eGospodarka.pl

eGospodarka.plPoradyFirmaKsięgowość / Finanse › Środki czystości jako koszty firmy?


2013-03-13 21:10 autor: konto usunięte

13 085 odsłon

Środki czystości jako koszty firmy?

Czy chemia (mydło, papier toaletowy, płyny do mycia) mogę wrzucić w koszty? Wynajmuję od marca lokal i chcę utrzymać w nim czystość, ale nie wiem jak to księgowo wygląda. Do lokalu przychodzą klienci, muszą czasem poczekać na naprawę sprzętu, więc korzystają z toalety, piją kawę a wiadomo, że czysto też być powinno - więc taki wydatek można wpisać w koszty?

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2013-03-13 21:13 autor odpowiedzi: wfirma.pl - księgowość online

    Tak, w takim przypadku środki czystości i art. higieniczne będą kosztem. W lokalu bowiem przyjmowani są klienci, którym jak wynika z opisu, zostaje również udostępniona toaleta.

    Ekspert w dziedzinie prawa gospodarczego i księgowości w serwisie wfirma.pl

    Oceń odpowiedź 0 2

    skomentuj | odpowiedz

  • 2013-03-14 09:19 autor odpowiedzi: Biuro Rachunkowe TAX-NET Jacek Adamczak

    W pytaniu podano również informacje, że klienci piją kawę w oczekiwaniu na wykonanie usługi. W świetle ostatnich interpretacji organów podatkowych, wydatki na drobny poczęstunek dla klientów oczekujących na wykonanie usługi mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów i nie stanowią kosztów reprezentacji.

    Księgowa obsługa internetowa - cała Polska. Ceny już od 39,90/mc. www.taxnetto.pl

    Oceń odpowiedź 0 6

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • konto usunięte

    Dodano 2013-02-14 09:12 przez konto usunięte

    Ekspres do kawy - czy zakup mogę wrzucić w koszty firmy?

    Założyłem jednoosobową działalność gospodarczą. Kupiłem ekspres do kawy. Czy mogę go wrzucić koszty? Przedsiębiorca musi w końcu coś pić w pracy. Ale co na to urząd skarbowy?

  • VIOLA

    Dodano 2013-01-13 19:03 przez VIOLA

    Koszt polisy ubezpieczenia na życie a koszty działalności gospodarczej

    Witam, czy mogę wrzucić w koszty polisę ubezp. na życie?
    Dodam, że prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą. Polisa jest wystawiona na moje nazwisko, niestety nie na moją firmę. Nie jest to problemem?
    Z góry dziękuję za udzielenie podpowiedzi

  • konto usunięte

    Dodano 2013-04-09 12:43 przez konto usunięte

    Odsetki do ZUS a koszty firmy

    Czy w KPiR mogę ująć zapłacone odsetki do ZUS za zwłokę?

  • wojtek333

    Dodano 2021-04-17 16:25 przez wojtek333

    Koszty uzyskania przychodu

    Dzień dobry, czy mogę zaliczyć do KUP koszty zakupu zasilacza do laptopa, naprawy aparatu fotograficznego czy tuszu do drukarki, jeśli laptop, aparat i drukarka nie są wpisane do ewidencji środków stałych? 
    Wszystkie trzy sprzęty były kupione do użytku prywatnego przed założeniem działalności. Zakup...

  • Buchhalterin

    Dodano 2020-12-16 08:45 przez Buchhalterin

    Czy koszt ubezpieczenia przesyłki pocztowej jest kosztem?

    Witam, spółka dostaje zbiorcze faktury z Poczty Polskiej na koniec miesiąca (kwota z faktur nie zawsze  odpowiada w 100 % płatnościom z całego miesiąca, które są dokonywane kartą). Na potwierdzeniach dla klienta uzyskiwanych z poczty okazuje się, że oprócz kwoty faktury doliczone jest jako inna oper...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Księgowość / Finanse

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania