eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaKsięgowość / Finanse › Księgowanie materiałów zużytych do usługi


2009-07-05 11:08 autor: muczi

3 924 odsłon

Księgowanie materiałów zużytych do usługi

Witam.

Prowadzę od niedawna firmę i mam problem z wypełniem kpir. Rozliczam się metodą memoriałową i jestem Vat-owcem (to chyba mniej ważne). Wykonuję usługi elektroinstalacyjne i do tych usług zakupuję materiały ( kable, szafy, gniazda itp itd ). Klientowi wystawiam fakturę z usługę i nie wypisuję na fakturze zużytych materiałów. Do której kolumny powinienem w kpir wprowadzać te materiały?? Czy muszę ten towar wprowadzać na stan magazynowy i poźniej prowadzić jakąś ewidencję ile np. kabla czy listwy wykorzystałem u danego klienta??

Z góry dziękuję za odpowiedź

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2009-07-08 12:59 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    Zakup materiałów i towarów wpisujemy w kolumnie 10 księgi. Zapisu takiego dokonuje się nie później niż (co do zasady) z datą przyjęcia towaru na magazyn, bez względu na wybór metody rozliczania się z podatku dochodowego (metoda memoriałowa bądź kasowa) - tak z ciekawości jednak spytam co przesądziło o wyborze właśnie tej metody? - jest ona bardziej skomplikowana od metody kasowej. Przepisy nie nakładają tutaj na podatników prowadzących PKPiR prowadzenia takiej ewidencji magazynowej jak ma to w przypadku pełnej księgowości. W związku z tym nie ma tutaj obowiązku sporządzania szczegółowych przychód z zewnątrz (PZ), wydanie na zewnątrz (WZ), chyba że takową dokumentację Pan prowadzi.

    Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2009-07-08 19:08 autor odpowiedzi: muczi

    Rzeczywiście moja pomyłka w poście - oczywiście, że rozliczam się kasowo. Nie prowadzę ewidencji WZ i PZ. W takim układzie jak mam ściągnąć wprowadzone materiały na stan magazynowy jeżeli nie ujmuje go na fakturze sprzedażowej?? Czy może mam w programie fakturowym nie wprowadzać tych faktur - jedynie tylko w księdze?? Jak to powinno wyglądać??

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2009-07-12 12:14 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    a posiada Pan program do gospodarki magazynowej?

    Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2009-07-12 18:28 autor odpowiedzi: muczi

    Tak mój program fakturujący jest z magazynem... Jeżeli chodzi o bardziej skomplikowaną gospodarkę to nie prowadzę - czyli nie mam pracowników którym wydaje towar itp itd...

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2009-07-15 06:02 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    Nie ma Pan obowiązku prowadzenia dokumentacji związanej z gospodarką magazynową.

    Opcje programu w tym zakresie mogą się jednak przydać przy sporządzaniu remanentu, w związku z czym warto to robić dla siebie samego. Jednakże przepisy takiego obowiązku nie nakładają.

    Co do kwestii technicznych postępowania - opis powinien znajdować się w pomocy, która powinna być do programu dołączona.

    Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Księgowość / Finanse

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania