Prowadzę małą działalność i NIE jestem płatnikiem VAT, prowadzę tylko PKPiR w formie papierowej.
Czy w takiej sytuacji będzie mnie dotyczyłył JPK, bo czytałam, że tak ma się stać od 2018. Czy będę musiała przejść na prowadzenie dokumentacji w formie elektronicznej?
2016-09-03 20:49 autor odpowiedzi: Grzegorz Faluszczak GFX-Consulting
asts1 skomentował/a odpowiedź 2016-09-03 21:06
od końca ?
Dodano 2016-05-15 15:05 przez Haroy
Czy w ramach jednej sp. z.o.o mogę prowadzić kilka niezwiązanych ze sobą działalności, np. obrót nieruchomościami, sklep spożywczy i naprawa samochodów? Czy konieczne będzie rejestrowanie kilku działalności? Jeżeli jest to możliwe, to czy wiąże się z jakimiś dodatkowymi obowiązkami w księgowości, np...
Dodano 2016-02-17 11:29 przez sylwek
Zakupiłem grunt pod działalność gospodarczą. W dużej części posiłkowałem się kredytem. Moja wpłata własna wynosiła 34000 zł plus opl prowizji. Mam pytanie, jak zaksięgować to w księdze PKPiR? Czy w koszty firmy oprócz odsetek od kredytu i opłaty prowizji zalicza się też wpłatę własną tzn. te 34000 ...
Dodano 2015-12-23 12:04 przez smerda94
Witam,mam mały problem: jeśli kupuję coś na firmę np. myszkę do komputera, nie będąc VAT-owcem, to w kolumnie 13 wpisuję kwotę brutto czy netto? Drugie pytanie. Kupiłem telefon na firmę w markecie, raty 50x0%. Koszt telefonu to 2200 zł, tyle na fakturze. Jak to wpisać w księgę? Całą kwotę mogę wpisa...
Dodano 2015-08-26 13:33 przez konto usunięte
Jestem tak niepewna swojej emerytury jak większość Polaków a przejściu na nią nie myślę w ogóle.Mąż ma zamiar otworzyć warsztat samochodowy. Wiem, że musi posiadać kasę fiskalna. Ile czasu ma na założenie kasy od momentu rozpoczęcia działalności? Ma zamiar sprzedawać klientom usługę wraz z częściami...
Dodano 2014-07-31 10:24 przez asts1
Witam,
prowadzę małą działalność i mam PKPiR. Nie jestem VAT-owcem ze względu na małe obroty.
Co mam wystawić klientowi - fakturę VAT czy rachunek w takiej sytuacji? Czy ma to być faktura VAT z informacją o zwolnieniu ze względu na małe obroty tj. art 113. ust 1 ustawy o VAT czy ma to być inny dokum...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Ujęcie duplikatu faktury kosztowej w kosztach podatkowych firmy
Koszty podatkowe ujmuje się na podstawie dowodów potwierdzających ich poniesienie. Tymi są m.in. faktury wystawione przez dostawców i towarów i usług. Co w sytuacji, gdy przedsiębiorca dysponuje jedynie duplikatem takiego dokumentu? Kiedy go ...
Jak rozliczyć w PIT i VAT odnalezione faktury kosztowe
Porządkując samochód czy biuro, niejednokrotnie zdarza się przedsiębiorcom odnaleźć faktury kosztowe sprzed kilku miesięcy. Powstaje wówczas pytanie - czy można je jeszcze zaksięgować? Szkoda tracić szansę na obniżenie podatku ...
Duplikat faktury kosztowej w księdze przychodów i rozchodów
Zdarzenia gospodarcze w ewidencjach księgowych ujmujemy na podstawie dowodów księgowych. Tymi w przeważającej większości są faktury. Niekiedy dokument taki jednakże zaginie i wówczas przedsiębiorca występuje do sprzedawcy o wystawienie ...
Duplikat faktury w księdze przychodów i rozchodów
Jeżeli oryginał faktury ulegnie zniszczeniu czy też zagubieniu, podatnik występuje o wystawienie duplikatu. Zazwyczaj z wnioskiem o jego wystawienie występuje nabywca do sprzedawcy. Rodzi się przy tym problem - jak owy duplikat ująć w ...
29 dni temu, 06:47
30 dni temu, 12:31