eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyPracaWynagrodzenia i inne świadczenia › Premia uznaniowa?


2009-01-24 16:01 autor: konto usunięte

2 660 odsłon

Premia uznaniowa?

Jak powinien zachować się pracownik, który nie otrzymuje przez długi okres czasu premii uznaniowej.Z jego umowy o pracę wynika, że przyznaje się wynagrodzenie zasadnicze i premię uznaniową. W regulaminie pracy zapisano,że pracownik może otrzymać premię uznaniową nie mniej jak 10% wymnagrodzneia zasadniczego, innych wymagań dla przynania premii nie ma/zadań czy planów/.W okresach kwartalnych wzsyscy pracownicy otrzymują premię uznaniową 30-40% wynagrodzenia zasadniczego. Jeden pracownik tej premii nie otrzymuje. Czy premię uznaniową nie powinno się traktować jako premię regulaminową?

Jak powinien postąpić pracownik, który czuje się szykanowany.:(

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2009-01-27 20:49 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    Premia uznaniowa zależy co do zasady tylko i wyłącznie od szefa. Trudno będzie coś wskórać w powyższej sprawie. To szef decyduje komu i w jakiej wysokości ją przyznać, a komu nie. Trudno podważać jego decyzje w tym zakresie.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2009-02-19 08:46 autor odpowiedzi: mia70

    Niestety nic nie możesz zrobić, premia uznaniowa jest od uznania Szefa/Przełożonego jak ma ochotę to ją przyzna, a jak nie to niestety. Regulamin chytrze napisany, [B]może otrzymać premię uznaniową [/B]czyli może, ale nie musi:(

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2009-02-19 09:50 autor odpowiedzi: Marcin Siedlecki

    Zgadzam się z przedmówcami - może nie oznacza musi. A tak na marginesie: Pracodawcy bardziej się opłaca dać pracownikowi niższą podstawę wypłacać premię uznaniową. Pracodawca może sobie ustalić, że np jak pójdziesz na lekarskie, to w takim przypadku nie dostajesz premii uznaniowej (tak jest u mnie w zakładzie pracy).

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2009-04-13 11:22 autor odpowiedzi: kkami

    Smile wynagrodzenie i inne dodatki w okresie wypowiedzenia

    witam,mój zakład pracy zatrudnia 3 pracowników. Pracodawca jest "podwykonawcą"innej firmy i jest on na działalności gospodarczej.Dostałam rozwiązanie umowy za 2 tyg.wypowiedzeniem(umowa na czas określony).Domniemam,iż zostałam zwolniona w wyniku restrukturyzacji firmy-tej z którą mój pracodawca ma podpisaną umowę i jest jej podwykonawcą.Pracowałam na stanowisku z-cy kierownika a w chwili obecnej firma poszukuje osoby na stanowisko sprzedawcy.Na wypowiedzeniu nie mam podanej przyczyny rozwiązania umowy ale jestem na tyle inteligentną osobą,że się domyśliłam,iż jest to redukcja etatów.

    pytanie1:wiem,że należy mi się wynagrodzenie za czas wypowiedzenia,natomiast nie jestem do końca przekonana czy przysługuje mi premia(która zależy od ilości zrealizowanego planu sprzedaży).W okresie wypowiedzenia zostałam wysłana na urlop za 2009 rok a w pozostałe dni jestem zwolniona z obowiązku świadczenia pracy.

    pytanie 2:jeżeli premia należy mi się to czy tylko za czas urlopu,czy do dnia,w którym ustaje stosunek pracy.

    bardzo proszę o fachową odpowiedż.

    dzięki z góry

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Wynagrodzenia i inne świadczenia

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania