eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaKsięgowość / Finanse › likwidacja firmy


2012-05-21 21:25 autor: wojtas

2 662 odsłon

likwidacja firmy

zawiesiłem działalnosc 1 Marca 2012, byłem vatowcem i wszystkie oplaty typu Zus, US mam opłacone. Chciałbym zakończyć działalność.  Wiem że należy wypełnić wniosek w UG i coś w US wypełnić tylko co? Z działalności mam telefon na abonament który kosztował mnie ok.50 zł ale abonament dalej płacę, drukarkę za ok. 200 zł i laptop za 150zł który mam w ramach internetu na firmę który wynosi 160 zł ale dzięki temu laptop miałem w atrakcyjnej cenie. Wszystkie umowy i sprzęt kupowałem  w Październiku 2011 i teraz nie wiem jak pozostały towar  rozliczyć wg. prawa.  I jeszcze jedno: mam debet na koncie który zrobiłem podczas prowadzenia działalności w kwocie ok. 1400 zł. Nie wiem czy to by pomogło by zmniejszyć koszty związane z rozliczaniem środków firmy

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2012-05-22 11:55 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    W zakresie podatku VAT - trzeba przede wszystkim złożyć VAT-Z. Ponadto konieczne jest sporządzenie remanentu  towarów własnej produkcji i innych nie sprzedanych (uwaga pod tym pojęciem rozumie się także inne składniki majątku, jak wyposażenie czy środki trwałe), o ile przy ich nabyciu mogliśmy odliczyć VAT, ich wycenienia oraz opodatkowania. Czyli przykładowo kupił Pan komputer, odliczył z tego tytułu VAT, to obecnie należy ten komputer wycenić wg wartości rynkowej (netto, bez podatku) i od tej kwoty naliczyć podatek. art. 14 ustawy o VAT.

    Podatek dochodowy: tutaj też co do zasady trzeba sporządzić spis z natury, ale z tego co Pan pisze, na potrzeby tego podatku będzie on zerowy. Chyba że znajdzie się coś w zakresie towarów handlowych, materiałów (surowców) podstawowych i pomocniczych, półwyrobów, produkcji w toku, wyrobów gotowych, braków i odpadów. Co do zasady o przeprowadzeniu tego spisu należy zawiadomić naczelnika urzędu skarbowego. paragraf 27 rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów.

    Trzeba także sporządzić wykaz składników majątku na dzień likwidacji działalności gospodarczej. art. 24 ust. 3a ustawy PIT

    Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Księgowość / Finanse

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania