2015-10-15 15:48 autor: mewask
1 860 odsłon
Witam,
1. Z jaką datą księgować w PKPiR (metoda uproszczona) podatek od nieruchomości - datą zapłaty czy z decyzji? Czy prawidłowe byłoby księgowanie z datą zapłaty?
2. Z jaką datą księgować w PKPiR opłatę za odpady komunalne - zapłaty czy decyzji? Jeśli płacę za rok w dwóch ratach, to czy prawidłowe jest księgowanie z datą zapłaty?
Dodano 2016-02-29 15:15 przez mewask
Z jaką datą ująć w PKPiR metodą uproszczoną podatek od nieruchomości - decyzji (26.01.2016), czy datą zapłaty?Podatek zapłacę w marcu.
Dodano 2016-02-10 12:45 przez mewask
Witam,w styczniu otrzymałam decyzję dot. opłat za odpady komunalne za rok 2016 (11.01.2016). Zostały zapłacone w lutym 2016. Działalność gospodarcza na PKPIR - metoda uproszczona.Z jaką datą wpisać prawidłowo do KPiR w/w opłatę - z datą decyzji, czy datą zapłaty? Pytam ponieważ różne odpowiedzi dost...
Dodano 2015-10-12 13:03 przez mewask
Witam,mam pytanie odnośnie księgowania w KPiR (metoda uproszczona) rat leasingu operacyjnego. Faktura wystawiona 22.09.2015 r. ,data dokonania dostawy 15.10.2015 r. w tytule "opłata za październik ", "termin płatności" 15.10.2015 r., fakturę otrzymano 01.10.2015 r. Kiedy można odliczyć VAT - we wrze...
Dodano 2016-01-13 12:17 przez mewask
Fakturę (czynsz za lokal) wystawioną 01.12.2015 otrzymałam 30.12.2015 (termin płatności 10.12.2015). Nie zapłaciłam jej w grudniu. PKPiR - metoda uproszczona, VAT kwartalny.1. Z jaką datą zaksięgoawć do PKPiR - 01.12.2015 czy 01.01.2016?2. Co w tym wypadku z VAT-em, czy mogę go odliczyć w grudniu, ...
Dodano 2013-02-14 11:51 przez MM
Jak w 2013 r. księgować w PKPiR podatek od nieruchomości płatny w 4 ratach?
Pytam w związku ze zmianami w podatku dochodowym dotyczącymi ujmowania w kosztach danego miesiąca płatności terminowo opłaconych, a wyłączania z nich tych, które są niezapłacone w ciągu 30 dni od terminu płatności?
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Ujęcie duplikatu faktury kosztowej w kosztach podatkowych firmy
Koszty podatkowe ujmuje się na podstawie dowodów potwierdzających ich poniesienie. Tymi są m.in. faktury wystawione przez dostawców i towarów i usług. Co w sytuacji, gdy przedsiębiorca dysponuje jedynie duplikatem takiego dokumentu? Kiedy go ...
Zakup towarów handlowych na przełomie roku w księdze podatkowej
Przedsiębiorcy prowadzący podatkową księgę przychodów i rozchodów metodą uproszczoną z reguły księgują koszty w dacie wystawienia dokumentu potwierdzającego poniesienie kosztu. Jest to z reguły data wystawienia faktury czy rachunku. Od ...
Jak rozliczyć w PIT i VAT odnalezione faktury kosztowe
Porządkując samochód czy biuro, niejednokrotnie zdarza się przedsiębiorcom odnaleźć faktury kosztowe sprzed kilku miesięcy. Powstaje wówczas pytanie - czy można je jeszcze zaksięgować? Szkoda tracić szansę na obniżenie podatku ...
Duplikat faktury kosztowej w księdze przychodów i rozchodów
Zdarzenia gospodarcze w ewidencjach księgowych ujmujemy na podstawie dowodów księgowych. Tymi w przeważającej większości są faktury. Niekiedy dokument taki jednakże zaginie i wówczas przedsiębiorca występuje do sprzedawcy o wystawienie ...
2023-03-03 08:26
2023-03-02 12:57