eGospodarka.pl

eGospodarka.plPoradyFirmaKsięgowość / Finanse › Koszt uzyskania przychodu w działalności nierejstrowanej


2020-05-25 16:10 autor: Stanek

312 odsłon

Koszt uzyskania przychodu w działalności nierejstrowanej

Mam pytanie odnośnie odliczenia kosztów w działalności nierejstrowej. Jeśli nie jestem płatnikiem VAT to czy jako koszt odliczam kwotę brutto z faktury (z VAT) czy netto?

[ porady z tej kategorii ]


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • waldi11

    Dodano 2013-02-19 17:09 przez waldi11

    Jak zaksięgować fakturę?

    Fakturę za firmowy telefon otrzymuję pod koniec miesiąca, a termin płatności mija w miesiącu następnym, w którym też dokonuję płatności.
    Proszę mi napisać czy ową fakturę księguję i wliczam w koszty uzyskania przychodu za miesiąc jej wystawienia, czy dopiero z datą dokonania płatności.
    Dziękuję i po...

  • Ululunia

    Dodano 2019-07-17 12:47 przez Ululunia

    Zakup pieczątki a rozliczenie

    Witam. Stowarzyszenie nieprowadzące działalności (finansowanie wyłącznie ze składek członkowskich) zakupiło nową pieczątkę (zmiana danych na starej pieczątce). Koszt wliczam w usługi obce czy pozostałe koszty?   Taką samą sytuację mam podczas zakupu druków KP i KW. Dodam, że na fakturze jest to jako...

  • Bartolini_B

    Dodano 2018-11-15 17:20 przez Bartolini_B

    Faktura imienna

    Dzień dobry,
    mam pytanie dotyczące faktury imiennej.
    Sytuacja wygląda następująco. Chcę kupić sprzęt elektroniczny na firmę. Rozliczam się na zasadach ogólnych i jestem zwolniony z VAT. Okazuje się, że sklep internetowy sprzedaje towar za pośrednictwem swojej filii w Wielkiej Brytanii.
    Otrzymałem i...

  • anetaw85

    Dodano 2018-02-13 15:49 przez anetaw85

    Kiedy ująć fakturę w VAT-7, a kiedy zaliczyć w koszty?

    Witam serdecznie, prowadzę jednosobową działalność gospodarczą, rejestruję faktury sprzedaży i zakupów i prowadzę KPIR w programie komputerowym. Mam problem z fakturami zakupowymi za miesiąc poprzedni otrzymanymi w miesiącu kolejnym, np. za styczeń w lutym. Rozumiem, że dla potrzeb VAT-7, a także JP...

  • marzena469

    Dodano 2017-02-13 12:47 przez marzena469

    Opłata licencyjna jako koszt działalności

    Jako osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą mam zawartą umowę franczyzową.Jedną z opłat w ramach umowy jest opłata za licencję, opłata licencyjna jednorazowa w wysokości 36 900 zł brutto.Nadmieniam, że jestem zwolnionym z podatku VAT. Przychody w 2016 roku poniżej 150 tys. zł.Moje pytanie...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Księgowość / Finanse

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania