eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaKsięgowość / Finanse › Opłata licencyjna jako koszt działalności


2017-02-13 12:47 autor: marzena469

1 962 odsłon

Opłata licencyjna jako koszt działalności

Jako osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą mam zawartą umowę franczyzową.
Jedną z opłat w ramach umowy jest opłata za licencję, opłata licencyjna jednorazowa w wysokości 36 900 zł brutto.

Nadmieniam, że jestem zwolnionym z podatku VAT. Przychody w 2016 roku poniżej 150 tys. zł.

Moje pytanie:
1. Czy mogę otrzymaną fakturę zaksięgować w koszty prowadzonej działalności?
2. Czy przyjąć jako wartości materialne i prawne i dokonać jednorazowego odpisu amortyzacyjnego?

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2017-02-14 15:22 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    Licencje co do zasady zaliczają się do wartości niematerialnych i prawnych, które trzeba amortyzować w czasie (gdy ich wartość początkowa przekracza 3 500 zł). Nie przysługuje na nie przy tym amortyzacja jednorazowa.

    Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • Ghaspar

    Dodano 2015-05-14 19:04 przez Ghaspar

    Czy osoba fizyczna może wystawić rachunek za energię firmie, której wynajmuje lokal ?

    Dzień dobry, jako firma wynajmuję lokal, problem w tym, iż właściciel nie prowadzi działalności gospodarczej i nie chce przepisać na mnie umowy za energię. Podobno poprzedni "lokator" nie opłacał rachunków stąd jego obawy. Czy jest możliwe aby wystawił mi rachunek za energię? Rachunki wychodzą dość ...

  • beatapop333

    Dodano 2022-01-24 21:42 przez beatapop333

    Czy mogę zaksięgować fakturę za czynsz na nazwisko nie na firmę.

    Witam. Mam problem: Prowadzę od lat jednoosobową działalność gospodarczą. Obecnie jestem zwolniona z VAT. Od lat wynajmuję lokal w kamienicy na piętrze od właściciela - osoby nie zarejestrowanej w CEIDG, ale będącej w rejestrze VAT. Do tej pory wystawiał mi co miesiąc fakturę z naliczonym VAT.
    Obec...

  • Stanek

    Dodano 2020-05-25 16:10 przez Stanek

    Koszt uzyskania przychodu w działalności nierejstrowanej

    Mam pytanie odnośnie odliczenia kosztów w działalności nierejstrowej. Jeśli nie jestem płatnikiem VAT to czy jako koszt odliczam kwotę brutto z faktury (z VAT) czy netto?

  • Bartolini_B

    Dodano 2018-11-15 17:20 przez Bartolini_B

    Faktura imienna

    Dzień dobry,
    mam pytanie dotyczące faktury imiennej.
    Sytuacja wygląda następująco. Chcę kupić sprzęt elektroniczny na firmę. Rozliczam się na zasadach ogólnych i jestem zwolniony z VAT. Okazuje się, że sklep internetowy sprzedaje towar za pośrednictwem swojej filii w Wielkiej Brytanii.
    Otrzymałem i...

  • hubert

    Dodano 2017-12-18 22:18 przez hubert

    Kiedy zaksięgować fakturę w koszty?

    Faktura za paliwo została opłacona w listopadzie. Faktura została wystawiona z datą 16 grudnia. Prowadzę działalność bez VAT. Czy fakturę mogę ująć do kosztów jeszcze w listopadzie, czy dopiero w grudniu?

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Księgowość / Finanse

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania