eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyPrawoPrawo cywilne › Art. 66 §1 KC a niezgodność z ofertą


2012-08-30 12:44 autor: Ghosttcz

15 498 odsłon

Art. 66 §1 KC a niezgodność z ofertą

zakupiłem samochód używany w salonie korzystając z oferty w której zawarte były następujące informacje

Dodatkowe wyposażenie:

ABS, el. szyby, el. lusterka, klimatyzacja, ASR, centralny zamek, autoalarm, poduszka powietrzna, radio / CD, wspomaganie kierownicy, immobiliser, komputer, welurowa tapicerka. Na samochód udzielamy 3 miesięcznej gwarancji z możliwością przedłużenia do 12 miesięcy. Niniejsze ogłoszenie jest wyłącznie informacją handlową i nie stanowi oferty w myśl art. 66, § 1. Kodeksu Cywilnego. Sprzedający nie odpowiada za ewentualne błędy lub nieaktualność ogłoszenia.

Okazało się ze samochód nie jest wyposażony w autoalarm. Czy w tym przypadku mogę żądać od sprzedającego zadośćuczynienia.

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2012-08-30 16:16 autor odpowiedzi: konto usunięte

    Witam, kiedy doszło do kupna auta? czy auto zostało nabyte przez konsumenta czy też w związku z prowadzeniem działalności gospodarczej? jeżeli jako konsument to należałoby sięgnąć również do przepisów o niezgodności towaru z umową.

    Z informacji przesłanej przez Pana wynika, iż gwarancja została udzielona na 3 miesiące, czy mieści się Pan w tym terminie?

    zadośćuczynienie nie przysłyguje, gdyż nie doznał Pan krzywdy. Jakie rozwiązanie jest satysfakcjonujące: zamontowanie autoalarmu? obniżenie ceny?

    Oceń odpowiedź 0 2

    skomentuj | odpowiedz

  • 2012-08-30 16:28 autor odpowiedzi: Ghosttcz

    auto zostało zakupione w czerwcu, miesci się jeszcze w terminie gwarancji, auto zostało nabyte przez konsumenta - prywatnie

    pisząc o zadośćuczynieniu miałem właśnie na myśli obniżenie ceny lub zamontowanie fabrycznego autoalarmu - w tej chwili sprzedawca powołuje się właśnie na  zapis "Niniejsze ogłoszenie jest wyłącznie informacją handlową i nie stanowi oferty w myśl art. 66, § 1. Kodeksu Cywilnego. Sprzedający nie odpowiada za ewentualne błędy lub nieaktualność ogłoszenia" i zbywa mnie na zasadzie "widziały gały co brały"

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2012-09-03 18:27 autor odpowiedzi: Ghosttcz

    jedno pytanie jeszcze mam dot nieszczęsnego art 66§1 sprzedawca upiera się ze nie ponosi odpowiedzialności za błąd w ogłoszeniu (dot alarmu) nie chce ani obniżyć ceny ani zamontować alarmu - czy jest jakiś przepis, możliwość aby wyegzekwować to od niego ?? jeśli tak to jaki i czy za naprawę która on nie chciał wykonać w ramach gwarancji mogę zadać zwrotu poniesionych nakładów ?? usterka zagrażała bezpieczeństwu - wyciek paliwa na silnik i wydech dziś koordynatorka z salonu odmówiła jakiegokolwiek zwrotu....

    Oceń odpowiedź 3 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • asts1

    Dodano 2013-10-08 10:20 przez asts1

    Wady ukryte

    Witam,
    kupiłem używane urządzenie kosmetyczne od firmy z fakturą VAT. Już podczas montażu urządzenia w gabinecie okazało się, że obudowa jest w kolorze innym niż uzgodniony, a do tego kilka elementów jest uszkodzonych. W związku z tym umowiliśmy się że te elementy niezgodne z umową i uszkodone zosta...

  • konto usunięte

    Dodano 2016-05-29 18:02 przez konto usunięte

    Reklamacja okularów

    Witam,10.06.2015 roku kupiłam okulary u optyka. Po czterech miesiącach reklamowałam oprawę bo schodził lakier, sprzedawca wymienił oprawę. Teraz złożyłam reklamacje na podstawie art. 560 par. 1KC i zażądałam zwrotu gotówki za okulary, powołując się na ponowne ścierania lakieru i złamania zausznika, ...

  • konto usunięte

    Dodano 2013-01-23 12:06 przez konto usunięte

    Wymiana produktu czy zwrot pieniędzy?

    Czego mogę oczekiwać od sprzedawcy/producenta, jeśli zakupiony produkt okazał się wadliwy? Czy sprzedawca musi zwrócić pieniądze czy wymienić produkt na nowy?

  • zodiak

    Dodano 2013-06-05 20:01 przez zodiak

    Reklamacja zabawki. Co mogę zrobić, gdy sklep nie chce jej przyjąć?

    Witam,
    Spotkała mnie przykra sytuacja związana z zakupem zabawki i próbą jej reklamacji. Kupiłam tzw. "kota w worku", czyli nie kazałam wyciągnąć zabawki z opakowania sugerując się opisem i zapewnieniem, że działa. Wygląd opakowania - lekko zużyty - skłonił mnie do zapytania o rabat, bezskutecznie. ...

  • Mrówka

    Dodano 2013-03-03 18:22 przez Mrówka

    Odmowa reklamacji.

    Utraciłam uprawnienia reklamacyjne zgodnie z Ustawą z dnia 27 lipca 2002. Brzmi - niezgodność towaru z umową należy zgłosić w ciągu 2 miesięcy od stwierdzenia. Buty mają 3 miesiące. Nikt o tym mnie nie poinformował przy zakupie butów. Czuję się oszukana. Czy mam jakieś szanse dochodzić swoich praw o...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

  • Nowa ustawa konsumencka a zmiany w sprzedaży B2B

    Nowa ustawa konsumencka a zmiany w sprzedaży B2B

    30 maja 2014 roku Sejm RP uchwalił Ustawę o prawach konsumentów (Dz.U. 2014 poz. 827), która wejdzie w życie 25 grudnia 2014 roku. Nie odnosi się ona jednak wyłącznie do transakcji z udziałem konsumenta, co mógłby sugerować tytuł aktu ...

  • Umowa sprzedaży: rękojmia, gwarancja, niezgodność towaru z umową

    Umowa sprzedaży: rękojmia, gwarancja, niezgodność towaru z umową

    Każdego dnia przeciętny Jan Kowalski staje się stroną umowy sprzedaży. Raz dzieje się to przez zakup gazety codziennej, innym razem markowego zegarka, a jeszcze innym wymarzonego domu na przedmieściach. Wszystko jest w porządku, gdy nabyte ...

  • Wadliwy towar a prawa kupującego

    Wadliwy towar a prawa kupującego

    Jeśli kupiony towar jest wadliwy, można skorzystać z uprawnień wynikających z rękojmi, niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową lub z gwarancji, jeśli została ona udzielona. Należy jednak pamiętać, że niezbadanie rzeczy po jej kupnie ...

  • Nietrafiony prezent świąteczny a prawo do reklamacji i zwrotu

    Nietrafiony prezent świąteczny a prawo do reklamacji i zwrotu

    Grudzień to czas wzmożonego ruchu w galeriach handlowych i większej aktywności klientów na stronach sklepów internetowych. Święta Bożego Narodzenia są doskonałą okazją do obdarowywania najbliższych upominkami. Jednak co zrobić z ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Prawo cywilne

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania