Od 1 marca chcę uruchomić własną działalność. Czy wydatek na opłatę za zgłoszenie do VAT będzie kosztem firmowym, jeśli został poniesiony przed rozpoczęciem działalności?
Z góry dziękuję za informację.
2013-02-19 11:17 autor odpowiedzi: wfirma.pl - księgowość online
Tak, opłatę za zgłoszenie do VAT można zaliczyć do kosztów firmowych. Należy ją ująć w kosztach z dniem rozpoczęcia działalności.
Ekspert w dziedzinie prawa gospodarczego i księgowości w serwisie wfirma.pl
Dodano 2013-02-15 08:17 przez konto usunięte
Prowadzę działalność w mieszkaniu (świadczę usługi przez internet).
Na biuro przeznaczyłem jeden pokój, a jego metraż był zgłoszony do urzędu. Czy mogę do kosztów wrzucić część czynszu?
Dodano 2021-05-31 12:24 przez ceznov
Witam serdecznie,
Planuję zarejestrować działalność pod adresem zamieszkania rodziców. Działalność będę prowadził w jednym z pokoi, który wciąż zachowa cele mieszkalne. Chcę jednak z rodzicami podpisać umowę najmu, aby płacić im drobne kwoty miesięczne. Czy mimo iż pokój zachowa funkcje mieszkalne m...
Dodano 2014-02-18 00:55 przez konto usunięte
Zamierzam otworzyć własną dzialność gospodarczą polegającą na sprzedaży w internecie. Zamierzam rozliczać się na zasadach ogólnych prowadząc KPiR. Chciałabym zakupić część towaru handlowego przed rozpoczęciem działalności.
Czy wystarczy mi paragon czy zakup muszę mieć potwierdzony fakturą (pomimo, ż...
Dodano 2013-02-14 09:12 przez konto usunięte
Założyłem jednoosobową działalność gospodarczą. Kupiłem ekspres do kawy. Czy mogę go wrzucić koszty? Przedsiębiorca musi w końcu coś pić w pracy. Ale co na to urząd skarbowy?
Dodano 2013-02-19 17:09 przez waldi11
Fakturę za firmowy telefon otrzymuję pod koniec miesiąca, a termin płatności mija w miesiącu następnym, w którym też dokonuję płatności.
Proszę mi napisać czy ową fakturę księguję i wliczam w koszty uzyskania przychodu za miesiąc jej wystawienia, czy dopiero z datą dokonania płatności.
Dziękuję i po...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Rozliczanie kosztów mieszkania w działalności gospodarczej - ważne zmiany
Dobra wiadomość dla przedsiębiorców. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej zgadza się na rozliczanie mieszkania w działalności gospodarczej bez wydzielania osobnego pomieszczenia na te cele. Dopuszcza też możliwość przeznaczenia do ...
Jak na koniec roku obniżyć podatek dochodowy?
W grudniu wielu przedsiębiorców zastanawia się jak jeszcze mogliby obniżyć należne za ten rok podatki. Jednym z rozwiązań są zakupy sprzętów na cele działalności gospodarczej. Eksperci z firmy inFakt podpowiadają, w jaki sposób ...
Motocykl na firmę. Co można odliczyć i ile realnie kosztuje miesięcznie?
Motocykl - podobnie, jak samochód - można rozliczać w kosztach firmy, jeśli stanowi on narzędzie pracy przedsiębiorcy. Pozwala to znacząco zmniejszyć odczuwalny w portfelu ciężar wydatków ujętych na fakturach za leasing, serwisowanie czy ...
Czy kask i odzież motocyklowa może być kosztem uzyskania przychodu?
Motocykl jest zwykłym środkiem transportu. Może być w tym celu wykorzystywany także w firmie, a przez to zaliczony do środków trwałych i amortyzowany. Odpisy amortyzacyjne trafiają tutaj do kosztów na takich samych zasadach jak odpisy od ...
18 dni temu, 08:07
2024-02-23 12:44