eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaKsięgowość / Finanse › Koszt energii elektrycznej w wynajmowanym lokalu


2013-06-24 15:48 autor: konto usunięte

7 434 odsłon

Koszt energii elektrycznej w wynajmowanym lokalu

Mam podpisaną umowę najmu pomieszczenia na biuro. Z tytułu energii elektrycznej nie mam oddzielnego licznika, ale właściciel dostaje zbiorczą fakturę VAT za energię, a ja uczestniczę w jej części. Czy będę mogła to zaliczyć do kosztów?

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2013-06-24 15:51 autor odpowiedzi: wfirma.pl - księgowość online

    Jak najbardziej, ma to związek z prowadzoną działalnością - jest to biuro i koszt zostaje poniesiony. Potrzebne tylko potwierdzenie zapłaty. Jak przelewem nie ma problemu ponieważ jest wydruk potwierdzenia transakcji.

    Ekspert w dziedzinie prawa gospodarczego i księgowości w serwisie wfirma.pl

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2013-06-24 15:53 autor odpowiedzi: konto usunięte

    A no właśnie daję do ręki wynajmującemu i co wtedy?

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2013-06-24 15:55 autor odpowiedzi: wfirma.pl - księgowość online

    Powinien podpisać potwierdzenie przyjęcia gotówki.

    Ekspert w dziedzinie prawa gospodarczego i księgowości w serwisie wfirma.pl

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2013-06-24 15:57 autor odpowiedzi: konto usunięte

    I takie potwierdzenie jak księguje w książce??

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2013-06-24 15:59 autor odpowiedzi: wfirma.pl - księgowość online

    Sporządza się DW pod które podpina się dowód zapłaty. I na tej podstawie wpis do Pozostałych wydatków w księdze.

    Ekspert w dziedzinie prawa gospodarczego i księgowości w serwisie wfirma.pl

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2013-06-24 15:59 autor odpowiedzi: konto usunięte

    ok dziękuje już sobie poradzę

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2013-06-25 11:55 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    Warto też, aby w umowie najmu znalazła się stosowna adnotacja, że koszty energii pokrywa najemca, przy czym należną kwotę przekazuje wynajmującemu, który następnie wpłaca ją usługodawcy. Dobrze też mieć ksero tej faktury, z którego będzie wynikać jaka część na Panią przypada (tak dla celów dowodowych.

    Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • beatapop333

    Dodano 2022-01-24 21:42 przez beatapop333

    Czy mogę zaksięgować fakturę za czynsz na nazwisko nie na firmę.

    Witam. Mam problem: Prowadzę od lat jednoosobową działalność gospodarczą. Obecnie jestem zwolniona z VAT. Od lat wynajmuję lokal w kamienicy na piętrze od właściciela - osoby nie zarejestrowanej w CEIDG, ale będącej w rejestrze VAT. Do tej pory wystawiał mi co miesiąc fakturę z naliczonym VAT.
    Obec...

  • Maaarcia

    Dodano 2017-12-09 10:11 przez Maaarcia

    Leasing samochodu, opłata wstępna w formie gotówki, skutki podatkowe

    Witam,
    Faktura za opłatę wstępną leasingu samochodu została zapłacona poprzez polecenie zapłaty w banku w formie gotówki. Otrzymano dowód wpłaty z banku. Kwota wpłaty opiewa na ponad 30 000 zł netto.
    Czy w związku z tym, że istnieje dowód wpłaty, a na fakturze nie widnieje że została opłacona gotówk...

  • Pablo

    Dodano 2013-02-18 09:46 przez Pablo

    VAT od FV za prąd w gospodarstwie rolnym

    Prowadzę gospodarstwo rolne, jestem czynnym podatnikiem VAT. Na gospodarstwo rolne oraz gospodarstwo domowe mam założony 1 licznik prądu.
    Czy mam prawo odliczyć część VAT-u od faktur VAT za zużycie prądu w zakresie prowadzonego gospodarstwa rolnego? Jeżeli tak, to w jaki sposób określić udział proce...

  • Leszek 1

    Dodano 2013-08-16 17:10 przez Leszek 1

    Wynajmuję lokal firmie. Czy muszę mieć kasę fiskalną?

    W roku 2012 osiągnąłem przychody 26400 zł z tytułu najmu lokalu dla przedsiębiorstwa, rozliczam się na zasadzie ryczałtu (8,5%). Ponadto, jestem inwalidą (I grupa). Obowiązek posiadania kasy dotyczy podatników dokonujących sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej....

  • adamadam85

    Dodano 2013-07-19 11:48 przez adamadam85

    Umowa najmu a ogłoszenie upadłości najemcy

    Jak można zabezpieczyć się w umowie najmu lokalu w przypadku np. ogłoszenia upadłości lub likwidacji najemcy?
    Jako właściciel ponoszę koszty związane z adaptacją lokalu pod najemcę, umowa jest wieloletnia i najemca zobowiązuję się ponieść określone koszty w momencie zerwania umowy z jego winy, jedna...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

  • Rozliczenie VAT od najmu, gdy najemca remontuje lokal

    Rozliczenie VAT od najmu, gdy najemca remontuje lokal

    Strony umowy najmu lokalu czy budynku wymagającego remontu mogą w umowie postanowić, że remont ten przeprowadzi nie kto inny, jak najemca, zaś rozliczenie poniesionych nakładów nastąpi poprzez odpowiednie umniejszenie czynszu. Jak w takim ...

  • Galerie handlowe: naliczane opłaty eksploatacyjne a przychody podatkowe

    Galerie handlowe: naliczane opłaty eksploatacyjne a przychody podatkowe

    Umowy najmu lokali w galeriach handlowych oraz budynkach biurowych przewidują zazwyczaj, że najemca, poza podstawową kwotą czynszu, jest zobowiązany również do zapłaty tzw. opłaty eksploatacyjnej. Opłata eksploatacyjna zawiera przeważnie ...

  • Zakończenie najmu: wydanie lokalu w stanie pogorszonym

    Zakończenie najmu: wydanie lokalu w stanie pogorszonym

    Prowadzenie działalności gospodarczej związane jest często z koniecznością wynajęcia lokalu. W wyniku zakończenia umowy najmu lokalu, mogą pojawić się wątpliwości w jakim stanie najemca zobowiązany jest zwrócić przedmiot najmu ...

  • Umowa najmu - polisa OC obowiązkiem najemcy?

    Umowa najmu - polisa OC obowiązkiem najemcy?

    W umowach najmu coraz częściej pojawia się wymóg wykupienia OC przez lokatora. Eksperci porównywarki ubezpieczeniowej Ubea.pl oraz multiagencji ubezpieczeniowej Unilink wyjaśniają, dlaczego taka polisa jest dobrym rozwiązaniem.

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Księgowość / Finanse

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania