2015-09-07 14:07 autor: Beata
2 295 odsłon
Mam pytanie dotyczące omyłek rachunkowych. W postępowaniu o zamówienie publiczne przeprowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na dostawę materiałów budowlanych, jeden z dostawców złożył formularz cenowy, w którym Zamawiający dopatrzył się oczywistych omyłek rachunkowych (dotyczą 95% wyszczególnionych pozycji oferowanego asortymentu).
Zamawiający przystąpił do poprawiania omyłek, w wyniku czego oferowana przez dostawcę kwota uległa zmianie o 25 zł na korzyść Zamawiającego. Ten powiadomił Wykonawcę o poprawionych omyłkach rachunkowych przesyłając oferentowi kserokopię Jego formularza cenowego z naniesionymi poprawkami.
Po zakończeniu badania ofert, w związku z brakiem odzewu ze strony Dostawcy, Zamawiający zamieścił ogłoszenie o wyborze Jego oferty jako najkorzystniejszej z ceną skorygowaną o te 25 zł. W dniu 18 czerwca br. Zamawiający wystosował do Oferenta pismo z zaproszeniem do podpisania umowy. Tego samego dnia Wykonawca skontaktował się telefonicznie z Zamawiającym informując, iż w skorygowanym przez Niego formularzu cenowym dopatrzył się również omyłek, które opiewają na kwotę 0,54 zł.
Zamawiający zwrócił się z prośbą o przesłanie kserokopii formularza za pośrednictwem fax ze stwierdzonymi błędami Zamawiającego. Formularz został przesłany. Wykonawca przesłał również fax informujący o tym, że nie może stawić się osobiście w siedzibie Zamawiającego i prosi o przesłanie umowy za pośrednictwem poczty elektronicznej.
Zamawiający przyznaje, iż faktycznie pomylił się w kilku pozycjach i różnica w obliczeniach wyniosła rzeczywiście 0,54 zł. W związku z powyższym pytanie Zamawiającego brzmi: co w tej sytuacji powinien Zamawiający uczynić? Czy należy sprostować informację o wyborze najkorzystniejszej oferty przedstawiając właściwą kwotę?
2015-09-07 14:37 autor odpowiedzi: Kancelaria Prawno-Gospodarcza PAXUS
Wystarczy sprostowanie informacji. Wybór pozostaje ważny od chwili jego dokonania.
Dodano 2017-09-26 13:03 przez Syliwa 123
Witam,proszę o pomoc w analizie poniżej opisanej sytuacji:wykonawca przystąpił do przetargu na odczynniki z ceną x, wygrał przetarg, podpisał umowę
w niedługim czasie, cena tych samych odczynników znacznie zmalała
Pytanie: Czy wykonawca ma obowiązek powiadomiać zamawiającego o zmianie cen i musi rea...
Dodano 2015-11-23 22:40 przez Szamanka87
Witam,od kilku lat, odkąd mam przyjemność składania ofert na dostawy i montaże urządzeń spotykam się ze zjawiskiem, że zamawiający wymagane parametry urządzeń, "żywcem spisuje z kart katalogowych" i dopuszcza urządzenia równoważne. W związku, że spisuje parametry z konkretnych kart katalogowych "upa...
Dodano 2018-11-30 09:39 przez Dominik_85
Proszę o pomoc w poniższej kwestii.W jednej z gmin jest postępowanie, w którym nasza firma brała udział. W dniu 07.11 na stronie zamawiającego pojawiła się informacja o wyborze oferty, nasze wadium zostało zwrócone, aczkolwiek w dniu 05.11 wyraziliśmy zgodę na przedłużenie terminu związania ofertą z...
Dodano 2018-03-21 14:35 przez FITNESSinONE
Witam, moja firma wystąpiła w zapytaniu ofertowym na życzenie zamawiającego. Przy okazji zwróciliśmy uwagę Zamawiającemu, że specyfikacja konstrukcji (w tym wypadku Street Workout) musi posiadać podłoże spełniające normy bezpieczeństwa upadkowego (czego zamawiający nie umieścił - zapytanie dotyczyło...
Dodano 2017-10-11 11:37 przez Nickname
Zamawiający w SIWZ wskazał, że Wykonawca musi zatrudniać na umowę o pracę min. 3 pracowników do robót brukarskich i min. 3 pracowników do robót sanitarnych. Jeżeli wykonawca zamierza powierzyć część robót budowlanych podwykonawcy (np. 40% z zakresu), to obowiązek zatrudnienia pracowników (łącznie mi...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Kto się boi nowego Prawa zamówień publicznych?
Nowa ustawa Prawo zamówień publicznych (PZP) zgodnie z planem powinna wejść w życie od 1 stycznia. Tymczasem wiele samorządów czy miast w ostatnich dniach apelowało o wydłużenie vacatio legis.
Tryby udzielania zamówień publicznych - zmiany
W uchwalonym przez Sejm projekcie ustawy prawo zamówień publicznych przekazanym do podpisu Prezydenta planuje się następujące zmiany dotyczące trybów udzielania zamówień publicznych: skrócenie terminów, zmiany w przesłankach stosowania ...
Odpowiedzialność solidarna inwestora wobec podwykonawcy
Wykonawcy zazwyczaj korzystają z usług podwykonawców, przekazując wybranym przedsiębiorcom przeprowadzenie określonych prac, ci zaś mogą zawierać umowy z dalszymi podwykonawcami. Powstała zhierarchizowana struktura zależności jest ...
Praca nakładcza
2018-01-31 12:51
2017-04-28 11:08