eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaMarketing / Reklama / PR › Czy warto zatrudnić specjalistę z branży e-marketing?


2008-03-30 22:55 autor: konto usunięte

2 508 odsłon

Czy warto zatrudnić specjalistę z branży e-marketing?

Witam,

Zastanawiam się ostanio mocno nad zatrudnieniem profesjonalnej firmy zajmującej się reklamą w internecie. Czy może ktoś miał do czynienia z taką formą promocji?

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2008-04-04 13:58 autor odpowiedzi: konto usunięte

    wszystko zależy od tego co sie chce promować, do jakiej grupy docelowej chcemy trafić i co osiągnąć poprzez promocje w internecie często jest tak że sama promocja w internecie nie wystarcza...

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2008-05-14 12:59 autor odpowiedzi: Dariusz_Marszalkowski

    To zależy od wielkości firmy. Jeśli jest, to firma zatrudniająca niewiele pracowników, to warto pomyśleć o specjaliście ds. marketingu ze sporą znajomością e-marketingu. Jeśli jest to większa firma, którą stać na dwóch pracowników w dziale marketingu, to jeden powinien być specem od e-marketingu. Zakładając, że obie sytuacje dotyczą firmy, dla których internet jest co najmniej ważny.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2008-05-30 15:31 autor odpowiedzi: konto usunięte

    Na to pytanie można odpowiedzieć wówczas, kiedy ma się więcej danych dotyczących tego, co chciałbyś reklamować w sieci; wtedy można zastanowić się jaką formę promocji wybrać; myślę, że, bez względu na branżę, na początek warto skoncentrować się na płatnych formach reklamy w wyszukiwarkach; oczywiście, jak to wspomniał jeden z moich przedmówców, nie zawsze reklama tylko w necie jest skuteczna, ale przy szybko rosnącym rynku internetowym zwyczajnie warto reklamować się w sieci

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2008-07-27 15:00 autor odpowiedzi: konto usunięte

    to zalerzy co chcielibyście reklamować i czy byście coś przez to osiągneli

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2008-11-14 12:36 autor odpowiedzi: konto usunięte

    Krzysiek 33 – z twojego postu wynika, że masz wątpliwości czy i jakie korzyści może przynieść reklama w internecie oraz możesz się zastanawiać czy zatrudnić kogoś do firmy czy raczej zlecić wykonanie usługi firmie zewnętrznej.

    W zależności od produktu/usługi/targetu oraz budżetu zastosujesz inną formę reklamy dlatego najpierw warto rozważyć co w Twoim przypadku będzie odpowiednie – jeśli produkujesz jogurty to pozycjonowanie nie będzie najlepszym rozwiązaniem a np. banery w odpowiednich serwisach.

    Jeśli stwierdzisz, że można wykorzystać pozycjonowanie, linki sponsorowane, banery czy metody piar-owe to do wyboru masz albo zatrudnienie sp. ds e-marketingu (najlepiej ze znajomością Photoshopa, Flasha, Adwords itp.) na stałe - jeśli chcesz mieć stałą reklamę lub na umowę zlecenie np. na 3 miesiące – przy krótszej kampanii.

    Jeśli chcesz mieć stałą reklamę w internecie na czas nieokreślony to zatrudnienie kogoś raczej najbardziej będzie się kalkulowało, ale znalezienie kogoś odpowiedniego może być wyzwaniem.

    Natomiast krótsze kampanie:

    zależy od umiejętności potencjalnego pracownika i wynagrodzenia, które jesteś gotów płacić

    firmy której, chciał byś zlecić usługę – z mojego doświadczenia wynika, że firma będzie w stanie wykonać reklamę bardziej kompleksowo i profesjonalnie ponieważ dzięki kilku pracownikom łączy wiedzę, umiejętności i doświadczenie z kilku dziedzin a i znajomości w odpowiednich miejscach są szersze:).

    W zależności od założonych celów, potwierdzeniem dobrej reklamy będą raporty wskazujące zwrot z inwestycji lub wzrost świadomości marki wśród użytkowników sieci.

    www.justbemore.pl

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2009-05-29 08:50 autor odpowiedzi: konto usunięte

    Witam,

    opinie są ważne, ale zazwyczaj bardzo podzielone. Najprostszym rozwiązaniem jest po prostu spotkanie podczas, którego omawiane są wszelkie nurtujące obie strony pytania, a dopiero w późniejszym czasie następuje decyzja o tym czy warto współprace podejmować czy nie.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2009-05-29 09:21 autor odpowiedzi: Marcin Siedlecki

    Wszystko zależy od potrzeb firmy. Niekiedy wystarczy samo pozycjonowanie w google + linki sponsorowane. Nie jest to jakiś ogromny koszt a naprawdę przynosi efekty, a co za tym idzie - większe zyski dla firmy. Jednak jeżeli planujesz jakąś większą akcję marketingową, to jak najbardziej proponuję zatrudnienie specjalisty

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2010-05-04 16:47 autor odpowiedzi: zuziq

    pytanie, niby proste, jest w gruncie rzeczy dosyć skomplikowane. Raz, że podejście do e-marketingu i ewentualnego zatrudnienia specjalisty zależy od tego, jakiego rodzaju produkty, usługi czy strony chce się promować. Dwa - wybór uzależniony jest od spodziewanych efektów, trzy - od tego, na ile jesteś w stanie sam sobie z e-marketingiem poradzić. Niektóre techniki są tak proste, że można je samodzielnie opanować, inne wymagają dosyć dużej wiedzy, umiejętności, a często nawet swoistej zawodowej (marketingowej) intuicji. Na pewno rozmowa ze specjalistą, którego ewentualnie mógłbyś zatrudnić pomoże ci w podjęciu decyzji, która z jednego prostego powodu będzie decyzją brzemienną w skutki. Jaki to powód? W marketingu już w tej chwili nie można pozwolić sobie na bylejakość. Każdy błąd = koszta materialne lub niematerialne, ale nawet te niematerialne są wymierne.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2011-05-24 23:02 autor odpowiedzi: konto usunięte

    Witajcie, ja osobiście uważam, że lepiej zlecić to firmie zewnętrznej znającej się na tym lepiej - ja ta robię jest to ekonomiczniejsze. Od lat współpracuje z agencja blue vision z warszawy która obsługuje naszą firmę całościowe jeśli chodzi o reklamę w internecie od stworzenie strony do kampanii banerowych.

    Jak podsumujemy koszt pracownika mniej wiecej 2500zł + np. koszt adwords ok 1500zł + inne formy reklamy pozycjonowanie+buzz marketing + social media, to wychodzi ok 6500zł a u nich za 3500 miesiecznie mam wszystko i szerze mówiąc święty spokój. Oni dbają o mój wizerunek i dobrą promocję ja palcę na czas ja mam klientów i każdy jest zadowolony :) polecam takie rozwiązanie - skuteczniej i taniej a przede wszystkim bez problemowo :)

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2012-06-12 12:19 autor odpowiedzi: elsauria

    jesli robi się to z głową a przy tym zasiega informacji to koszt spada do 1 tys Jesli nie ma sie czasu na szukanie a wszystko zleca to wiadomo... Ja zajmuję się pozycjonowaniem od kilku lat i dziwią mnie i sumy podawane w tysiacach i podejscie. Samo pozycjonowanie jest i proste by nie powiedziec prostackie i mało wymagajace. Jedyne czego potrzebujemy to klucza jak on to zrobił... ;)

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Marketing / Reklama / PR

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy