eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaZakładanie działalności › Adres działalności gospodarczej


2018-02-01 13:45 autor: tj.ka

1 806 odsłon

Adres działalności gospodarczej

Mąż zakłada jednoosobową działalność gospodarczą. Wynajmujemy mieszkanie w mieście, mąż ma zameldowanie 30 km od miasta. Na jakim adresie powinien zgłosić działalność?

Czy właściciel mieszkania powinien wiedzieć, że chcemy na jego adresie zarejestrować działalność? Czy Urząd Skarbowy wymaga takich dokumentów? Czy powinno to być odnotowane na umowie z właścicielem mieszkania? Czy właściciel ponosi jakieś koszty, jeśli na jego adresie zarejestrujemy działalność?
 
Z góry dziękuję o odpowiedź.

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2018-02-01 18:16 autor odpowiedzi: Grzegorz Faluszczak GFX-Consulting

    Lepiej zarejestrować działalność we własnym lokuum. Do tego nikt się nie przyczepi. Włąsciciel musi wiedzieć o prowadzeniu działalności we własnym mieszkaniu a do tego może dojśc US i zbędne formalności i wyjaśnienia.

    GFX-Consulting www.gfx-consulting.pl

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2018-02-01 19:30 autor odpowiedzi: tj.ka

    A czy właściciel mieszkania musiałby płacić wyższy podatek od nieruchomości, jeśli mąż zdecydowałby się jednak na prowadzenie działaności poza miejscem zameldowania?

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2018-02-05 13:55 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    Tak - wykorzystywanie lokalu mieszkalnego na potrzeby firmowe oznacza podatek od nieruchomości za ten lokal jak od dg a nie mieszkania.

    tj.ka skomentował/a odpowiedź 2018-03-25 21:29

    W internecie znalazłam takie informacje: ,,Nie zawsze następuje zmiana sposobu użytkowania lokalu Zmiana sposobu użytkowania lokalu ma miejsce w sytuacji, gdy mieszkanie w całości lub w wydzielonej części służy wyłącznie prowadzeniu działalności gospodarczej. Jeżeli natomiast przedsiębiorca prowadzi firmę w pomieszczeniu, które wykorzystywane jest również do celów mieszkalnych, wówczas nie ma podstaw do zmiany stawki opodatkowania podatkiem od nieruchomości. Dlatego samo zarejestrowanie firmy we własnym mieszkaniu nie jest podstawą do płacenia wyższego podatku - inaczej sytuacja wygląda w przypadku, gdy przedsiębiorca wydziela np. cały pokój i tworzy w nim biuro lub gabinet lekarski, a inaczej, gdy w części pomieszczenia wykorzystywanego również do celów mieszkalnych stawia biurko, komputer i regał z kilkoma segregatorami. Druga z opisanych sytuacji nie może stanowić podstawy do zwiększenia stawki podatku od nieruchomości." Jak Pan się do tego odniesie?

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • madzia87m

    Dodano 2013-05-14 12:58 przez madzia87m

    Czy można prowadzić dwie jednakowe działalności w tym samym miejscu?

    Dzień dobry, mam taki problem:
    Brat prowadzi warsztat samochodowy jako jednoosobową działalność gospodarczą. Ostatnio przybyło pracy i potrzebuje osobę do pomocy - mojego męża. Nie chce go zatrudniać ani zakładać spółki. Padła propozycja, aby mąż założył swoją działalność. Oczywiście każdy rozliczał...

  • Azazull

    Dodano 2014-01-16 19:49 przez Azazull

    Odliczanie kosztów przychodu, a wynajem - rebus

    Witam Państwa,
    wynajmuję mieszkanie jako osoba prywatna (1-pokój z kuchnią i łazienką o pow. 40m/kw). Zastanawiam się czy po zmianie umowy najmu na firmę oraz zarejestrowaniu działalności w odpowiednim urzędzie mógłbym zakwalifikować opłaty typu czynsz, media, internet (także umowa "biznes") jako ko...

  • Anfirr

    Dodano 2022-06-15 21:09 przez Anfirr

    Agencja pracy - czy jako firma jednoosobowa musi mieć lokal do działalności?

    Witam,   Pracuję w Agencji pracy tymczasowej jako rekruter. Od 1 sierpnia zakładam własną działalność jednoosobową. Pkd 78.1; 78.10; 78.10.z. - pośrednictwo pracy oraz wyszukiwanie miejsc pracy w Polsce i za granicą.
    Mam pytanie odnośnie lokalu. Na różnych stronach inna interpretacja. Zgodnie z obec...

  • T.tomek

    Dodano 2022-02-13 22:46 przez T.tomek

    Otwarcie działalności. Warsztat samochodowy.

    Witam, pragnę otworzyć z kolegą warsztat samochodowy. Oboje posiadamy wykształcenie kierunkowe. Posiadamy sporą bazę klientów. Cieszymy się dobrą opinią. W związku z tym chcielibyśmy ruszyć legalnie i otworzyć własną działalność. Aktualnie jesteśmy na etapie dowiadywania się "jak to ugryźć".
    Jedną z...

  • Kamil2014

    Dodano 2014-02-12 13:21 przez Kamil2014

    ZUS dla działalności jednoosobowej i podatek od nieruchomości

    Witam,
    jestem w trakcie składania wniosku o działalność gospodarczą. Moje pytanie, to jak wygląda sprawa ubezpieczeń? Potrzebuję podać we wniosku miesięczne koszty ubezpieczenia zdrowotnego, jak powinienem to wyliczyć? Jest to branża budowlano-wykończeniowa, decyduje się na 5,5% ryczałt. Firmę planu...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Zakładanie działalności

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania