eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyPrawoPrawo zamówień publicznych › Oczywiste omyłki rachunkowe w informacji o wyborze oferty - jak je traktować?


2015-09-07 14:07 autor: Beata

2 295 odsłon

Oczywiste omyłki rachunkowe w informacji o wyborze oferty - jak je traktować?

Mam pytanie dotyczące omyłek rachunkowych. W postępowaniu o zamówienie publiczne przeprowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na dostawę materiałów budowlanych, jeden z dostawców złożył formularz cenowy, w którym Zamawiający dopatrzył się oczywistych omyłek rachunkowych (dotyczą 95% wyszczególnionych pozycji oferowanego asortymentu).

Zamawiający przystąpił do poprawiania omyłek, w wyniku czego oferowana przez dostawcę kwota uległa zmianie o 25 zł na korzyść Zamawiającego. Ten powiadomił Wykonawcę o poprawionych omyłkach rachunkowych przesyłając oferentowi kserokopię Jego formularza cenowego z naniesionymi poprawkami.

Po zakończeniu badania ofert, w związku z brakiem odzewu ze strony Dostawcy, Zamawiający zamieścił ogłoszenie o wyborze Jego oferty jako najkorzystniejszej z ceną skorygowaną o te 25 zł. W dniu 18 czerwca br. Zamawiający wystosował do Oferenta pismo z zaproszeniem do podpisania umowy. Tego samego dnia Wykonawca skontaktował się telefonicznie z Zamawiającym informując, iż w skorygowanym przez Niego formularzu cenowym dopatrzył się również omyłek, które opiewają na kwotę 0,54 zł.

Zamawiający zwrócił się z prośbą o przesłanie kserokopii formularza za pośrednictwem fax ze stwierdzonymi błędami Zamawiającego. Formularz został przesłany. Wykonawca przesłał również fax informujący o tym, że nie może stawić się osobiście w siedzibie Zamawiającego i prosi o przesłanie umowy za pośrednictwem poczty elektronicznej.

Zamawiający przyznaje, iż faktycznie pomylił się w kilku pozycjach i różnica w obliczeniach wyniosła rzeczywiście 0,54 zł. W związku z powyższym pytanie Zamawiającego brzmi: co w tej sytuacji powinien Zamawiający uczynić? Czy należy sprostować informację o wyborze najkorzystniejszej oferty przedstawiając właściwą kwotę?

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2015-09-07 14:37 autor odpowiedzi: Kancelaria Prawno-Gospodarcza PAXUS

    Wystarczy sprostowanie informacji. Wybór pozostaje ważny od chwili jego dokonania.

    Oceń odpowiedź 2 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • Syliwa 123

    Dodano 2017-09-26 13:03 przez Syliwa 123

    Zmiana cen po wygranym przetargu i podpisaniu umowy

    Witam,proszę o pomoc w analizie poniżej opisanej sytuacji:wykonawca przystąpił do przetargu na odczynniki z ceną x, wygrał przetarg, podpisał umowę
    w niedługim czasie, cena tych samych odczynników znacznie zmalała
    Pytanie: Czy wykonawca ma obowiązek powiadomiać zamawiającego o zmianie cen i musi rea...

  • Szamanka87

    Dodano 2015-11-23 22:40 przez Szamanka87

    Możliwość zastosowania urządzeń równoważnych

    Witam,od kilku lat, odkąd mam przyjemność składania ofert na dostawy i montaże urządzeń spotykam się ze zjawiskiem, że zamawiający wymagane parametry urządzeń, "żywcem spisuje z kart katalogowych" i dopuszcza urządzenia równoważne. W związku, że spisuje parametry z konkretnych kart katalogowych "upa...

  • Dominik_85

    Dodano 2018-11-30 09:39 przez Dominik_85

    Zwrot wadium gdy pozostaje jeszcze jeden wykonawca

    Proszę o pomoc w poniższej kwestii.W jednej z gmin jest postępowanie, w którym nasza firma brała udział. W dniu 07.11 na stronie zamawiającego pojawiła się informacja o wyborze oferty, nasze wadium zostało zwrócone, aczkolwiek w dniu 05.11 wyraziliśmy zgodę na przedłużenie terminu związania ofertą z...

  • FITNESSinONE

    Dodano 2018-03-21 14:35 przez FITNESSinONE

    Zmiana przez zamawiającego miejsca lokalizacji

    Witam, moja firma wystąpiła w zapytaniu ofertowym na życzenie zamawiającego. Przy okazji zwróciliśmy uwagę Zamawiającemu, że specyfikacja konstrukcji (w tym wypadku Street Workout) musi posiadać podłoże spełniające normy bezpieczeństwa upadkowego (czego zamawiający nie umieścił - zapytanie dotyczyło...

  • Nickname

    Dodano 2017-10-11 11:37 przez Nickname

    Zatrudnianie na umowę o pracę w zamówieniach publicznych

    Zamawiający w SIWZ wskazał, że Wykonawca musi zatrudniać na umowę o pracę min. 3 pracowników do robót brukarskich i min. 3 pracowników do robót sanitarnych. Jeżeli wykonawca zamierza powierzyć część robót budowlanych podwykonawcy (np. 40% z zakresu), to obowiązek zatrudnienia pracowników (łącznie mi...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Prawo zamówień publicznych

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania