Witam,
prowadzę działalność gospodarczą, nie jestem VAT-owcem, prowadzę PKPiR.
Czy mogę wrzucić w koszty koszt swoich badań lekarskich oraz koszty polisy na życie?
Z góry dziękuję.
2016-12-22 14:20 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.
Dodano 2013-06-20 11:20 przez Kalite
Refakturujemy raz w miesiącu koszty wysyłek i transportów na drugą firmę. Czy wystarczy w tytule napisać refaktura wysyłek lub usług transportowych w okresie np. 01.01-31.01.2013, czy muszą być jeszcze jakieś załączniki lub inne wykazy do tego typu faktur? Czy do KPiR wpisuję to w kolumnę 7 (sprzeda...
Dodano 2013-06-17 12:29 przez konto usunięte
Zakupiłem towar, który będzie mi służył jako jedno z narzędzi do mojej pracy (konwerter dysków). Na fakturze wyszczególniony jest koszt dostawy. Jak powinienem zaksięgować tę pozycję w KPiR? Czy mogę to razem wrzucić w koszta działalności?
Dodano 2013-03-19 22:58 przez konto usunięte
Prowadzę działalność na KPiR od lutego na zasadach ogólnych. Składki ZUS odliczam sobie w zaliczce na podatek dochodowy.
Mam takie pytanie odnośnie Funduszu Pracy: Jak go ująć? Czy bezpośrednio w kosztach?
Dodano 2013-02-03 16:07 przez jag
Czy na podstawie prowadzonej ewidencji przebiegu pojazdu mogę wprowadzić do książki przychodów i rozchodów wpis jako koszt poniesionej działalności? Czy muszę do tego również posiadać faktury zakupu paliwa itp.?
Dodano 2016-02-17 11:29 przez sylwek
Zakupiłem grunt pod działalność gospodarczą. W dużej części posiłkowałem się kredytem. Moja wpłata własna wynosiła 34000 zł plus opl prowizji. Mam pytanie, jak zaksięgować to w księdze PKPiR? Czy w koszty firmy oprócz odsetek od kredytu i opłaty prowizji zalicza się też wpłatę własną tzn. te 34000 ...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Ujęcie duplikatu faktury kosztowej w kosztach podatkowych firmy
Koszty podatkowe ujmuje się na podstawie dowodów potwierdzających ich poniesienie. Tymi są m.in. faktury wystawione przez dostawców i towarów i usług. Co w sytuacji, gdy przedsiębiorca dysponuje jedynie duplikatem takiego dokumentu? Kiedy go ...
Zakup towarów handlowych na przełomie roku w księdze podatkowej
Przedsiębiorcy prowadzący podatkową księgę przychodów i rozchodów metodą uproszczoną z reguły księgują koszty w dacie wystawienia dokumentu potwierdzającego poniesienie kosztu. Jest to z reguły data wystawienia faktury czy rachunku. Od ...
Jak rozliczyć w PIT i VAT odnalezione faktury kosztowe
Porządkując samochód czy biuro, niejednokrotnie zdarza się przedsiębiorcom odnaleźć faktury kosztowe sprzed kilku miesięcy. Powstaje wówczas pytanie - czy można je jeszcze zaksięgować? Szkoda tracić szansę na obniżenie podatku ...
Duplikat faktury kosztowej w księdze przychodów i rozchodów
Zdarzenia gospodarcze w ewidencjach księgowych ujmujemy na podstawie dowodów księgowych. Tymi w przeważającej większości są faktury. Niekiedy dokument taki jednakże zaginie i wówczas przedsiębiorca występuje do sprzedawcy o wystawienie ...