzut okaz rozliczenie usługi faktoringu może wydawać się banalnie proste. Fakturę od firmy faktoringowej wrzucamy w koszty i po sprawie. W rzeczywistości sprawa jest bardziej skomplikowana, a jej rozwiązanie zależy w ...

  • Zakup towarów handlowych na przełomie roku w księdze podatkowej

    Zakup towarów handlowych na przełomie roku w księdze podatkowej

    Przedsiębiorcy prowadzący podatkową księgę przychodów i rozchodów metodą uproszczoną z reguły księgują koszty w dacie wystawienia dokumentu potwierdzającego poniesienie kosztu. Jest to z reguły data wystawienia faktury czy rachunku. Od ...

  • Paragon fiskalny dokumentuje koszty w księdze podatkowej

    Paragon fiskalny dokumentuje koszty w księdze podatkowej

    Faktura jest zasadniczym dokumentem księgowym, na podstawie którego dokonywane są zapisy w podatkowej księdze przychodów i rozchodów, ale nie jedynym. Niekiedy wystarczający jest paragon wydrukowany przez urządzenie fiskalne i nie chodzi ...

  • Księga podatkowa co miesiąc mimo kwartalnego podatku dochodowego

    Księga podatkowa co miesiąc mimo kwartalnego podatku dochodowego

    Podatnicy rozliczający się na zasadach ogólnych - według skali lub podatkiem liniowym - zobowiązani są do prowadzenia ewidencji, jaką jest podatkowa księga przychodów i rozchodów. Na podstawie zapisów w księdze powinni dokonywać ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Księgowość / Finanse

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania